  • 61. Data: 2013-12-04 19:04:26
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@p...pl.i
    nvalid...

    > Zdecydowanie coś nie tak. Cena najsłabszego komputera PC przez długie
    > lata utrzymywała się w okolicach 1000$. W miarę rozwoju były to po
    > prostu coraz lepsze komputery.
    >
    > Kurs dolara w 1990 roku wynosił 9500 starych złotych, czyli komputer
    > mógł kosztować prawie 10 MILIONÓW a nie 1000 złotych.

    Następny ze sklerozą będzie wpierał komuś, kto jej nie ma, że wie lepiej.
    BTW: ja nie mówię o tym, że nie było komputerów za 10 milionów, mówię że
    podstawę kupowało się za milion.

  • 62. Data: 2013-12-04 19:06:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    >No to ja tez o tym mówie, ze miałem drogie bo nie było opcji.
    >Jeszcze kilka lat temu np. wspomniane scudo było najtansze w PZU, a
    >nowo
    >powstajace link4 itp nie chciały ubezpieczac takich samochodów.

    Cos mi sie nie wydaje - wiele przeciez nie spyta o marke.
    Albo nawet i spyta, ale ubezpieczyc ma obowiazek.

    >Chyba ze sugerujesz ze ja miałem drogo a inni takie same mieli
    >tanio.
    >Ale to byłoby odrobine dziwne zważywszy na fakt, ze sprawdzałem ceny.

    PZU to nadal najwiekszy polski ubezpieczyciel, a dla zrobili sie za
    drodzy juz nascie lat temu ...

    >Jak można źle sprawdzac?

    No tak, ze wyszlo 760 :-)

    Dobra, to widze jakies wielkie, moze i faktycznie drogie.

    >Miejsce to Poznań.

    >Może źle sprawdzzasz? ;-P

    Byc moze. Poprosze o oferte na forda sierre 1.6 za 300zl.
    Moze byc z Poznania, bo stawki chyba te same co we Wroclawiu.
    Moze byc inny ford 1.6.

    >Za audi poprzednio to nie ja płaciłem tylko mam poprzedniego
    >własciciela :)
    >Ale to było samo OC, wiem bo widziałem polise.

    Ale co - tez Poznan, tez ponad 30 lat, tez 60% znizki, tez polisa w
    jednej racie ?

    >A co do ZX to juz zaden wynalazek nie jest. Chociaż w sumei może i
    >jest :)

    No powiedzmy ze nie jest. Typowe auto.
    A silnik w nim jaki ?
    Tylko kto tu mowi o PZU ? PZU jest drogie :-)

    J.

  • 63. Data: 2013-12-04 19:08:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > Tu kilka cen z 91 roku:
    > http://twojepc.pl/news1727/Warszawska-Gielda-Kompute
    rowa-aktualne-ceny.html
    > Jak byś z tego chciał mieć kompa za 1kpln?

    ROTFL !!!!
    AMD Athlon 100 Ghz z 91 roku?
    Rypnęło Ci się dobre kilka lat, mój XT z 90 roku miał zabójczą prędkość 16
    Mhz w trybie Turbo. ;-)

  • 64. Data: 2013-12-04 19:09:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:529ed9d4$0$2362$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Dnia 2013-12-03 18:28, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > W żadnym wypadku - nominalnie być może ceny były podobne, ale zarówno po
    > uwzględnieniu inflacji jak i średnich zarobków były *znacznie* droższe.

    Nie na temat, pisałem o cenach nominalnych.

  • 65. Data: 2013-12-04 20:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Cos mi sie nie wydaje - wiele przeciez nie spyta o marke.
    > Albo nawet i spyta, ale ubezpieczyc ma obowiazek.

    Nie wiem czy ma obowiązek.
    Wiem, ze nie chcieli ubezpieczyć.
    Jak ktos mówi, zen ie chce, to nie widze sensu dyskusji, bo nawet jak
    postawie na swoim to powie ok, ubezpieczymy: polica 2.000.

    > PZU to nadal najwiekszy polski ubezpieczyciel, a dla zrobili sie za
    > drodzy juz nascie lat temu ...

    > No tak, ze wyszlo 760 :-)

    To w PZU.
    A jak mozna źle sprawdzać w innych firmach?

    > Dobra, to widze jakies wielkie, moze i faktycznie drogie.

    :)

    > Byc moze. Poprosze o oferte na forda sierre 1.6 za 300zl.
    > Moze byc z Poznania, bo stawki chyba te same co we Wroclawiu.
    > Moze byc inny ford 1.6.

    Ok, sprawdze przy okazji.

    > Ale co - tez Poznan, tez ponad 30 lat, tez 60% znizki, tez polisa w
    > jednej racie ?

    Niestety nie mam az tak dokładnych danych.
    Z tego co wiem, wiem około 50, bezszkodowo ale nie wiem ile lat i znizek,
    minimum 3 lata, polisa w dwóch ratach.
    Tak wiem, ale tak czy siak z 2000 po znizkach 60% wtsżłoby drożej.

    > No powiedzmy ze nie jest. Typowe auto.
    > A silnik w nim jaki ?
    > Tylko kto tu mowi o PZU ? PZU jest drogie :-)

    1,4
    PZU drogie.
    Ale w zeszłym roku aviva 420
    W tym proama juz 300...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 67. Data: 2013-12-04 20:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie na temat, pisałem o cenach nominalnych.

    To tak dla celowości dyskusji moze podpowiesz, jaki jest sens porównywania
    cen nominalnych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 66. Data: 2013-12-04 20:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Można to było jakoś inaczej zrozumieć?
    > Jakim cudem?

    Ano takim, ze poniżej udowadniasz, ze jednak nie tanieje...

    > Że gadasz o jakichś przykładach nic nie wnoszących do tematu.
    > Wtedy kupowałeś za 4200, dzisiaj też spokojnie możesz tyle wydać,
    > tylko co z tego?

    Tylko tyle, ze wtedy kupowałem za 4200 bo za 400zł sie nie dało.
    Dzis sie da.

    > Sens porównania wypasionego do podstawy jest mniej więcej taki, jak
    > porównanie Maluch do Mercedesa w celu udowodonienia jakiejś bzdury.

    Bzdura.
    Na laptopie za 1200 jestes w stanie wykonac praktycznie wszystkie
    standardowe czynnosci przeiwidzane dla PC.

    > Z każdym w którym tkwi bezsens - tak.

    Poddaje sie.
    To moze podyskutuj ze sobą?

    > Mówisz?
    > Co robisz zawodowo, że chcesz mnie przebić w komputerach?

    Ja nie mam potrzeby cię przebijania.
    pokazuje ci konkretne argumenty a ty piszesz "pamietam lepiej".
    Tak sie nie da dyskutować.

    > Czyli teraz porównujemy jakieś używane śmiecie do cen nowego sprzętu?

    Ja pisze o komputerach ktore mozna uzytecznie wykorzystac.
    Dzis mozesz kupic uzywany za 260, wtedy mogłes tylko nowy za 4200.
    Dodając do tego inflacje rzeczywiscie masz racje, wychodzi, ze ceny sie nie
    zmieniły...

    > XT.

    Podobno masz dobra pamięć.
    To moze konkretniej troche?

    > Co z tego będę miał?

    Nowiutkie, wypasione absolutnie nic.
    To samo co masz z pisania na newsach...

    > No widzisz, a ja pamiętam.
    > Więc masz kłopoty z pamięcią.

    Brawo.
    Polecam bardzo dokładnie przeczytać zestawienie jakie stworzyłes powyżej.

    > Nie.
    > Przy czym rzecz jasna bez zadzierania głowy na najwyższą półkę, nie
    > kupuję z zasady nic z takiego segmentu, nie lubię wywalać kasy w
    > błoto.

    ROTFL
    w 97 roku jaki miałes wybór?
    AMD k6 albo pentium do wyboru 166mmx albo 200mmx
    Co ty tam chciałes wybierac z nizszej półki?

    Zreszta, prosze, dla przypomnienia:
    http://pokazywarka.pl/900c1t-2/

    Juz ci ktos pisał o tym, ze do pewnego czasu komputer kosztował srednio
    1000$.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 68. Data: 2013-12-04 20:36:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
> [...]

    >ROTFL !!!!
    >AMD Athlon 100 Ghz z 91 roku?
    >Rypnęło Ci się dobre kilka lat, mój XT z 90 roku miał zabójczą

    Tylko ze w 90 to juz standardem bylo AT, dobrze uturbione i z twardym
    dyskiem.
    W Polsce, przynajmniej na uczelniach, bo na swiecie to juz powoli
    kupowali 386.

    Jak jeszcze z kolorowym monitorem i VGA, to cena rosla.

    J.

  • 69. Data: 2013-12-04 21:00:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Następny ze sklerozą będzie wpierał komuś, kto jej nie ma, że wie
    >lepiej.
    >BTW: ja nie mówię o tym, że nie było komputerów za 10 milionów, mówię
    >że podstawę kupowało się za milion.

    A ta podstawa to byla obudowa z zasilaczem ?
    Bo ja o roku 1990 wolalbym nie dyskutowac - okres pamietam jako czas
    wielkich przemian, ceny sie co tydzien zmienialy.

    Ale RoMan ma racje - w 1990 kurs dolara NBP byl staly - 9500 zl. Wiec
    10 mln jak nabardziej tak. Na obecne 1000 zl - moze tu ci sie pomylilo
    ?

    No chyba ze to byl rok 1989 ... kurs wedle NBP
    02.01.1989 502,79
    30.10.1989 2400,00
    04.12.1989 4200,00
    27.12.1989 6500,00

    wiec nie wykluczam ze pare miesiecy wczesniej mogles kupic za
    "milion".

    srednia placa w 1989 - 206 tys. w 1990 prawie dokladnie 1 mln.
    A nas niestety jeszcze dlugo nie bylo stac na komputery ... a wiec za
    milion w 1990 to mozna bylo co najwyzej jakis straszny demobil kupic.

    J.

  • 70. Data: 2013-12-04 21:00:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-04 20:36, J.F pisze:

    > Tylko ze w 90 to juz standardem bylo AT, dobrze uturbione i z twardym
    > dyskiem.
    > W Polsce, przynajmniej na uczelniach,

    Bajki Waść opowiadasz - żadnym standardem i czasem się trafiało.
    Tak, na uczelniach, w firmach itd. Ceny z tzw. kosmosu.
    Inna sprawa, że to co opowiada Cavallino to brednie.

    > bo na swiecie to juz powoli kupowali 386.

    To prawda - podobnie jak na uczelniach, w firmach.
    Powoli. Później poszło szybciej.

    > Jak jeszcze z kolorowym monitorem i VGA, to cena rosla.

    W 1988 miałem XT (turbo) z EGA + monitor. W firmie - nowo
    zakupione i EGA była 7 cudem świata.
    Prywatnie to bym musiał chyba zlicytować psa z budą (w Polsce).
    W 1989 bez EGA (chyba była cegła + Neptun?) dało się kupić
    prywatnie za 'sensowne' pieniądze.