-
21. Data: 2019-12-14 21:32:06
Temat: Re: Kapcie
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Ślizgają się na mokrym, napędzany przód zrywa przyczepność :-(
-----
> Debice Navigator
-
22. Data: 2019-12-15 17:52:29
Temat: Re: Kapcie
Od: Lort <b...@g...w.ua>
Kto: Shrek Gdzie: pl.misc.samochody
Kiedy: 08.12.2019, 20:36:39
> Z grubsza. Albo czterech letnich i czterech zimówek albo czterech
> całorocznych - dlatego pytam czy warto te trzylatki przekładać na tył
> czy kupić wszystkie nowe i skłaniam się ku wszystkim nowym, bo to w
> zasadzie przesunięcie problemu o rok.
Dopada mnie problem niemal identyczny (niemal, bo V nie S i 10 kucy
więcej;). I poważnie rozważam układ: nalewki na zimę (potrafią naprawdę
miło zaskoczyć na śniegu, a zimą jednak się jeździ ciut inaczej),plus
jakieś sensowne na lato. Tyle, że ja spodziewam się śnieg zobaczyć,
o ile Greta na to pozwoli.
> No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary. Prawdę mówiąc te moje
> dounloopy dupy nie urywają.
Ostatnio łypałem na Continental Ecocontact 6, Nokian eLine 2... Tylko
nie wiem jak u nich ze znikaniem bieżnika, ale z letnimi się aż tak
bardzo nie spieszę. W każdym razie z 2 kompletami można się aktualnie
w 2k zmieścić.
> Jak wielosezonówki to komplet. Problem w tym, że nie mam zaufania do
> wielosezonówek w lato, zwłaszcza że jednak 200 koni potrafi zjadać
> bieżnik. Nawet na tych blueresponsach (niby premium) potrafi bez
> problemu zerwać przyczepność przy starcie zanim tył się załączy i
> elektronika ogarnie,
Która generacja haldeksa?
> No ale to ja sobie kupiłem jako zabawkę, więc czasem ja używam;) No i
> żebyś się nie zdziwił - czasem pyta czemu tak wolno jadę (70@50) i mówi
> że fajny wózek, bo jak ktoś ją wkurzy to po prostu znika w lusterku...
S to jeszcze ma jakiś wygląd, mnie się z rzadka zdarza wkurzać zupełnie
niechcący :(
-
23. Data: 2019-12-15 20:08:36
Temat: Re: Kapcie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 15.12.2019 o 17:52, Lort pisze:
>> Jak wielosezonówki to komplet. Problem w tym, że nie mam zaufania do
>> wielosezonówek w lato, zwłaszcza że jednak 200 koni potrafi zjadać
>> bieżnik. Nawet na tych blueresponsach (niby premium) potrafi bez
>> problemu zerwać przyczepność przy starcie zanim tył się załączy i
>> elektronika ogarnie,
>
> Która generacja haldeksa?
Nie wiem;) Ale sądzę, że trochę dali dupy w sterowaniu - dupnięcie w gaz
powinno od razu załączać tył a nie dopiero jak wykryje że przód się ślizga.
2006 rocznik.
--
Shrek
-
24. Data: 2019-12-15 20:37:45
Temat: Re: Kapcie
Od: andal <a...@a...org>
On Sun, 15 Dec 2019 17:52:29 +0100, Lort wrote:
> Dopada mnie problem niemal identyczny (niemal, bo V nie S i 10 kucy
> więcej. I poważnie rozważam układ: nalewki na zimę (potrafią naprawdę
> miło zaskoczyć na śniegu, a zimą jednak się jeździ ciut inaczej),plus
> jakieś sensowne na lato. Tyle, że ja spodziewam się śnieg zobaczyć,
> o ile Greta na to pozwoli.
lubie Gtrete bo daje mi nadzieje ze juz niedlugo nie bede jezdzil po
sniegu i lodzie przez pol roku
-
25. Data: 2019-12-16 15:11:35
Temat: Re: Kapcie
Od: sirapacz <n...@s...pl>
>> dla mnie co w lato bardziej - jeździł ktoś crossclimatami? Jak to działa
>
> IMO są drogie, ale być może warte ceny...
dopóki nie ma śniego są dość ok, ale słabe zimówki bedą o niebo od tego
lepsze.
Mam cc i nie mogę powiedzieć, ze są totalnie do dupy. Ale jednak coś za
coś - cena za wysoka, choć oszczędzisz na przekładkach kół więc może się
zrównoważyć pod koniec ich życia. Co ciekawe, nie zużywają się tak
szybko jakbym się tego spodziewał - na razie mam jakieś 3 lata je i
zapas bieżnika z przodu mam (a mam ciężkie kopyto).
sir
-
26. Data: 2019-12-16 18:07:42
Temat: Re: Kapcie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 16.12.2019 o 15:11, sirapacz pisze:
>
>>> dla mnie co w lato bardziej - jeździł ktoś crossclimatami? Jak to działa
>>
>> IMO są drogie, ale być może warte ceny...
>
> dopóki nie ma śniego są dość ok, ale słabe zimówki bedą o niebo od tego
> lepsze.
