  • Data: 2010-09-10 19:07:08
    Temat: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Desoft" <D...@i...pl> wrote in message
    news:i6dqql$nck$1@news.onet.pl...

    > Zastanawiam się czy to TV sam siebie nie uszkodził...
    > Jeżeli instalacja antenowa jest uziemiona, to na masie TV (wejście
    > antenowe) występuje napięcie wynikające z istnienia
    > kondensatora(kondensatorów) pomiędzy masą a przewodami zasilającymi w TV.
    > Tylko że wtedy inny sprzęt powinien być bezpieczny...

    Nie wiem, czy w każdym TV są kondensatowy separujące wejście ant.
    Natomiast z dość dużym zaufaniem podchodzę do zerowego potencjału na masie
    kablówki.
    Jeśli gość mówi, że u nich jest ok, to pewnie tak jest.
    Stąd wnioskuję, ze niezerowy potencjał posiada obudowa kompa. Z dowolnej
    przyczyny.
    Pewnie, gdyby w trakcie łączenia najpierw zaskoczyły masy, było by ok. Taki
    pech.

    Myślę, że autor wątku powinien:
    1. Sprawdzić uziemienie kompa.
    2. Łączyć urządzenia z wyjętymi wtyczkami zasilania.