  • 51. Data: 2018-01-16 15:27:24
    Temat: Re: Kamera to inwestycja :-)
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 16.01.2018 o 15:24 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > się wciśnie i hamuje mam masę

    Bo nie siedzisz na zderzaku ;)

    --
    SW3
    ----
    /Bastiat

  • 52. Data: 2018-01-16 15:31:10
    Od: p...@g...com

    --Tyle, że ja nie robię z takich spraw tragedii i nie bawię się w milicjanta, który
    sam wymierza sprawiedliwość.

    zadziwiajaca logika

    *Coś mnie tchnęło, aby go nie wyprzedzać na tym skrzyżowaniu, bo gość skrzyżowanie
    przejechał na wprost wciskając się przede mnie na mój pas ruchu. Z tym, że byłem na
    to przygotowany i już byłem bardzo ostrożny.*

    aha czyli masz w dupie jakby komus przylozyl na kolejnym skrzyzowaniu ?

    --Uważam, że umieszczanie takich nagrań na YT to kompletny idiotyzm, który
    kiedyś doprowadzi do całkowitego zakazu używania rejestratorów, podobnie
    jak w niektórych krajach Europy.

    smialo dawaj w ktorych to krajach Europy obowiazuje *całkowity zakaz używania
    rejestratorów*

    PS skoncentruj sie na poprawnej odpowiedzi :-)

  • 53. Data: 2018-01-16 15:31:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-16 o 14:07, Myjk pisze:
> [...]
    > zachowujących "bezpieczną" odległość, za to jeżdżących beznamiętnie i
    > kompletnie bezmyślnie licząc na to, że zachowanie odległości jest lekiem na
    > całe zło.

    > Wymień, uprzejmie proszę, te, z satysfakcją łamane przeze mnie, przepisy
    > uwzględniajac, że z tytułu "małej" odległości nie doprowadziłem do żadnej
    > kolizji (choć raz było, przyznaję, blisko aby wjechać pajacowu w kufer co
    > się przestraszył radaru na Ostrobramskiej w DC -- ale wtedy akurat nie
    > jechałem z "premedytacją" blisko tylko się zwyczajnie zgapiłem).

    Jadąc z "małą" jak to sam nazywasz odległością popełniasz za każdym
    razem wykroczenie.

    Wymieniam uprzejmie przepis:

    Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602
    U S T AWA
    z dnia 20 czerwca 1997 r.
    Prawo o ruchu drogowym1
    Art. 19.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
    2. 3. utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie
    hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu.

    Czyli wykroczeniem jest zbyt bliska jazda. Nie musi dojść do kolizji.
    Warte poczytania
    http://www.motofakty.pl/artykul/ile-wynosi-bezpieczn
    y-odstep-jak-nie-wjechac-w-tyl-innego-pojazdu.html
    http://www.motofakty.pl/artykul/bezpieczny-odstep-mi
    edzy-samochodami-poradnik.html

    To, że jeszcze nie doprowadziłeś do kolizji jeżdżąc z "małą" jak to sam
    nazywasz prędkością, to nie znaczy, że nie doprowadzisz do kolizji lub
    wypadku w dalszej lub bliższej przyszłości.

  • 54. Data: 2018-01-16 15:54:46
    Od: p...@g...com

[...]

    strzelam w ciemno: Szczecin ? liczba melepet (i to na lewym pasie) ciagle rosnie :-)
    w centrum jak jest jeden pas to i tak nie pogonisz ale przelot z lewego na prawy
    uwypukla istote problemu gdzie fabia stoi przed tico oraz matizem, nagle nie wiadomo
    skad pojawia sie zielone i zaczyna sie szukanie lewarka bo podczas 30s przerwy doszlo
    do resetu CPU uzytkownika :-) no wiec ruszamy bez pospiechu i ekologicznie tez ze
    miejski autobus wyprzedza nas o kilka dlugosci :-) startuje tez tico i matiz po czym
    zaczyna sie dzikie tasowanie jak szybcy i wsciekli na lewym zorientuja sie co jest
    grane :-)

  • 55. Data: 2018-01-16 15:55:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 15:04, Poldek pisze:

    > Zależnie od prędkości.
    > Zawsze tyle, żeby nie przydzwonić w poprzedzającego, gdyby nagle depnął
    > po heblach z niezeznanego mi powodu.

