  • 11. Data: 2012-02-28 10:03:11
    Temat: Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na zamówienie
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4f4be5a2$0$26684$65785112@news.neostrada.pl...

    > Normy na parametry kabli ethernetowych są przestrzelone o kilkadziesiąt
    > razy. Ethernet 100Mbps swobodnie chodzi z połączeniem kabla "na pająka" -
    > przecinamy kabel, wysnuwamy z dwóch połówek osiem żył długości dziesięciu
    > centymetrów w osiem stron świata, odizolowane końcówki skręcamy, izolujemy
    > taśmą izolacyjną, zaginamy wzdłuż złożonych ze sobą połówek kabla o
    > omotujemy taśmą izolacyjną na grubo. Chodzi bez pudła.

    Chodzi, a nie emituje i nie jest wrażliwe to zbliżone, ale nie jednoznaczne
    parametry.
    P.G.

  • 12. Data: 2012-02-28 12:16:02
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > A gotowe kable RJ45 STP nie wystarczą? Potrzebne tylko gniazdko, które ma
    > połączoną masę.

    Myślę, że to będzie dobre rozwiązanie. Wpisywałem w google RJ45 STP i za
    bardzo nie znajdowało mi żadnych kabli. Odkryłem, że są używane nazwy F/UTP
    oraz S/FTP -- teraz już mogę znaleźć gotowe kable. Kable będą podłączone do
    serwonapędu. Będą w pobliżu dość silnego pola elektromagnetycznego
    transformatorów.
    R.

  • 13. Data: 2012-02-28 12:36:02
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Znalazłem takie kable http://www.meditronik.com.pl/el-komp/k1140.htm
    To jest S/FTP (dawniej SFTP) - skrętka z każdą parą foliowaną dodatkowo w
    ekranie z siatki.
    Ja będę używał długości 10 albo 15 metrów.

    R.

  • 14. Data: 2012-02-28 13:12:38
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

> [...]
    > rozsuwamy. Siedemdziesiąt centymetrów totalnie rozplecionej skrętki
    > grubsza do kupy zgarniętej chodzi bez zająknięcia.

    a połóż obok kabel od falownika do silnika np 20kW

    jeffrey

  • 15. Data: 2012-02-28 13:43:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-28 14:12, Jeffrey pisze:

    > a połóż obok kabel od falownika do silnika np 20kW

    No ale taki kabel powinien być ekranowany :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2012-02-28 19:07:38
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Nie omotujemy, tak zostawiamy:
    > http://jfox.republika.pl/images/utp.jpg

    Niestety trzeba było omotać - mocno ludne miejsce, niekontrolowane
    zwarcia ze wszystkim praktycznie pewne.

    --
    Darek

  • 17. Data: 2012-02-28 19:09:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jeffrey napisał:

    > a połóż obok kabel od falownika do silnika np 20kW

    Nie chcesz wiedzieć w jakim środowisku EM działał wzmiankowany pająk...

    --
    Darek

  • 18. Data: 2012-02-28 19:30:23
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    > To widocznie dla takich jak ty są wtyczki nie wymagające zaciskania.
    > http://www.automation.siemens.com/mcms/industrial-co
    mmunication/en/ie/Cabl
    > ing-technology/fast-connect-rj45-plug/Pages/fast-con
    nect-rj45-plug.aspx

    Takie Siemensowskie mamy wtyczki i do tego siemensa kabelki w ten deseń.
    http://www.procentec.com/products/productdisplay.php
    ?index=61
    Działa to sobie w warunkach przemysłowych bardzo dobrze (roboty spawalnicze,
    zgrzewalnicze, serwonapędy, itp itd.)

    --
    Irokez