  • Data: 2011-01-06 21:18:18
    Temat: Re: Kamery przez internet - gsm
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mirek napisał:

    > Zgadza się. Tak działa większość kamer internetowych.
    > Można też pokombinować i zrobić tak, że urządzenie tylko co jakiś czas
    > sprawdza na serwerze czy ktoś potrzebuje dane i pcha tylko wtedy.
    > Oczywiście można też postawić serwer, który będzie pośredniczył w
    > przesyle strumienia rtp z rejestratora - z resztą tutaj jeśli "odbiorca"
    > będzie na stałym, publicznym IP to sprawę można odwrócic, gorzej jak
    > odbierać chcemy wszędzie - wtedy bez czegoś pośredniczącego się nie
    > obejdzie.

    Tak jak napisałem wcześniej, najprostszym (choć nie najlepszym ze względu
    na przesył danych) jest wysyłanie zdjęć mailem. Albo np. co minutę, albo
    po wykryciu ruchu. To potrafi każda kamera Wi-Fi. Trochę lepiej jest słać
    przez FTP -- można na komputer z ddns, jak nie ma lepszego serwera. Na
    miesiąc to jest 1,3 GB z jednej kamery, jeśli robi się zdjęcie co minutę.
    Czyli nie tak źle, nawet w jakims tanim abonamencie GSM.

    A z takich cominutowych zdjęć, to się później fajne filmy robi. Na przykład
    takim skryptem:

    mencoder "mf://*.jpg" -mf fps=25 -o out.avi -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4

    Można sobie popatrzeć jak kwiatki rosną.

    --
    Jarek