    Napisz jeszcze że zawsze żeby zahamować w granicach widoczności. Również
    w nocy na autostradzie;)

    Shrek

  • 56. Data: 2018-01-16 16:03:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 14:57, Poldek pisze:

    > To co nazywasz "polską normą", to jest jeżdżenie z nie zachowaniem
    > odpowiedniego odstępu.

    No nie jest, ale też nie jest od razu siedzeniem na dupie. Tu odstęp był
    bezpieczny skoro w dupę nie pocałował - koniec dowodu;)

    > Jeżeli doszło do stuknięcia, to nie.

    Jebnął, nie jebnął na chuj drążyć temat. Jakby jebnął to ciepiarz by już
    po całych internetach pyszczył. No i zapewne pobiegł na komendę żeby
    dochodzić swoich słusznych racji przed sądem. A nie wróc - nie pobiegł;)

    Shrek

  • 57. Data: 2018-01-16 16:04:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 15:06, p...@g...com pisze:

    > --Co IMO ... mogloby sie skonczyc dwoma mandatami (bo nieuzasadnione c/hamowanie
    jest zakazane), co by nauczylo obie strony na przyszlosc.

    > nagrywajacy nie przyjmuje mandatu sprawa laduje w sadzie gdzie odbywa sie pokaz
    video i koniec bajki :-)

    Ale za co chcesz karać nagrywającego - że nie dupnął mimo próby wymuszenia?

    Shrek

  • 58. Data: 2018-01-16 16:27:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2018-01-16 o 14:07, Myjk pisze:
    [...]
> [...]
    >hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu.

    >Czyli wykroczeniem jest zbyt bliska jazda. Nie musi dojść do kolizji.

    Skoro nie doszlo do kolizji, to przepisowy odstep utrzymano, wiec o
    jakim wykroczeniu mowisz ?

    Co innego w Niemczech, tam wymaga sie utrzymania co najmniej tyle
    metrow, co polowa predkosci ... ale dopiero powyzej 80km/h

    >To, że jeszcze nie doprowadziłeś do kolizji jeżdżąc z "małą" jak to
    >sam nazywasz prędkością, to nie znaczy, że nie doprowadzisz do
    >kolizji lub wypadku w dalszej lub bliższej przyszłości.

    To wtedy bedzie wykroczenie.
    Chyba, ze trafi na frajera, co chcial przychamowac, ale zostal
    sfilmowany :-)

    J.

  • 59. Data: 2018-01-16 16:31:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 16:27, J.F. pisze:

    > Co innego w Niemczech, tam wymaga sie utrzymania co najmniej tyle
    > metrow, co polowa predkosci ... ale dopiero powyzej 80km/h

    Czyli dla powiedzmu 72 (żeby łatwo liczyć i pogodzić to ze standardową
    prędkoścą na 50;) to 36m czuli nieco mniej niż 2 sekundy - wynika że tu
    jechał "prawie przepisowo" (jakieś 1,5 sekundy).

    Mnie też uczyli, żeby trzymać dwie sekundy, wiec pewnie byłbym trochę
    dalej. Ale nie tak znowu wiele.

    Shrek

  • 60. Data: 2018-01-16 16:31:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >c/hamowanie jest zakazane), co by nauczylo obie strony na przyszlosc.

    >nagrywajacy nie przyjmuje mandatu sprawa laduje w sadzie gdzie odbywa

    A sad mowi - zachowanie drugiego kierowcy jest naganne, ale nie on tu
    jest oskarzonym, a na filmie wyraznie widac, ze oskarzony nie zachowal
    jednak wymaganego, bezpiecznego odstepu, czym wypelnil znamiona
    wykroczenia wedle artykulow ...

    J.