  • 1. Data: 2010-10-01 10:22:40
    Temat: Kapie, jak zdiagnozować?
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Witam,
    może znajdzie się specjalista, co podpowie...

    zaczęło mi delikatnie kapac - pod samochodem co dzien mała plamka
    cieczy - to prawdopodobnie płyn chłodzący - sadzać po kolorze,
    gęstości i zapachu.

    zagladalem pod auto i widac, ze cieknie, ale dokladnie nie wiem skad

    czy ktos ma z was jakis patent, jak to zdiagnozowac, dokladnie skad
    cieknie i czym uszczelnic?

    pacjent to fiat Panda

    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-01 11:02:40
    Temat: Re: Kapie, jak zdiagnozować?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-01 10:22, VoyteG pisze:
> [...]
    >
    > zaczęło mi delikatnie kapac - pod samochodem co dzien mała plamka
    > cieczy - to prawdopodobnie płyn chłodzący - sadzać po kolorze,

    No to jeszcze wyeliminuj płyn do spryskiwacza, bo jest dość podobny.

    > zagladalem pod auto i widac, ze cieknie, ale dokladnie nie wiem skad
    >
    > czy ktos ma z was jakis patent, jak to zdiagnozowac, dokladnie skad
    > cieknie i czym uszczelnic?

    Dokładnie skąd cieknie to trzeba dokładnie podejrzaną okolicę umyć myjką
    ciśnieniową, potem wytrzeć, uruchomić i patrzeć gdzie się pojawia wyciek.
    Skoro nakapie Ci tego plamkę, to znaczy że leci w takim tempie że będzie
    widać.

    Co do uszczelnienia to zależy od miejsca. Jak cieknie na pompie wody, to
    wymiana pompy, jak na łączeniu węży to pewnie wystarczy rozmontować,
    wyczyścić i lepiej dociągnąć opaskę.
    Jak na chłodnicy to trzeba wymienić chłodnicę, albo próbować jakieś
    preparaty do uszczelniania.

  • 3. Data: 2010-10-01 11:05:03
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    ---------------------
    Zagrzać dobrze tak aby się włączył wentylator. Wtedy jak jest nieszczelność
    to będzie leciało jak z kranu. Ja tak miałem że nie leciało dopóki sie
    wentylator nie włączył. Tuż przed włączeniem zaczęło sie lać.

  • 4. Data: 2010-10-01 11:52:14
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 1 Paź, 11:02, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > W dniu 2010-10-01 10:22, VoyteG pisze:
    >

    > No to jeszcze wyeliminuj płyn do spryskiwacza, bo jest dość podobny.

    wlalem plyn o ostrym zapachu, wiec to jest z chlodnicy

> [...]
    > Skoro nakapie Ci tego plamkę, to znaczy że leci w takim tempie że będzie

    wszedlem pod samochod i kapie tak na wysokosci osi przedniego kola
    tylko tam jest wiele zakamarkow
    czy jest jakis pomysl, poza rozebraniem polowy silnika?

    najciekawsze jest, ze kiedy podnioslem na lewarku samochod (pod
    przednim lewym kolem) to przestalo ciec, jak opuscilem i postawilem na
    ziemi - to kapie

    polozylem pod autem lustro i jest widoczna ewidentna plama z kapania

    > Jak na chłodnicy to trzeba wymienić chłodnicę, albo próbować jakieś
    > preparaty do uszczelniania.

    A jakie mozesz polecic preparaty?

  • 5. Data: 2010-10-01 12:01:31
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > czym uszczelnic?

    na pewno nie uszczelniaczami do chłodnic, może się tak zdarzyć, że najpierw
    to co uszczelniacz uszczelni to będzie nagrzewnica i dopiero wtedy się
    zaczynają korowody, chyba że sprzedajesz auto i masz to w d...,

    brat

  • 6. Data: 2010-10-01 12:09:41
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 1 Paź, 12:10, "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> wrote:

    > O ile kapie gdy auto jest uruchomione. Mi na przykład z Peugeota 106 kapało
    > tylko gdy był wyłączony.

    Wlasnie, mi kapie, gdy jest zimny... i postoi 2 godziny
    widac zwlaszcza rano po nocy

  • 7. Data: 2010-10-01 12:10:30
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2010-10-01 12:23:02
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 01.10.2010 11:52, VoyteG pisze:
    > najciekawsze jest, ze kiedy podnioslem na lewarku samochod (pod
    > przednim lewym kolem) to przestalo ciec, jak opuscilem i postawilem na
    > ziemi - to kapie

    A może jednak płyn od wspomagania ucieka gdzieś spod magla (przekładni
    kierowniczej)? Z maglami to jest tak, że czasami kapią bardziej jak
    zostawisz skręcone koła w którąś ze stron. A jak kapie płyn z
    chłodnicy/nagrzewnicy, to jest słodki w smaku. :>

    S.

  • 9. Data: 2010-10-01 12:34:14
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 1 Paź, 12:23, Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
    wrote:
    > W dniu 01.10.2010 11:52, VoyteG pisze:

    > A może jednak płyn od wspomagania ucieka gdzieś spod magla (przekładni
    > kierowniczej)?

    Jak to zdiagnozowac?

    Z maglami to jest tak, że czasami kapią bardziej jak
    > zostawisz skręcone koła w którąś ze stron. A jak kapie płyn z
    > chłodnicy/nagrzewnicy, to jest słodki w smaku. :>

    na razie tylko dotykalem, rekami i taki jest cierki i slodki w
    zapachu :)

  • 10. Data: 2010-10-01 13:27:14
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 01.10.2010 12:34, VoyteG pisze:
    > na razie tylko dotykalem, rekami i taki jest cierki i slodki w
    > zapachu :)

    A masz w ogóle wspomaganie hydrauliczne? Płyn do wspomagania jest typowo
    lekko lepisty i czerwony - zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i
    będziesz wiedział. Ten test ze skręceniem kół też może Cię naprowadzić -
    jak przy skręceniu kapanie przejdzie w ciurkanie. No i jeszcze kapki
    raczej będą bliżej kół niż środka.

    S.