  • 51. Data: 2013-12-04 16:25:15
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    >Te same samochody, te same warunki, te same znizki maks, firma inna.

    No to mowie - miales strasznie drogie na poczatku :-)

    >Twoje drozeje, moje tanieje.
    >Przykładowo jeszcze kilka lat temu scudo 1,9 - najtansze było PZU -
    >760zł,
    >sprawdzałem i nikt nie chciał dac taniej.

    Moze zle sprawdzales, moze to Warszawa.
    Mnie jakos nie chce byc taniej. A nic mi sie nie zmienia ...

    >Obecnie ok 500zł.
    >Moj leciwy ZX - 550zł, w zeszłym roku AVIVA 420, w tym roku PROAMA
    >300zł...
    >Ale mam lepszy przykład: A8, 6.0, w zeszłym roku PZU 2.000zł, w tym
    >roku
    >proama, jakies 550zł...

    Ale to jest jakis wynalazek, to mozliwe. Dla PZU jakas straszna
    kategoria, w proamie moze sie skonczyc na "wiekszy niz 2 litry".
    Choc i tak cos za duzo. Z AC moze wziales ?

    Dlugo ubezpieczalem swoje fordy w Allianz bo bylo najtaniej (i na pare
    innych marek tez). Potem zaczeli podnosic, ale ciagle bylo tanio.
    Potem podniesli bardzo. No i nie jestem juz klientem Allianz.

    J.

  • 52. Data: 2013-12-04 16:32:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-12-04 16:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail j...@d...z.sygnatury napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    [...]
    > Jakie auto? Jakie TU? Co to znaczy "kiedys"?

    Bez znaczenia, ponieważ jest to przypadek jednostkowy, i jako taki niczego nie
    dowodzi.
    Podobnie jak i twój. Co sugerowałem na samej górze...

  • 53. Data: 2013-12-04 16:37:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Masz może gdzieś kalkulator to liczący?

    O, widzę że rząd nam taki zrobił, a ostanio jeszcze nie widziałem :)
    http://www.finanse.mf.gov.pl/budzet-panstwa/kalkulat
    or-inflacji
    choć troche kuleje w działaniu

  • 54. Data: 2013-12-04 17:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    co następuje:

    > O, widzę że rząd nam taki zrobił, a ostanio jeszcze nie widziałem :)

    Rzeczywiscie troche kuleje
    Ale 01.01.93 do 31.12.2012 wyszło mi tak samo jak w tym kalkulatorze z
    dokłądnościa do 100% :)
    Widocznie bazy nie odjąłem.
    Wyszło 500%

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 55. Data: 2013-12-04 17:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@d...z.sygnatury napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Masz może gdzieś kalkulator to liczący?
    > Najlepiej z dokładnością do miesięcy: wpisujesz dwie daty, a dostajesz
    > łączną inflację? Liczenie procentu składanego trochę upierdliwe.

    Wziałem tylko inflację roczna Z GUS i policzyłem rok po rok.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 57. Data: 2013-12-04 17:09:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > No to mowie - miales strasznie drogie na poczatku :-)

    No to ja tez o tym mówie, ze miałem drogie bo nie było opcji.
    Jeszcze kilka lat temu np. wspomniane scudo było najtansze w PZU, a nowo
    powstajace link4 itp nie chciały ubezpieczac takich samochodów.

    Chyba ze sugerujesz ze ja miałem drogo a inni takie same mieli tanio.
    Ale to byłoby odrobine dziwne zważywszy na fakt, ze sprawdzałem ceny.

    > Moze zle sprawdzales, moze to Warszawa.

    Jak można źle sprawdzac?
    Miejsce to Poznań.

    > Mnie jakos nie chce byc taniej. A nic mi sie nie zmienia ...

    Może źle sprawdzzasz? ;-P

    > Ale to jest jakis wynalazek, to mozliwe. Dla PZU jakas straszna
    > kategoria, w proamie moze sie skonczyc na "wiekszy niz 2 litry".
    > Choc i tak cos za duzo. Z AC moze wziales ?

