-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.1
2.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futt
er-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <c...@g...com>
<5b4e5f36$0$604$65785112@news.neostrada.pl>
<pilnq5$idj$1@node1.news.atman.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Wed, 18 Jul 2018 00:28:25 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <pilnq5$idj$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 78
Message-ID: <5b4e6dbe$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
X-Trace: 1531866558 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 674 213.238.88.44:3960
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4568
X-Received-Body-CRC: 2444238117
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635980
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-07-17 o 23:41, Janusz pisze:
> W dniu 2018-07-17 o 23:27, LordBluzg(R) pisze:
>> W dniu 2018-07-17 o 21:14, Zenek Kapelinder pisze:
>>> W sprzedazy spotyka sie prostowniki tego typu
>>> https://www.google.pl/search?q=prostownik+do+akumula
tora&client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&source=l
nms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJ5Z-h3abcAhXLhaYKHQDsB
r4Q_AUICigB&biw=1280&bih=800#imgrc=cpcQ6RiB6iyR0M:
>>>
>>> Sa tanie i jak zadne inne morduja akumulatory bez znieczulenia.
>>> Zbudowane sa z transformatora i prostownika. Transformator jest o
>>> polowe mniejszy niz by wynikalo z parametrow na obudowie. Prad
>>> wyduszony jest z niego przez za wysokie do ladowania akumulatora
>>> napiecie wtorne. To za wyskie napiecie powoduje ze na zaciskach
>>> akumulatora od pewnego momentu ladowania wystepuje napiecie
>>> uszkadzajace akumulator.
>> No ładne brednie :D
> No nie popisałeś się, Zenek ma rację, za wysokie napięcie powoduje
> gazowanie
Nie. PRĄD a nie napięcie powoduje gazowanie.
Taki przykład:
Akumulator o pojemności 100AH ładujesz prądem 10A przez 100 godzin.
Jakie jest jego stan?
Akumulator 100AH ładujesz prądem 1A przez 100 godzin.
Napięcie ładowania przy obu jest mierzone bez obciążenia na prostowniku
i wynosi 18V.
Tutaj odpowiedz, która opcja uszkodzi akumulator, bo przecież napięcie w
obu przypadkach jest takie samo.
> akumulatora a to skraca jego żywotność.
Tak.
> A proste prostowniki nie mają
> żadnego ogranicznika napięcia, wiem bo sam taki mam, i trzeba pilnować
> aby napięcie nie przekroczyło 14.5V
Bredzisz. Mają ograniczenie, bo napięcie nie wzrasta do nieskończoności.
Może ono być wysokie ale sam prąd jest tutaj ograniczony i nie wynosi
milion amper a najwyżej 4!...bo więcej nie może bo taki jest przekrój
drutu na uzwojeniu wtórnym transformatora (trudne słowo dla Zenka:
TOROIDALNEGO).
Nie wiem dlaczego NIKT tutaj nie rozumie że akumulatory mają przede
wszystkim skalę pojemności w amperogodzinach a nie amperowoltach i każdy
pierdoli o napięciu a zapomina o natężeniu (prądzie) To KURWA PODSTAWOWA
WIEDZA!!! Na dodatek, każdy totalnie zlewa czas ładowania akumulatora.
Wynika to tylko z niewiedzy i lenistwa. Jeśli akumulator ma pojemność
100AH to trzeba mu te 100A podać ale kurwa nie więcej i to nie Niagarą
ale kropelkami w postaci 10% jego znamionowej pojemności, czyli
najlepiej 10A przez 10h. Jak podłączysz mu prostownik o napięciu 20V i
prądzie MAKSYMALNYM 10A to mu nic nie zrobisz przez 10 godzin bo prąd
jest ograniczony i CZAS też, dostanie 10 A przez 10h ale jak kurwa
odłączysz go po 2 dniach to go możesz wyjebać ten akumulator bo zostanie
przeładowany. Jak podłączysz prostownik o napięciu 14V i prądzie
MAXYMALNYM 10A to będziesz go ładował 20 godzin i może być jeszcze nie
naładowany bo po uzyskaniu napięcia 14V...czyli średnio po 6-8 godzinach
ładowania, będzie pobierał 0,5A i tak se może stać jeszcze trzy dni i
nic mu raczej się nie stanie bo PRĄD (rozumiesz?) PRĄD będzie na tyle
mały że go nie zagotuje a nie napięcie! Wynika to przede wszystkim ze
wzrostu REZYSTANCJI WEWNĘTRZNEJ akumulatora, która się zmienia z
mniejszej na większą na skutek ładowania!
I=U/R (prawo Ohma)
Wniosek. CZAS ŁADOWANIA JEST KURWA RÓWNIE WAŻNY JAK WYDAJNOŚĆ ŁADOWARKI.
A Zenek, ten bezmózg, może wypierdalać w podskokach :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.18 00:37 Zenek Kapelinder
- 18.07.18 00:45 LordBluzg(R)
- 18.07.18 07:58 Olo5
- 18.07.18 09:16 WS
- 18.07.18 09:29 WS
- 18.07.18 09:38 LordBluzg(R)
- 18.07.18 10:04 LordBluzg(R)
- 18.07.18 10:13 LordBluzg(R)
- 18.07.18 10:29 WS
- 18.07.18 10:36 J.F.
- 18.07.18 10:39 J.F.
- 18.07.18 11:02 Olo5
- 18.07.18 11:03 J.F.
- 18.07.18 11:04 T.
- 18.07.18 11:49 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe