  • 11. Data: 2012-06-22 12:12:32
    Temat: Re: Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 22 Jun 2012 08:15:37 +0200) ktos podajacy sie za Drzewo
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Dziele sie informacja, bo sporo osób szuka kamerki na moto, a cena GoPro
    > czasem odstrasza. Pojawił sie wreszcie godny konkurent :)
    >
    > http://www.moto-opinie.info/index.php?action=show&id
    _produktu=841

    Ciekawe jak by wyglądało nagranie z motocykla.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 12. Data: 2012-06-22 12:21:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-06-22 11:05, Drzewo pisze:

    > Skoro jest dziura do montażu na statywie to można wkręcić śrube. Skoro można
    > wkręcić śrube, to można ją przyspawać do uchwytu. Jest milion sposobów, w
    > tym mnóstwo chałupniczych - wystarczy skoczyć do Castoramy i się porozglądać
    > na niektórych działach :)
    >
    > Tu pierwsza z brzegu metoda
    >
    > http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zamontowac-kamer
    e-na-motorze

    Co do tej śruby - to naszukałem się w polskich sklepach śrub z tym
    cholernym gwintem "fotograficznym" - nigdzie nie ma. NIGDZIE!

  • 13. Data: 2012-06-22 12:37:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-22 12:21:53 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > Co do tej śruby - to naszukałem się w polskich sklepach śrub z tym
    > cholernym gwintem "fotograficznym" - nigdzie nie ma. NIGDZIE!

    To nie jest żaden gwint "fotograficzny", tylko calowy 1/4" UNC/BSW (20
    zwoji na cal). Spytaj harlejowców gdzie kupują śrupki do swoich maszyn.

    de Fresz

  • 14. Data: 2012-06-22 13:08:21
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-06-22 12:37, de Fresz pisze:

    > To nie jest żaden gwint "fotograficzny", tylko calowy 1/4" UNC/BSW (20
    > zwoji na cal). Spytaj harlejowców gdzie kupują śrupki do swoich maszyn.

    Bez problemu, wszedzie. Na przyklad werbus.pl albo w Fabory.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 15. Data: 2012-06-22 13:18:42
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "duddits" <p...@N...gomoto.tv> napisał w wiadomości

    > Jeśli bierzemy pod uwagę tylko kryterium ceny, to zgoda. Zobaczymy jak
    > sobie będzie radzić na motocyklu :)

    na rowerze:
    http://www.youtube.com/watch?v=NHF2tQ1-A5c

  • 16. Data: 2012-06-22 13:23:30
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości

> [...]
    >>> GoPro. Ba, nawet kamerki za ponad tysiaka często robią przeciętne filmy.

    i gopro2 na mtb
    http://www.youtube.com/watch?v=YNyO8WH7egs

    nie wiem z czego (sprzęt czy mocowania) wynika różnica ale jest porażająca
    :((

  • 17. Data: 2012-06-22 14:24:30
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Norbi" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kumpel ma podobna chyba Kodaka - ale na montaz nie ma zadnego pomyslu na

    Przez przypadek znalazłem to

    http://allegro.pl/statyw-kodak-essential-action-do-p
    laysport-zx5-i2422579296.html

    Powinno podejść też do innych kamer tego typu, a widze że jest troche tego.
    Taki kodak ZX5 też nie wygląda tragicznie, w dodatku można dokupić do niego
    pilot. Na statywik można sobie też np. aparat cyfrowy zamonotować i też jest
    to jakaś opcja :)

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info

  • 18. Data: 2012-06-22 14:28:35
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe jak by wyglądało nagranie z motocykla.

    Znalazlem filmik z podobnego do Toshiby Kodaka ZX3

    http://www.youtube.com/watch?v=0b7DdqVep8o

    Troche trzesie, ale tragedii nie widze. Zamontowana na kasku.

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info

  • 19. Data: 2012-06-23 09:50:05
    Od: Szuwarek <p...@g...com>

    uwie

    W dniu piątek, 22 czerwca 2012 08:15:37 UTC+2 użytkownik Drzewo napisał:
    > Dziele sie informacja, bo sporo osób szuka kamerki na moto, a cena GoPro
    > czasem odstrasza. Pojawił sie wreszcie godny konkurent :)

> [...]

