  • 11. Data: 2018-01-04 09:10:02
    Temat: Re: Kamera cofania
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie wiem, jak z Androidem, ale miałem kamery sparowane z nawigacjami na
    > WinCE: Lark FreeBird i Navroad Vivo ST.
    wsiadasz do auta, przekręcasz kluczyk, włączasz wsteczny i... Nie
    widziałem nigdy takiego rozwiązania w aucie, wiem że istnieją, ale żadna
    nawigacja którą widziałem nie zdoła wystarotwać w 3 sekundy. Można
    poczekać. ale zazwyczaj kamera do nawigacji (jak płatna opcja) jest
    droższa niż kamera i lusterko z monitorem z ali. stąd ja wybrałem to
    drugie rozwiazanie i "rozruch" mam w 0,2sekundy, opóżnienie obrazu
    niemierzalne. Jakość PAL. czyli marnie, ale przeszkody da się zobaczyć.

    > W obu przypadkach kamera cofania po własnym łączu radiowym, po podaniu
    > zasilania na odbiornik obraz z kamery pojawia się w ułamku sekundy.
    > OIDP to problem był w którychś z wersji Larka z zainstalowaną ówczesną
    > wersją Automapy - był problem z powrotem na ekran Automapy. Problem
    > został później rozwiązany, ale nie pamiętam już, czy przez firmware
    > Larka, czy nową wersją AM.
    > Na Vivo problemu niet.

    no to teraz pytacz musiałby sobie uruchomić na 2 telefona skype albo coś
    podobnego i sprawdzić czy opóżnienie jest denerwujące czy
    dyskfalifikujące. A przy okazji wyjdzie jeszcze jedna kwestia. obraz
    musi byc odbity w poziomie, wiec albo kamera albo monitor musi to
    umożliwiać.

    ToMasz

  • 12. Data: 2018-01-04 14:23:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-04 o 09:10, ToMasz pisze:
    > wsiadasz do auta, przekręcasz kluczyk, włączasz wsteczny i... Nie
    > widziałem nigdy takiego rozwiązania w aucie, wiem że istnieją, ale żadna

    Te, co widziałem, że startują natychmiast, to Discovery 3 i Lexus
    LS600h. Chyba też BMW X5, ale nie jestem teraz pewny, ostatni raz
    jechałem takim ze 3 lata temu. Mówię o możliwości oglądu z kamery
    wstecznej, nie navi. Navi w 600h startuje w jakieś 3 sekundy - niezwykle
    szybko w porównaniu do innych.

> [...]
    > drugie rozwiazanie i "rozruch" mam w 0,2sekundy, opóżnienie obrazu
    > niemierzalne. Jakość PAL. czyli marnie, ale przeszkody da się zobaczyć.

    Oczywiście, że nawi tak szybko nie wystartuje.
    Ja mam aktywny uchwyt do navi (czyli z zasilaniem i sygnałami), więc
    założenie czy odpięcie urządzenia to sekunda, może dwie. Rzadko zresztą
    odpinam, tylko gdy parkuję w niepewnych miejscach.
    Urządzenie (teraz Navroad Vivo ST 6") startuje mi po przekręceniu
    kluczyka w stacyjce. A ze względu, że wychowałem się wg zasad wyższej
    szkoły techniki jazdy, to staram się auta parkować zawsze tak, aby
    wyjeżdżać przodem. Stąd też na początku wsteczny nie jest mi potrzebny.
    A po chwili już AM działa i już mogę mieć obraz z kamery.

> [...]
    > dyskfalifikujące. A przy okazji wyjdzie jeszcze jedna kwestia. obraz
    > musi byc odbity w poziomie, wiec albo kamera albo monitor musi to

    Lark kosztował śmieszne pieniądze w zamian za to, co oferuje:

    https://www.pcworld.pl/testy/Lark-FreeBird-43-WCAM,3
    58522.html

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2018-01-04 15:31:00
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    >proszę o informacje ile sekund startuje to urządzenie

    szybko

    >i jakie jest opóźnienie.

    znuikome

  • 14. Data: 2018-01-04 15:33:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 03-01-2018 o 21:19, Borneq pisze:
    > Jak się instaluje? jak instaluje się ekran, na którym to widać?

    Są takie, które po WiFi ze smartfonem się łączą. Jeśli używasz go
    podczas jazdy codziennej, to może to być rozwiązanie jakieś tam. Trzeba
    tylko sprawdzić jakie opóźnienia są generowane przed zakupem.

    Drugie rozwiązanie odkryte przeze mnie przypadkowo. Podwójna kamera
    samochodowa. Pięknie widać z tyłu, nawet nocą jeśli kupisz taką o dobrej
    czułości. Minusem jest to, że jeśli masz długi bagażnik, to nie
    zobaczysz betonowego słupka tuż przy zderzaku lecz cofając zobaczysz jak
    się zbliża więc to nie problem. Gorzej gdy o nim zapomnisz wracając do
    auta po postoju. Generalnie zaspokaja praktycznie wszystkie potrzeby. Ma
    też zaletę taką, że nie brudzi się jak zewnętrzne, które w takiej
    jesiennej zimie jak teraz szybko przestają być użyteczne.

    Trzecie rozwiązanie: jeśli masz możliwość odtwarzania video w aucie, to
    nierzadko te urządzenia mają wejście composit video z tyłu. Kamera
    cofania wtedy musi być kablem połączona. Zazwyczaj one mają w zestawie
    długi kabel do tego celu.

    Czwarte rozwiązanie: dedykowany monitor, choć moim zdaniem to najgorsze
    rozwiązanie bo zajmuje przednią szybę i ogranicza widoczność. No chyba,
    że masz miejsce poza szybą.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2018-01-04 17:30:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 09:02 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > ja mam kamerę wielkości paznokcia, obok guziczka otwierania tylnej
    > klapy. nigdy nie miałem takiego problemu żeby kamera była tak brudna
    > żeby nie było nic widać. najśmieszniejszy widok jest podczas deszczu, bo
    > widać jak z kamery wisi i buja się kropelka wody.
    > ToMasz

    Ja codziennie robię 2x20km autostradą.
    Po jednym razie w zimie i na jesieni jak jest wilgotna jezdnia kamera jest
    brudna (widać, ale słabo).

    TG

  • 16. Data: 2018-01-04 17:32:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 09:10 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > wsiadasz do auta, przekręcasz kluczyk, włączasz wsteczny i... Nie
    > widziałem nigdy takiego rozwiązania w aucie, wiem że istnieją, ale żadna
    > nawigacja którą widziałem nie zdoła wystarotwać w 3 sekundy.

    U mnie mam obraz z kamery jest od razu. Nie ma opóźnienia (no może z 0,5s)

    TG

  • 17. Data: 2018-01-04 21:52:58
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >U mnie mam obraz z kamery jest od razu. Nie ma opóźnienia (no może z 0,5s)

    Japierdziele pół sekundy? Co Ty za badziewie masz?