    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kable rozruchowe
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 26 Jan 2014 20:58:13 +0100

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 16:19:57 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Ale co Ty robisz z tym akumulatorem, że do takiego stanu go
    > doprowadzasz?

    Ostatnio to nie wiem - auto dwa tygodnie stalo, odpalam ... a tam nic.
    Zero napiecia. Swiatel zapomnialem czy co ?

    Ale to wyjatek - normalnie to po chwili widac ze nie kreci, czy
    znajomy dzwoni, czy ktos na parkingu prosi ... czy ja prosze :-(
    A wtedy nie szukam dziury w pustym tylko podlaczam i odpalam :-)

    > To ile Ty tych akumulatorów zajechałeś? Bo mi do stanu niemożnosci
    > odpalenie po podpięciu ładowarki na kilka minut jeszcze się nie udało.

    Ale ja nie mam gniazdka pod reka, wiec podjezdzam drugim autem, tak
    prosciej :-)

    > Jak mam akumulator zużyty, to go po prostu wymieniam.

    Ale wiesz ze akumulator zuzyty to wtedy jak juz kable potrzebne :-P

    > Przez 15 lat w
    > Lanosie wymieniłem dwa akumulatory, w obu przypadkach dojechałem do
    > miejsca wymiany bez korzystania z kabli.

    Jeszcze sa zuzyte alternatory, zapomniane swiatla, dluzsze urlopy,
    kilka samochodow w rodzinie ... i padajace z nienacka akumulatory.

    Widzisz - lekki mrozik i paru kolegow juz nie odpalilo.

    > Gdybym nie dał się namówić na
    > gównianę Centrę+ to zapewne do dzisiaj miałbym tylko jedną wymianę
    > akumulatora.

    No ale przeciez nie wiesz ktore sie okaze gowniane, a ktore nie :-)

    > Bądźmy poważni - maluch własnego akumulatora naładować nie potrafi a
    > Ty jeszcze chcesz może diesla odpalać?

    Nic innego nie bylo pod reka.
    A zeby bylo smieszniej - na grubych kablach pewnie by odpalil.
    Ale nie mialem.

    > A ja czekam dwie minuty max i nic sie nie grzeje nie pali i biorca
    > odpala na dotyk - bez bezsensownego chechłania.

    Wezme kiedys zuzyty aku, przyjade i zrobimy test :-)

    > A co? Drzwi dawcy zamarzły? Ja mam samochód rozgrzany i czekam w
    > ciepełku.

    A kto trzyma 4 konce ? :-P

    > Za równowartość dwóch baków paliwa? Za skąpy na to jestem.

    Za rownowartosc 1/3 akumulatora.

    > Poza tym -
    > to mi nie jest do niczego potrzebne - jak pod domem nie odpalę, to
    > mogę ładowarkę podłączyć. A jak już odpalę, to po paru kilometrach
    > mam już akumulator wystarczająco podładowany.

    Zdarzylo mi sie rozwalic alternator w trasie.

    J.