  • 11. Data: 2008-05-16 22:30:49
    Temat: Re: Kanaliza wtórna
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Krzysztof "at" L." <k...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:g0kvsr$9lf$1@achot.icm.edu.pl...
    > Radosław HORODNICZY pisze:
    >>
    > <<CIACH>>
    > W TP z reguły załatwianie czegoś, co odbiega od 'standardowego' cennika
    > graniczy z cudem ;) I zawsze kończy się telefonem do znajomych ...
    > Miasto w granicach 70k mieszkancow.
    >
    > Nie jest źle - z tego co wiem koryta nie są pozapychane. Poza tym z punktu
    > A do B można dojść na 3 różne sposoby. Najwyżej z 1 kilometra zrobi się 4,
    > a przy okazji będzie można rozspawać i uderzyć dodatkowo w inne punkty.
    > Cena rośnie ale szanse też.
    >
    > Osobiście w tym doświadczenia nie mam, więc pytam szanownych grupowiczów
> [...]

    No dlatego ci pisze, z doswiadczenia, ze nie wazne jest czy jest przejscie
    czy nie
    bo tego defacto nigdy do konca nie wiadomo (czesto rury sa juz
    polamane-zaphane blotem itp)
    do tego dosc rzadko bywa ze mozna w jeden punkt przejsc z kilku miejsc, to
    ze studnie
    np sa obok siebie to nie znaczy ze sa polaczone, wiekszosc sieci byla zawsze
    projektowana na zasadzie drzewa, a glownym korzeniem byla szafa.

  • 12. Data: 2008-05-16 23:00:33
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Radosław HORODNICZY napisał:

    > No dlatego ci pisze, z doswiadczenia, ze nie wazne jest czy jest
    > przejscie czy nie
    > bo tego defacto nigdy do konca nie wiadomo (czesto rury sa juz
    > polamane-zaphane blotem itp)

    Dobra ekipa budowlana czyni cuda. Jak trzeba to swoimi sposobami udrożnią, a
    jak się nie da, to na szybko rozkopią i poprawią co trzeba.

    --
    TOM

  • 13. Data: 2008-05-16 23:12:13
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Krzysztof "at" L. napisał:

    > Pół roku? Rok? ;)

    30 dni.

    > I jak z kosztami?

    1,32 PLN netto za metr razy współczynnik zajętości otworu.

    --
    TOM

  • 14. Data: 2008-05-16 23:22:46
    Od: "Krzysztof \"at\" L." <k...@x...pl>

    No to z tp wszystko się klaruje powolutku.
    Drugi quest.
    Czy to samo można z Multimedią/Vectrą/Netią/Czymkolwiek ? Są jakieś
    regulacje ?

  • 15. Data: 2008-05-16 23:47:23
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

> [...]
    > Drugi quest.
    > Czy to samo można z Multimedią/Vectrą/Netią/Czymkolwiek ? Są jakieś

    O ile wiem, oprócz TP, dla innych operatorów nie została wydana przez UKE
    żadna decyzja w formie ramowej oferty dostępu do zasobów kanalizacji. Taka
    np. Netia może urządać w w swoich rurach wyścigi szczurów, bo rury świecą
    pustkami, ale (poza incydentalnymi przypadkami) Netia kanalizacji nie
    udostępnia "bo nie".

    --
    TOM

  • 16. Data: 2008-05-17 07:01:23
    Od: VoMi7 <v...@n...tlen.pl>

    Radosław HORODNICZY wrote:

    > Recze ci ze zadnego projektanta nie trzeba :)

    no pewnie ze nie potrzeba samego w sobie potrzebne są znajomości bo jak
    nie masz umowy z TP to wnioski maja najniższy priorytet. Chodzi tylko i
    wyłącznie o człowieka, który będzie wiedział do kogo trzeba uderzyć aby
    szybko przeciągnąć temat.