    Za audi poprzednio to nie ja płaciłem tylko mam poprzedniego własciciela :)
    Ale to było samo OC, wiem bo widziałem polise.
    A co do ZX to juz zaden wynalazek nie jest. Chociaż w sumei może i jest :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 56. Data: 2013-12-04 17:09:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Bez znaczenia, ponieważ jest to przypadek jednostkowy, i jako taki
    > niczego nie dowodzi. Podobnie jak i twój. Co sugerowałem na samej

    Ale ja tego nie obserwuje na jednym samochodzie, tylko na coanjmniej 6-7...
    A mimo wszystko przypadek, ze ktos płacił 350 a dzis płaci 700 wydaje mi
    sie ciekawy.
    Zastanawiam sie, za co dzis płaci sie 700, skoro audi A8 6-litrowe kosztuje
    550...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 58. Data: 2013-12-04 18:32:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Osobnik posiadający mail jwitkows@domena.
    or-inflacji

    >Rzeczywiscie troche kuleje
    >Ale 01.01.93 do 31.12.2012 wyszło mi tak samo jak w tym kalkulatorze
> [...]

    Spojrzcie jeszcze na to
    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=3381

    srednia krajowa 1993 - 3 995 000 (399,50 pln)
    2012 - 3521,67

    zarobki to nie inflacja, tym niemniej dawniej trzeba bylo za to wyzyc,
    i teraz tez trzeba za to wyzyc i na luksusy nie starczy.

    Po drodze bylo "ubruttowienie" 1998/99 - srednia skoczyla z 1239 na
    1706, wiec trzeba podzielic przez ok 1.3

    J.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy,

  • 59. Data: 2013-12-04 19:01:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Napisałem ze sprzet tanieje.
    > Ty rozpoczałes dyskusje z tym zdaniem.
    > Jeżeli jednak twoja polemika, parafrazuja, wygladała tak:
    > zgadza sie, sprzet tanieje, ale nominalnie nie tanieje

    Można to było jakoś inaczej zrozumieć?
    Jakim cudem?

    > Ale o czym to swiadczy?

    Że gadasz o jakichś przykładach nic nie wnoszących do tematu.
    Wtedy kupowałeś za 4200, dzisiaj też spokojnie możesz tyle wydać, tylko co z
    tego?

    > Pisze ile kosztowały w sklepach a nie po ile ty kupowałes.

    > Dzisiaj wszystkie sa wypasione :)

    Sens porównania wypasionego do podstawy jest mniej więcej taki, jak
    porównanie Maluch do Mercedesa w celu udowodonienia jakiejś bzdury.

    > Cavallino, czy ty naprawde musisz dyskutowac z kazdym zdaniem,

    Z każdym w którym tkwi bezsens - tak.

    >nawet jak
    > nie masz zielonego pojecia o temacie?

    Mówisz?
    Co robisz zawodowo, że chcesz mnie przebić w komputerach?

    > Ostatnio kupowałem C2D, 2GB ram, 100GB dysk. 260zł. Oczywiście
    > polisingowy.

    Czyli teraz porównujemy jakieś używane śmiecie do cen nowego sprzętu?

    > Liczyłem ze odpowiesz...

    XT.

    > Dawaj skany.

    Co z tego będę miał?

    > Ja tez. Dlatego pamietam np. bardzo dokładnie ceny kompów.
    > I nijak nie było to 1000zł...

    No widzisz, a ja pamiętam.
    Więc masz kłopoty z pamięcią.

    > Chyba ze mówiac kupowanie, masz na mysli co innego niz isc do sklepu i
    > kupić.

    Nie.
    Przy czym rzecz jasna bez zadzierania głowy na najwyższą półkę, nie kupuję z
    zasady nic z takiego segmentu, nie lubię wywalać kasy w błoto.

  • 60. Data: 2013-12-04 19:02:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > A to cos zle pamietasz, albo jakis zlom.

    Dobrze pamiętam, spokojna głowa.

    > W pozniejszych latach pamietam jakies 3000 zl.

    Nie było tańszych?

    > ... a moze i dobrze pamietasz, bo rok 90 to bardzo zly do porownan -
    > inflacja szalala, co tydzien drozej, dorzuc ze 2-3 lata na
    > ustabilizowanie zlotowki.

    Raczej 6.
    Po denominacji dopiero siadło tempo na dobre.