  • Data: 2011-08-03 12:12:30
    Temat: Re: Kamera do samochodu
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > nagrania. Uprzedzam: rzadkość, znaczna część sprzętu kompresuje
    > mocniej i nie umiem wskazać sprzętu "HD" o podobnych osiągach
    > (choć z drugiej strony byłoby dziwne jakby nie istniał).
    > Niemniej przyjmijmy to za p. odniesienia.
    > Przeliczając na "FullHD" czyli 1920x1080 mamy ~6,5 raza większe
    > zapotrzebowanie. Lekko spuszczając z tonu (lepsze procesory, lepsze
    > algorytmy, lepsza "kompresowalność" - bo statystycznie więcej
    > powierzchni uchodzących za jednolite) - 2 minuty na GB.
    > 16MB/s jak kto woli, ale 20 może nie zawadzić ;)

    To jest gruba przesada. Patrz niżej.

    > Bez spierania się o kilka czy kilkanaście procent.
    > 16GB dla 16MB/s to ~18 minut. Może być?

    Na dysku BluRay który ma 25GB mieści się ok 1.5h filmu fullHD w jakości chyba
    jednak wystarczającej :)

    A to jest dosyć prymitywny algorytm kompresji (MPEG-2). Choć z kamerki zwykle
    nie ma się co spodziewać czegoś lepszego.

    Między algorytmami kompresji a nawet samymi ich implementacjami są poważne różnice.

> [...]
    > Ale to będzie wersja z "tanią pamięcią masową", ta (wersja) leżąca
    > *obok* "dobry" :D
    > Owszem, dwa razy większą kompresję zaczyna być widać, cztery razy
    > większą widać wyraźnie, dziesięć razy większą...
    > Z drugiej strony, przy dobrym obrazie (małej kompresji) "720"
    > (a nie 1080) może wcale nieźle wyglądać. Plus drobne zejście
    > z wymaganiem co do jakości i już jest godzina nagrania :)
    > BTW: tak, rozpędziłem się, widzę że napisałeś "dobra jakość"
    > a nie "bardzo dobra jakość".
    > To niech będzie gdzieś 5 do 8 MB/s w roli jednostki miary :D

    To jest BluRay :) -- ok 4.5 MB/s dla MPEG-2

    W rozdzielczości 720p mamy ok. połowę mniej danych, dla 800x480p mamy jakieś 6x
    mniej danych, dla 640x480 mamy jakieś 8x mniej danych niż dla BluRay. Czyli Dla
    720p wystarczy jakieś 2MB/s a dla jakości typu DVD to i jakieś 0.5-0.6 MB/s

    pzdr
    \SK