    From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
    Date: Wed, 7 Aug 2024 23:04:48 +0200
    <1nz57v5uqeb3x$.qghafiqjt2yj$.dlg@40tude.net>
    <v8orkv$mued$1@news.icm.edu.pl> <v8q459$ja59$1@dont-email.me>
    <v8rbou$r3ar$1@news.icm.edu.pl> <v8rkcl$rhq0$1@news.icm.edu.pl>
    <v8rlbe$15ae8$2@dont-email.me> <v8u4q4$1058j$1@news.icm.edu.pl>
    <v8vblh$2fvho$1@dont-email.me>

    W dniu 07.08.2024 o 10:35, heby pisze:

    > Co oznacza zazwyczaj, że co najmniej jeden z hostów jest dostępny przez
    > internet, choć niekoniecznie dla wszystkich.
    >
    > Istnieją skomplikowane obejścia tego problemu, jak Hamachi,

    I jak takie Hahachi wepchniesz do kamery z kartą SIM lub do
    rejestratora, który jest jedynym urządzeniem podpiętym do routera...,
    gdzie ISP zablokował dostęp do konfiguracji (światłowód) bez publicznego
    IP...gdzieś w małym zakładzie stolarskim/sklepie Żabka a szef chce sobie
    to oglądać w domu na dużym ekranie? Nie może do Ciebie dotrzeć, że
    aplikacje pod Windows (setup.exe) potrafią zestawiać połączenia P2P i
    mając taką możliwość, można sobie powielać bez żadnych dodatkowych
    serwisów, sprzętu, oglądanie kamer?...a na Linuksa nie ma? Wiem, że nie
    rozumiesz też tego, że są osoby gapiące się w kamery na dużym ekranie,
    tak samo jak gapienie się w program telewizyjny. Nie, nie tyle że siedzą
    i mają wytrzeszcz oczu. Traktują to jak spoglądanie przez okno co jakiś
    czas, co się tam odjaniepawla, np na ulicy. To nie Janusze biznesu,
    zwykli ludzie, którzy mają taką potrzebę. Mam znajomego, którego babcia
    cały dzień patrzy się w 40''TV z 4 kamerami siedząc w kuchni...bo na
    jego posesji jest sprzedaż warzyw i biegają kury, kaczki, ludzie łażą.
    Babcia chwali sobie to jak cholera, bo dotąd musiała łazić po podwórku i
    doglądać czy ktoś jej ziemniaków nie podpierdala :D W swoim pokoju ma
    laptopa z SETUP.EXE podpiętego do innego TV i też sobie patrzy.

    > Wyjaśnij, na poziomie protokołu ip/tcp/udp, jak ten tunel działa.

    To znaczy że nie wiesz? Pisałem to na początku, że nie masz tej wiedzy a
    jest dostępna bez problemu. Gdzieś sobie ubzdurałeś, że serwery np Dahua
    przepuszczają przez siebie (chmurę) te kilkaset milionów kamer ze
    strumieniami 4k i to ma działać. Śmieszne nawet :) Technologia P2P
    jednak działa i jest coraz częściej używana, bo się sprawdziła.
    Skończyły się włamania, zawirusowania, problemy z routerami, ISP...pyk i
    śmiga. Wątkotwórca właśnie sobie taki zestaw odpalił na P2P i spróbuj mu
    wytłumaczyć, gdzie ma tam zmieścić Hamaczi czy portmap :) 2 kamerki i
    router na GSM. Śmiga jak złoto przez P2P.

    > W szczegółach problem.

    No właśnie nie musi. Rozwiązanie jest proste i znane od dawna a przede
    wszystkim bezpieczne. Ktoś tutaj pisał o wystawianiu portu na publiczny
    IP :D Nawet nie wiesz co odpierdalają boty w sieci. Potrafią znaleźć na
    obojętnie jakim porcie usługę, która tam siedzi, i tak długo atakować,
    zmieniając nawet swoje adresy IP codziennie/kilkaset zmian, że nawet
    próba blokowania nie wystarcza...a potem, cyk/pyk i mamy następny botnet
    zamiast rejestratora czy kamery :)

    > Dlatego dostałeś rozwiazanie portmap.io, którego nie zrozumiałeś.

    No OK, wepchnij mi ten portmap do w/w instalacji. Ojej, niedasię? Jaka
    szkoda.

    > Na razie machasz intensywnie rękami, bez większego pojmowania tematu.

    Nie misiu, to Ty siedzisz gdzieś 20 lat za murzynami...a rozwiązania są
    megaproste.

    > Zauważę też, że domowy internet bez możliwosci przekierowania choć portu
    > na zewnętrzny IP, to ciągle jakieś dziwadło. Wiele ostatnio widziałem
    > tego typu kablowych bądź światłowodowych rozwiazań i w kazdym dalo się
    > dogadać z dostawcą aby przekieroać port, abo wręcz przełaczyć router w
    > tryb media konwertera i samodzielnie ogarniać. No, ale to się nie da
    > przez setup.exe.

    Oh, oh, to spróbuj się dogadać z INEA w Poznaniu, żeby bez dodatkowej
    opłaty otworzyli Ci jakieś porty, siedząc za NAT na routerze w którym
    możesz sobie zmienić tylko hasło do WiFi. W przypadku światłowodu od
    T-Mobile, nawet tego nie można...taki teraz klimat mamy :)
    ...ale, bo nadal nie rozumiesz. Skoro ISP wstawia Ci router, gdzie masz
    192.168.1.1 w LAN (nie możesz tego zmienić) a Ty chcesz zrobić sobie
    jakiś VPN do innej sieci, gdzie w LAN też jest ta sama adresacja, to
    nawet 5 innych routerów Ci nie pomoże :D bo odpytywana jest pierwsza
    sieć z tą adresacją.

    > Sieci GSM to inna sprawa, tam faktycznie często nie masz wyboru bo
    > routery są skrajnie głupie, siec nadaje dziwaczne numeracji i inne
    > problemy. Ale po pierwsze jest portmap.io a po drugie czas kupić światełko.

    Tutaj akurat się mylisz bardzo. W przypadku GSM jest bardzo dużo
    routerów, które mają megafajne opcje a co najważniejsze to nie ma tutaj
    wymagań ze strony ISP, że tylko ich dedykowany sprzęt będzie działał.
    Jedną z opcji routera GSM jest możliwość połączenia VPN z jakimś swoim
    drugim VPN bo ma klienta wbudowanego, który ma już publiczny IP...i w
    ten sposób masz bezpieczny tunelik na GSM

    --
    Pixel(R)??