  • 71. Data: 2018-01-16 17:22:51
    Temat: Re: Kamera to inwestycja :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1p516jwkbwu67$....@m...org...
    Tue, 16 Jan 2018 13:41:23 +0100, J.F.

    >Znaczy jaką konkretnie rejestrację miał i skąd wiesz że to nie jakiś
    >paździoch z Twojego miasta w, lizingowanym w Wawie, aucie? ;P
    >Poznałeś po
    >oczach?

    Na trasie Szklarska-Wroclaw, czy Klodzko-Wroclaw, duzo jest
    mieszkancow mojego miasta, a dziwnym trafem parcie na wyprzedzanie
    maja tylko ci z rejestracjami na W.

    Widac leasing to odmienny stan swiadomosci :-)

    J.

  • 72. Data: 2018-01-16 17:31:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 14:44:21 +0100, J.F.

    > Ale przepis jest jasny - utrzymywac odstep niezbedny w razie hamowania
    > pojazdu, a nie w razie uzasadnionego hamowania :-)

    Inny przepis mówi, że zachowanie kierującego ma być "przewidywalne" i ma
    nie powodować zagrożenia, wrecz PORD wskazuje że można się spodziewać po
    innych "NORMALNEGO" zachowania. Heblowanie _bez_ _powodu_ (a takim jest np.
    hamowanie z powodu pomylenia drogi) jest stwarzaniem zagrożenia -- co widać
    najlepiej na tym filmie.

    Inna sprawa, że tutaj ewidentnie kierowca nagrywający zaspał, więc gdyby
    doszło do kolizji to, posiadając film dowodowy, wątpliwości kto za to
    zdarzenie odpowiada by raczej nie było.

    > - jak wyplaca OC, jesli sad uzna, ze obie strony
    > przyczynily sie do wypadku ... np po rowno.

    Wtedy każdy płaci za siebie, proste i sprawiedliwe. Jeden przestanie spać
    za kierownicą, drugiemu się odwidzi pajacowanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2018-01-16 17:35:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 14:44:21 +0100, J.F.

    >Wtedy każdy płaci za siebie, proste i sprawiedliwe. Jeden przestanie
    >spać
    >za kierownicą, drugiemu się odwidzi pajacowanie.

    Moze proste, a moze po 50%, skoro ten drugi w polowie zawinil ?

    A przy winie 25/75% ?

    J.

  • 74. Data: 2018-01-16 17:39:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 17:22:51 +0100, J.F.

    > Na trasie Szklarska-Wroclaw, czy Klodzko-Wroclaw, duzo jest
    > mieszkancow mojego miasta, a dziwnym trafem parcie na wyprzedzanie
    > maja tylko ci z rejestracjami na W.

    Ale proszę Cię, na W to jeździ całe mazowieckie a nie tylko Wawa
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/
    Plcarplates380v17.png

    > Widac leasing to odmienny stan swiadomosci :-)

    Co nie zmienia faktu, że za kierownicą może siedzieć Twój sąsiad i z wawą
    mieć wspólną tylko firmę leasingową (bo już nawet firma w której pracuje
    siedziby tam mieć nie musi). :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 75. Data: 2018-01-16 17:42:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 17:35:44 +0100, J.F.

    > Moze proste, a moze po 50%, skoro ten drugi w polowie zawinil ?

    Znaczy że suma strat ze zdarzenia i na pół? W sumie nie rozważałem tego w
    ten sposób, ale mogłoby to być znacznie bardziej sprawiedliwe dla tych co
    próbują (zazwyczaj) szrotami naciągać na odszkodowanie.

    > A przy winie 25/75% ?

    Myślę że trzy stany skupienia w zupełności wystarczą -- i tak wystarczająco
    dużo jest wątpliwości. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 76. Data: 2018-01-16 17:46:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 17:22, J.F. pisze:

    > Widac leasing to odmienny stan swiadomosci :-)

    A myślisz, że z czego biorą się dowcipy o służbowych autach?

    Shrek

  • 77. Data: 2018-01-16 17:51:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 15:04:15 +0100, Poldek

    > Zależnie od prędkości. Zawsze tyle, żeby nie przydzwonić w
    > poprzedzającego, gdyby nagle depnął po heblach z niezeznanego mi powodu.

    To tak jak ja -- wniosek z tego, z satysfakcją popełniasz wykroczenie. :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 78. Data: 2018-01-16 18:19:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A myślisz, że z czego biorą się dowcipy o służbowych autach?

    A to nie ma firm leasingowych we Wroclawiu, czy Poznaniu :-)

    J.

  • 79. Data: 2018-01-16 18:22:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >tych co
    >próbują (zazwyczaj) szrotami naciągać na odszkodowanie.

    IMO to jednak kierowca 1 wyplaca kierowcy 2 polowe jego strat,
    a kierowc 2 kierowcy nr 1 polowe jego strat.

    Z drugiej strony - skoro obaj po rowno zawinili, to dydaktyczniej by
    bylo nic nie wyplacic - na dluzej by zapamietali :-)

    >Myślę że trzy stany skupienia w zupełności wystarczą -- i tak
    >wystarczająco
    >dużo jest wątpliwości. :P

    Tu jednak dydaktyczna zasada wydaje sie niesprawiedliwa :-)

    J.

  • 81. Data: 2018-01-16 18:24:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >wawą
    >mieć wspólną tylko firmę leasingową (bo już nawet firma w której

    Moze. Tym niemniej jak obserwuje jakas wielka glupote/niefrasobliwosc,
    to rejestracja jest na W.

    J.