-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <c...@g...com>
<5b4e5f36$0$604$65785112@news.neostrada.pl>
<pilnq5$idj$1@node1.news.atman.pl>
<5b4e6dbe$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<5b4ef4c0$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5b4f13b0$0$591$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Wed, 18 Jul 2018 14:16:36 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <1...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 46
Message-ID: <5b4f2fd0$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
X-Trace: 1531916241 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 684 213.238.88.44:2498
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636049
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-07-18 o 13:35, WS pisze:
> On Wednesday, July 18, 2018 at 12:17:22 PM UTC+2, LordBluzg(R) wrote:
>
>> Spadnie nawet do zera. To prąd zwarcia, skoro maksymalny. Nie rozumiem
>> dlaczego ograniczasz to do jakiegoś napięcia. Dane podałem. Jak miałem
>> podać? 10A przy 5V? Prąd maksymalny podaje się do punktu zwarcia a nie
>> do jakiegoś napięcia.
>
> W prostowniku do ladowania aku? Raczej to maks dopuszczalny prad pracy, czyli
ograniczony bezpiecznikiem.
Nieważne. Jak wartość prądu przekroczy 10A to jebnie bezpiecznik.
> Jak ma amperomierz i regulacje (napiecia) to mozna sobie ten max ustawic przy
ladowaniu... Zwarciowy bedzie znacznie wiekszy
A jak nie ma regulacji to tutaj ważna jest wiedza, jaki akumulator można
podłączyć do takiego prostownika. Jesli użyjemy aku 100AH, który
spokojnie łyka 10A prądu ładowania to mu nic nie zrobimy przez 10H takim
prądem.
Chyba jednak sypnę wzorem na obliczanie spadku napięcia transformatora
20V 10A przy obciążeniu rezystorem, równym rezystancji wewnętrznej
akumulatorów (różna przy różnych pojemnościach)
Jakoś nie widzę żeby ktoś tutaj "matematykował", jedynie opacznie
rozumieją prawo ohma :)
...chociaż to megaproste bo 50% z 20V i 10A daje nam 10V i 5A czyli przy
12V będzie to 4A (40% obciążenia transformatora)
Przy zwarciu osiągamy 20A i 0V. Logiczne zatem, że w procesie ładowania,
kiedy wzrasta napięcie to prąd maleje. Przy stanie 14V mamy 2A (20%)
Natomiast, żeby popłynęło 10A, czyli 100% więcej, potrzeba większego
napięcia z transformatora i nie będzie to już 20V a 25V gdzie obciążenie
40% daje nam natężenie prądu o wartości 10A przy 12V. Wiadomo że im
głębiej rozładowany aku, tym mniejsza jego rezystancja wewnętrzna i tym
większy prąd popłynie. Te dane, to dane poglądowe.
Producenci podają rezystancję wewnętrzną akumulatora i można sobie to
obliczyć dokładniej.
Jak podłączysz aku 45AH i dostanie 10A przy stałym prądzie to go
załatwisz dość szybko a po 10H przeładujesz na 200%
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.18 14:24 J.F.
- 18.07.18 15:06 J.F.
- 18.07.18 15:09 J.F.
- 18.07.18 18:14 LordBluzg(R)
- 18.07.18 18:43 LordBluzg(R)
- 18.07.18 20:06 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:26 J.F.
- 19.07.18 03:45 LordBluzg(R)
- 19.07.18 03:55 J.F.
- 19.07.18 04:11 Zenek Kapelinder
- 19.07.18 04:28 LordBluzg(R)
- 19.07.18 09:45 J.F.
- 19.07.18 11:52 Pawel \"O'Pajak\
- 19.07.18 12:16 J.F.
- 19.07.18 13:52 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?