    --
    VoMi7

  • 17. Data: 2008-05-17 07:27:19
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    ale nikt nie mówi ze aktualną umowe ramową zaskarżyli dostawcy kablówek
    (tak, tak)

    by ograniczyc dostep do kanalizy tylko dla dostawców catv

    i catv robili wszystko by uniemożlisc stricte ISP dostęp do kanalizy TP

    p.s.
    na szczescie zrzeszenie catv przegrało

    --
    pozdros
    icek

  • 18. Data: 2008-05-17 07:48:49
    Od: "Krzysztof \"at\" L." <k...@x...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > szczurów, bo rury świecą pustkami, ale (poza incydentalnymi przypadkami)
    > Netia kanalizacji nie udostępnia "bo nie".

    Bo jeszcze nikt nie walczył przez uke.

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=ArticleSta
    ts1&news_cat_id=316&news_id=2186&layout=1&page=text

    "
    Dostęp do istniejącej infrastruktury

    Nie oznacza to jednak, że pozyskanie Infrastruktury a w tym kanalizacji
    kablowej, może być osiągnięte tylko i wyłącznie poprzez przeprowadzanie
    procesu budowlanego - budowę kabli telekomunikacyjnych. Cel ten w dużej
    mierze może być osiągnięty poprzez optymalne i racjonalne wykorzystanie
    istniejących zasobów Infrastruktury, poprzez stworzenie racjonalnych
    warunków dostępu do istniejącej Infrastruktury poszczególnych Operatorów
    i odpowiednie jej zagospodarowanie.

    Aby cel ten został osiągnięty, musi nastąpić pełna współpraca pomiędzy
    Operatorami. Tu rodzi się pewna sprzeczność: z jednej strony - wzajemna
    konkurencja, a z drugiej - wzajemne racjonalne i optymalne wykorzystanie
    tworzonych i posiadanych już zasobów dóbr, czyli zasobów Infrastruktury.

    Możliwości takie stworzono na gruncie prawa polskiego wprowadzając
    ustawowy obowiązek, ciążący na Operatorze eksploatującym sieci
    publiczne, umożliwienia innym Operatorom, eksploatującym sieci
    publiczne, fizycznego dostępu telekomunikacyjnego do posiadanej przez
    siebie Infrastruktury. Realizację zamierzenia ustawowego osiągnięto
    poprzez Ramową Ofertę TP o dostępie telekomunikacyjnym w części
    Infrastruktura telekomunikacyjna w zakresie kanalizacji kablowej (treść
    oferty ramowej), która ma celu ujednolicenie warunków zawierania Umów -
    na istniejącą a nie do końca wykorzystaną kanalizację kablową, czyli
    umiejętne zagospodarowanie pozostającej rezerwy.
    "

    I jeszcze to:
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=168&
    news_id=2766&layout=3&page=text&place=Lead01
    Szlag by..

  • 19. Data: 2008-05-17 08:04:12
    Od: K <...@...c>

    Tomasz Śląski pisze:

    > 30 dni.

    > 1,32 PLN netto za metr razy współczynnik zajętości otworu.

    jakies dwa miesiace temu tpsa zaproponowala mi 1300 pln netto
    miesiecznie za 8km (fi 0,8)

  • 20. Data: 2008-05-17 12:20:07
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > 30 dni.

    > 1,32 PLN netto za metr razy współczynnik zajętości otworu.

    A moze ktos sie orientuje jakie srednice swoich rur zazywczaj ma tpsa
    pomiedzy studzienkami w malym miasteczku (20tys mieszkancow)?
    Zaczynamy sie starac o dzierzawe kanalizacji od tp. Chcemy w sumie
    przejsc tylko pod droga krajowa bo z jednej i z drugiej strony mamy
    swoje switelko. Ale pomiedzy pasownymi nam studniami jest ok 200m.
    Zalozylismy ze tpsa ma fi 100mm rury. Nasz kabel ma fi 8mm.
    Czyli 1,32 * 8/100 * 200m daje nam 21,12zl miesiecznie. Do tego dochodzi
    76,50/h za asyste techniczna tp, ale koszty i tak mniejsze niz gdybysmy
    mieli sami przebijac sie pod droga i placic do miasta za zajecie terenu.

    Czy to sa wszystkie koszty jakie ponosimy czy moze jednak dla miasta
    musimy placic oplate za zajecie czegokolwiek?

    pozdrawiam;