    From: " Miki" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kablówka - przesyłanie sygnału analogowego i cyfrowego
    Date: Tue, 12 Jul 2011 10:21:00 +0000 (UTC)

    Robert_J <d...@o...pl> napisał(a):

    > Dokładnie. Ja używam QAM64, bo takie mam zabawki. I chyba
    > zdecydowana większość urządzeń używa właśnie QAM64...

    Ktoś cie zrobił w ch... sprzedając ci jedno-QAM'owy sprzęt (QAM64) - jeśli
    mnie pamięć nie myli sprzęt realizuje tylko tzw. Annex C do normy DVB-C.

    Na dzień dzisiejszy przy zastosowaniu kanału 8MHz, QAM256 i prędkości rzędu
    7MS/s dostajesz strumień (z narzutami) na poziomie 55Mbit/s na wyjściu z
    głowicy. Ile w to wepchniesz kanałów HD zależy tylko od tego ile pasma
    potrzeba na jeden kanał.

    Transmisja danych internetowych odbywa się wg. takich samych zasad kanałami
    nie należącymi do oficjalnego pasma. Kanał zwrotny jest realizowany podobnie,
    ale zazwyczaj stosuje się tam QAM16 (nie ma potrzeby realizacji dużego
    transferu ani emisji znacznej mocy do kabla).