  • 141. Data: 2015-11-10 16:18:07
    Temat: Re: Kampania zapnij pasy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n1t0iv$2km$...@d...me...
    J.F. wrote:

    > Tak, kazdy skoczek w koncu musi oddac ten pierwszy skok, a szkolenie
    > mu w tym wiele nie pomoze.
    > Nogi moze polamie przy ladowaniu, ale spadochrony sie w znakomitej
    > wiekszosci poprawnie otwieraja.

    >człowiek nieszkolony, w 90% przypadków, nawet nie założy spadochronu,

    Ale przeszkolona zaloga moze pomoc.

    >potem się zesra przy próbie skoku

    Bez przesady. A nawet jesli, to od tego sie nie umiera :-)
    Owszem, byc moze sie zaprze w drzwiach i trzeba go bedzie wypchnac lub
    oderwac :-)

    >do tego często inetrzeźwy etc.

    W samolocie ... nie tak czesto, chyba ze Anglik.
    A nawet jak nietrzezwy - co ty Polak, nie skoczysz, boisz sie ? :-)

    >Załoga
    >zakładająca każdemu spadochron przed startem? Fotele katapultowe?
    >wiesz, że trzeba mieć poprawnie zapięte pasy i siedzieć w
    >odpowiedniej
    >pozycji?

    Ale to przy predkosciach mysliwskich. Bedzie trzeba, to opracuja
    bezpieczniejsze fotele.

    Tylko prawde mowiac nie bardzo sobie to wyobrazam, bo co - strzelac
    pasazerami przez cisnieniowy kadlub ?
    Predzej klapa desantowa z tylu i niech spadochron wyciaga razem z
    fotelem.

    >itd. nie mówiąc o kosztach i efekcie psychicznym. Samo to
    >spowodowałoby gigantyczne starty w lotnictwie

    A katastrofa z setka ofiar nie powoduje ?

    J.

  • 142. Data: 2015-11-10 16:20:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Ale przeszkolona zaloga moze pomoc.

    kiedy?

    > Bez przesady. A nawet jesli, to od tego sie nie umiera :-)
    > Owszem, byc moze sie zaprze w drzwiach i trzeba go bedzie wypchnac lub
    > oderwac :-)

    i kto ma to zrobić? a co z niemowlakami, niepełnosprawnymi, pijanymi?

    > W samolocie ... nie tak czesto, chyba ze Anglik.
    > A nawet jak nietrzezwy - co ty Polak, nie skoczysz, boisz sie ? :-)

    > Ale to przy predkosciach mysliwskich. Bedzie trzeba, to opracuja
    > bezpieczniejsze fotele.

    a kto za nie zapłaci?

> [...]
    > Predzej klapa desantowa z tylu i niech spadochron wyciaga razem z
    > fotelem.

    > A katastrofa z setka ofiar nie powoduje ?

    jak widać nie powoduje. pomijając, że loty są dużo bezpieczniejsze niż
    jeżdżenie samochodem

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 143. Data: 2015-11-10 16:27:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >kiedy?

    W czasie, jak np zaloga usiluje podwozie wypuscic.

    >i kto ma to zrobić? a co z niemowlakami, niepełnosprawnymi, pijanymi?

    Jakos sobie radza, chocby przy ewakuacji po ladowaniu bez podwozia,
    gdy samolot juz plonie ...

    >a kto za nie zapłaci?

    A kto ? Pasazerowie.

    >jak widać nie powoduje. pomijając, że loty są dużo bezpieczniejsze
    >niż
    >jeżdżenie samochodem

    Zobacz jak popularne sie zrobily np skoki w tandemie czy na bunji.
    Ludzie sami chetnie skocza ... gdyby bylo taniej :-)

    J.

  • 144. Data: 2015-11-10 16:52:03
    Temat: Re: troluje was a wy sie dajecie
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-10 o 08:48, sirapacz pisze:

> [...]

    zgadzam się w pełni

    > jeden wymienilem - latający "już denat" łamiący karki innym pasażerom
    > tego samego auta. A drugi? Znaczna część ludzi to niestety istoty
    > bezrozumne - jak nei przymusisz to nie zrobią.

    to tu pierwszy lepszy kontrargument:
    http://www.se.pl/wiadomosci/polska/zgina-bo-nie-zapi
    a-pasow_154733.html
    płacił podatki, a leczyć go nie trzeba - czysty zysk dla państwa...

    Łukasz

  • 145. Data: 2015-11-10 17:20:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-11-10 15:18, masti wrote:

    > jako pasażer i tak nie masz na to wpływu :)

    No wlasnie - wiec pytanie, jaka decyzje kapitana by wolal i czy napewno
    moglby byc z niej zadowolony ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 146. Data: 2015-11-10 18:27:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > to tu pierwszy lepszy kontrargument:
    > http://www.se.pl/wiadomosci/polska/zgina-bo-nie-zapi
    a-pasow_154733.html
    > płacił podatki, a leczyć go nie trzeba - czysty zysk dla państwa...

    ciężko z tym argumentem polemizowac:) ale gdyby przezył? leczenie w
    dziesiątki tysięcy jak nie setki....

  • 147. Data: 2015-11-10 18:46:02
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-10 o 18:27, sirapacz pisze:

    a-pasow_154733.html

    > ciężko z tym argumentem polemizowac:) ale gdyby przezył? leczenie w
    > dziesiątki tysięcy jak nie setki....

    zawsze jest ale...
    mi się wydaje że jednak jak nie zapnie pasów to ma mniejsze szanse na
    przeżycie, więc lepiej nie leczyć tych bez pasów niż leczyć tych co się
    w pasach pokaleczyli. Albo wszystkim nakazać pić i palić. Albo
    zalegalizować dragi i opłacać z tego leczenie rannych a nie nowe zegarki :)
    Ja tam jestem fair w stosunku do państwa - uczciwie płacę podatki, palę,
    piję, na autostradzie depnę żeby więcej akcyzy zapłacić, stresuję się w
    pracy więc pewnie szybko umrę, a na chorobowe nie chodzę bo akurat jak
    mnie coś łapie to mam mało czasu :)

    Łukasz

  • 148. Data: 2015-11-10 21:55:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-09 23:48, PlaMa wrote:
    > Jesteś ubezpieczony?! Płaciłeś skłądki?! To masz zasrane prawo z tego
    > ubezpieczenia skorzystać

    Nie. Przeciętne ubezpieczenie komercyjne ma masę wykluczeń. Np.
    prawdopodobnie niewiele dostaniesz z ubezpieczenia na życie jesli
    sprawdzisz ile wytrzymasz w wannie pełnej kwasu. Dlaczego ubezpieczenia
    społecze miały by być inne? Ekonomia działa tak samo.

    > , a lodzie jęczący, że to z ich idzie to po
    > prostu debile.

    Nie. Ludzie jadacy bez pasów powiekszają w sposob nieuzasadniony ryzyko
    i koszty obslugi ich niepelnosprawności i/lub pogrzebu. Gdyby kazdy miał
    prawo zrobić dowolnie głupią rzecz a nastepnie dostać odszkodowanie
    ubezpieczalnie nie miały by interesu ekonomicznego istnieć. Jeśli
    podrzucasz nóż to musisz być świadomy że w końcu złapiesz go z innej
    strony tracąc palce. Dlaczego za brak tej świadomości lub złośliwe
    ignorowanie ktokolwiek miałby płacić? Ubezpieczenia są od
    *przypadkowych* zdarzeń a nie od oczywistych i łatwych do przewidzenia
    skutków świadomych zaniechań. Lubisz podrzucać noże - płać większe
    składki. Pasy sa pedalskie - płać większe składki, przynajmniej na NNW.

    Prawda jest taka że ludzie nie zapinający pasów mają do tego prawo tak
    samo jak pozbyć się gniazdek i podpinać żelazko skręcając druty w reku.
    Moim zdaniem nic tak dobrze nie robi w kierunku podnoszenia IQ jak dobór
    naturalny. Oby jak najwięcej.

  • 149. Data: 2015-11-10 22:47:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 08:48:53 +0100, sirapacz napisał(a):

    > jeden wymienilem - latający "już denat" łamiący karki innym pasażerom
    > tego samego auta. A drugi? Znaczna część ludzi to niestety istoty
    > bezrozumne - jak nei przymusisz to nie zrobią.

    Ale są dużo gorsze rzeczy niż niezapinanie pasów - np. zła dieta czy brak
    ruchu.
    Ale to chyba nie oznacza że należy grubym dawać mandaty i nakazywać każdemu
    biegać maratony?
    A koszty społeczne i ekonomiczne złej diety pewnie biją na łeb skutki
    niezapinania pasów.

  • 150. Data: 2015-11-11 00:14:22
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

> [...]

    prawdopodobnie niewiele dostaniesz z ubezpieczenia na życie jesli
    sprawdzisz ile wytrzymasz w wannie pełnej kwasu.
    ---
    I co, jak pasów nie zapnę to rozpuszczę się w samochodzie tak jak w wannie
    kwasu ?

    Dlaczego ubezpieczenia
    społecze miały by być inne? Ekonomia działa tak samo.
    ---
    Ochrona zdrowia jest w konstytucji. Należy się jak psu buda. Możesz
    postulować równe strzyżenie psa i trzymanie na łańcuchu, ale budę i tak
    będziesz musiał psu dać choćby nawet nie chciał z niej korzystać.