Ale mnie interesuje co w lato. Jak tak dalej pójdzie to moja bryka
będzie śnieieg widziała jak świnia gwiazdy. Potrzebuje czegoś dobrego na
lato z opcją nie ślizgania się jak na lodowisku w temp e okolicy zera i
może w błocie pośniegowym. O śnieg się nie martwie - w razie armagedony
pojadę KM.
> Mam cc i nie mogę powiedzieć, ze są totalnie do dupy. Ale jednak coś za
> coś - cena za wysoka, choć oszczędzisz na przekładkach kół więc może się
> zrównoważyć pod koniec ich życia. Co ciekawe, nie zużywają się tak
> szybko jakbym się tego spodziewał - na razie mam jakieś 3 lata je i
> zapas bieżnika z przodu mam (a mam ciężkie kopyto).
Lato - jak w lato? Ile masz KM pod tym kopytem?
--
Shrek
-
27. Data: 2019-12-16 20:03:42
Temat: Re: Kapcie
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Ale mnie interesuje co w lato. Jak tak dalej pójdzie to moja bryka
> będzie śnieieg widziała jak świnia gwiazdy. Potrzebuje czegoś dobrego na
> lato z opcją nie ślizgania się jak na lodowisku w temp e okolicy zera i
> może w błocie pośniegowym. O śnieg się nie martwie - w razie armagedony
> pojadę KM.
W lato nie miałem zastrzeżeń a po kałużach lata całkiem sprawnie bez
aquaplanningu (ale bieżnik dość spory). Generalnie unikam kałuż przy
>100km a na gorszych oponach potrafiło mi podnieść koło przy 80-90.
> Lato - jak w lato? Ile masz KM pod tym kopytem?
>
Największy minus to właśnie zima z błotem lub kopnym śniegiem. Tam gdzie
ze wzniesienia (przed posypaniem z ubitym i zmrożonym śniegiem)
zjeżdżałem na zimówkach na totalnym lajcie tak na cc jechałem z duszą na
ramieniu bardzo delikatnie operując pedałami. Tam gdzie po wciśnięciu
hamulca na zimówkach jechałem relatywnie krótko do zatrzymania tak na cc
abs chrobotał non stop bez odczuwalnej siły hamującej.
Generalnie na zimę lipa, ale w lecie nie mam zastrzeżeń. ABS przy
gwałtownym hamowaniu (ze sprawnymi hamulcami;P) się w zasadzie nie
włączał (autostrady, ekspresówki).
To generalnie był powód wzięcia cc bo mnie nie chciało się/ nie miałem
czasu zmieniać opon (mam na osobnych felgach). Żona wkurzyła się i
wzięła za mnie :P
Mocy super dużo nie ma - 105KM/1300kg ale diesel więc łatwo (za łatwo)
zerwać przyczepność przy ostrym ruszaniu (no chyba, że suchy asfalt).
Kołacze mi się po głowie problem piszczenia na zakrętach, ale nie jestem
pewien czy to te opony.
-
28. Data: 2019-12-16 20:20:35
Temat: Re: Kapcie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 16.12.2019 o 20:03, sirapacz pisze:
> Mocy super dużo nie ma - 105KM/1300kg ale diesel więc łatwo (za łatwo)
> zerwać przyczepność przy ostrym ruszaniu (no chyba, że suchy asfalt).
> Kołacze mi się po głowie problem piszczenia na zakrętach, ale nie jestem
> pewien czy to te opony.
Dzięki - coraz większy mętlik. Chyba w takim razie kupie jakieś premium
za 270 teraz na lato i cokolwiek na zimę - wyjdzie niewiele drożej a
starczy na dłużej i chyba jednak będzie lepiej. Choć jak pisałem - zimy
się nie boję. Do tego stopnia, że jakbym jeździł tylko ja to byn na
letnich śmigał po mieście, bo od wielkiego dzwony zdarzy się postać w
korku w śniegu;)
--
Shrek
-
29. Data: 2019-12-16 21:41:39
Temat: Re: Kapcie
Od: p...@g...com
Golf 5 (a nawet 4) miał już ESP więc trzeba wyłączyć żeby przy starcie ostro ruszyć
choć 105 kucy to raczej petarda nie jest ;-) zimowy profil traci przyczepność na
wodzie w okolicach 140-150 km/h i tak miałem przy każdym aucie i różnych oponach
(producent i rozmiar)
Co do zużycia opon to trzeba brać też pod uwagę rozkład masy, rekordzistą jest chyba
Mondeo Mk 4 kombi który jezdzony z pustym kufrem żre przednie opony jak głupi (takie
same opony na passacie B7 robią 2x tyle przebiegu)
-
30. Data: 2019-12-17 00:41:17
Temat: Re: Kapcie
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"sirapacz" qt83av$2vd1o$...@p...wsisiz.edu.pl
> dopóki nie ma śniego są dość ok, ale słabe zimówki bedą o niebo od tego lepsze.
Niektórzy liczą zimowe lamelki a nawet studiują ;) ich układ... ;)
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/