    Uwierz, że to nie jest godny konkurent. GoPro nie ma wyraźnie tańszego konkurenta.
    Jedyna konkurencja jaką znam to Drift HD, ale cena prawie taka sama. Film z linku
    jest delikatnie rzecz ujmując nicniemówiący. Przy statycznych ujęciach i dobrym
    oświetleniu każda kamera da podobnie dobre video.
    Siłą GoPro jest szeroki kąt patrzenia (bodaj 170st. przy 720p) do którego Camileo i
    reszta tańszych kamer nawet się nie zbliża. Przy ujęciach "sportowych" to decyduje.
    Na przykład dwa film z tego samego dnia:
    kolega z GoPro:
    http://youtu.be/7xBgEihv1VA
    i mój z taniej Manty (dwie kamery - jedna z datą na kasku czyli drgania małe i druga
    bez daty umocowana na krawędzi natarcia skrzydła - czyli duże drgania):
    http://youtu.be/VH7AKneLpVo
    Było pochmurno, więc ciemno i już widać różnicę na korzyść GoPro. Na dodatek na
    ujęciach spod skrzydła widać bezwładność matrycy, przez którą nie da się tego
    oglądać, ale czego wymagać od kamerki za 50pln. Niemniej widać znakomicie, że widok z
    szerokiego kąta duuużo daje - lepszą plastyczność i dynamikę ujęć. Koszmarne
    zniekształcenia geometryczne obrazu w GoPro nie przeszkadzają, a mam nawet wrażenie,
    że pomagają.
    Dla porównania to samo widziane w słoneczy dzień okiem Camileo:
    http://youtu.be/8nhqUSHK4ks
    i Kodaka Playsport Zx5 (od tytułu, bo wcześniej Camileo):
    http://youtu.be/4IlJa89SiSw
    Ujęcie było dość dynamiczne, ale przy wąskim kącie po prostu tego nie widać. Widać
    natomiast, że przy dobrym oświetleniu stara kamerka sd radzi sobie niewiele gorzej od
    sporo młodszej hd. Obie mają fajne matryce,ale niestety żadna nie oferuje szerokiego
    kąta.
    p.s. ponieważ Kodak już zmarł, nie ma sensu pchać się w produkty tej firmy. Toshiba
    też ma inne priorytety niż produkcja kamer, więc to nie jest rewelacyjny sprzęt -
    niby ma stabilizację, ale ona nie działa, kiepsko radzi sobie w słabym oświetleniu i
    kilka innych denerwujących cech.

  • 20. Data: 2012-06-23 12:58:20
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Szuwarek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > radzi sobie niewiele gorzej od sporo młodszej hd. Obie mają fajne >
    > matryce,ale niestety żadna nie oferuje szerokiego kąta.

    Przekonałeś mnie - szeroki kąt dużo daje, ale ciągle GoPro ma jedną wade -
    cene. Z akcesoriami trzeba dać zawsze więcej niż 1000 PLN. To troche kasy,
    zwłaszcza w sezonie :) Dla kogos, kto chce miec po prostu film pamiątke moze
    to byc spora kwota, a kodaka z montażem zrobi sobie za marne 335 PLN(szukać:
    statyw + rower na allegro).

    >priorytety niż produkcja kamer, więc to nie jest rewelacyjny sprzęt - niby
    >ma stabilizację, ale ona nie >działa, kiepsko radzi sobie w słabym
    >oświetleniu i kilka innych denerwujących cech.

    Trafiłeś w sedno. Największą wadą moim zdaniem jest właśnie stablilizacja. W
    tym miejscu moglbym się poddać, skulić ogon mówiąc, że faktycznie słabo te
    kamerki nadają się na motocykl, ale... :) Tu fanfary dla mnie :D
    Zainteresowałem się troche tematem, przejrzalem rozne tematy i znalazłem
    proste rozwiązanie, które działa wręcz doskonale. Proszę bardzo:

    http://public.hronopik.de/vid.stab/features.php?lang
    =en

    Polecam kliknąć sobie w ten drugi filmik ze zjazdu na snowboardzie :)

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info