  • Data: 2011-09-07 12:03:06
    Temat: Re: Karekta
    Od: marsel <marcin@pl> szukaj wiadomości tego autora

    No nie wiele się dowiedziałem, bo z osobą, która ma takie uprawnienia
    nie mam na razie kontaktu, ale dowiedziałem się od znajomego, który
    kilka lat temu jeździł pojazdem uprzywilejowanym z tym, że nie na
    karetce a w SG.
    Otóż kilkanaście lat temu miał jakieś kilkugodzinne szkolenie, ale
    teoretyczne a nie praktyczne, generalnie: uprawnienia, obowiązki i
    zasady poruszania się pojazdem uprzywilejowanym.
    Wcześniej badania lekarskie i psychotechniczne w szpitalu MSWiA, potem
    co chyba trzy lata, badania należało odnowić i tak w koło.
    Nie było przy tym żadnych innych kursów i egzaminów.
    Z tymi papierami podobno mógł prowadzić każdy pojazd uprzywilejowany,
    nieważne czy to karetka czy wóz Straży Pożarnej.
    Nie jest tylko pewien czy taka procedura obowiązuje w każdym zawodzie
    czy tylko jako służba mundurowa dostał te uprawnienia tek lekko.