  • 11. Data: 2011-10-24 14:35:34
    Temat: Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-10-24 15:48, Pszemol pisze:
    > Myślałem że to CEC idzie po kablu niezależnie od producenta sprzętu,
    > że jest jakiś standard...
    Niestety nie-standard, w dodatku nie z każdym każdy chce działać.
    Ideałem by było jakby działało tak prosto i dobrze jak DDC/pnp w
    monitorach w kablu VGA/DVI, ale jak zwykle w hdmi musieli przekombinować
    z DRM i innymi cudami.
    Sam walczyłem długo i niezbyt namiętnie, by komputer podłączony po HDMI
    do telewizora Samsung usypiał go idąc spać, i budził włączając się
    (czyli jak zwykły monitor komputerowy). Odpowiedz Samsunga - nie da się,
    prosze sobie kupić monitor.

    > Myk jest taki, że moje Samsungi są połączone również przez LAN
    > po Ethernecie, więc muszę sprawdzić czy to będzie działać tak samo
    > jak je odłączę od routera...
    Ethernet nic do tego nie ma

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2011-10-24 14:44:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    > zwykły monitor komputerowy). Odpowiedz Samsunga - nie da się, prosze sobie

    Chyba jednak coś ma, bo TV przełącza się na "źródło" z listy DLNA.

  • 13. Data: 2011-10-24 15:04:19
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-10-24 15:48, Pszemol wrote:
    [.....]
    > Natomiast mam do odgrywania europejskich filmów w PAL odtwarzacz
    > DVD Pioniera (bez funkcji blueray)
    Filmy w PAL na DVD? A cóż to takiego? :-)

    > Myślałem że to CEC idzie po kablu niezależnie od producenta sprzętu,
    > że jest jakiś standard...
    Z http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC:
    CEC wiring is mandatory, although implementation of CEC in a product is
    optional.

  • 14. Data: 2011-10-24 15:37:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message news:j83upp$ggn$1@news.onet.pl...
    > On 2011-10-24 15:48, Pszemol wrote:
    > [.....]
    > Filmy w PAL na DVD? A cóż to takiego? :-)

    To jest taki DVD w którym film zakodowany jest z ilością linii
    i częstością odświeżania ramki odpowiadającą systemowi PAL
    w przeciwieństwie do systemu amerykańskiego NTSC.
    Wiele (większość?) odtwarzaczy DVD na rynku amerykańskim
    nie jest w stanie poradzić sobie z odtwarzaniem europejskich
    płyt nawet gdy zakodowany na nich region jest '0', czyli dowolny
    odtwarzacz powinien je w teorii odegrać.

    Mieszkam w USA i chcąc oglądać europejskie filmy na DVD
    kupionych w Europie muszę mieć niestety coś więcej niż
    mój blueray player od Samsunga kupiony w sklepie w USA...
    Odtwarzacz jaki posiadam ma ustawienia co do formatu video
    i nazwane są PAL/NTSC mimo że sygnał zakodowany faktycznie
    nie jest na płycie zapisywany to jednak liczba linii i odświeżanie
    ramki robi najwyraźniej dla tego sprzetu zasadniczą różnicę.

    Te nazwy PAL/NTSC używane są nagminnie na okładkach
    płyt DVD do oznaczenia ilości linii i odświeżania ramki...
    Masz zwykle ikonę globusa z numerem regionu, np 1 dla
    Europy a 2 dla USA a pod globusem drukowanymi literami
    PAL lub NTSC mimo iż kolor nie jest kodowany PAL/NTSC.

  • 15. Data: 2011-10-25 15:09:54
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Oct 2011 15:16:46 +0200, IDKrzych
    <%moj_nick%@poczta.onet.pl> wrote:

    >Sony to "Bravia Sync" .. u innych też jakieś "sync" ;) (jakieś "Viera
    >Sync"?)

    W Panasonicu VieraLink, w Samsungu Anynet+. Z własnego doświadczenia
    wiem, że nagrywarka Samsunga nie gada wcale z TV LG, za to gada nie do
    końca OK z TV Panasonica. Sony PS3 gada w obie strony z TV Panasonica.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2011-10-25 18:48:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "BartekK" <s...@N...org> wrote in message

    > Chyba jednak coś ma, bo TV przełącza się na "źródło" z listy DLNA.

    Nie, nie ma - sprawdziłem bez podłączonego Ethernet - zachowuje się tak
    samo.

  • 17. Data: 2011-10-27 19:26:59
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Pszemol:

    > Tu http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI napisali fajnie:
    > "Cable manufacturers are officially prohibited from marketing
    > the cables by HDMI standard version (for instance "HDMI 1.4 cable")
    > - the cables are distinguished in bitrate support only."
    > A na moim stoi jak byk "v1.3" :-)

    Czyli te 1.4 to jakieś podróbki, mające na celu zachęcić klienta do
    ich kupienia v myśl zasady vyższy numer to kabel musi być lepszy?

  • 18. Data: 2011-10-27 20:05:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-10-27 21:26, sumar wrote:
    [.....]
    > Czyli te 1.4 to jakieś podróbki, mające na celu zachęcić klienta do
    > ich kupienia v myśl zasady vyższy numer to kabel musi być lepszy?
    Niekoniecznie. HDMI v1.3 jak i v1.4 definiuje kable "zwykłe" oraz "high
    speed" i niczym się one nie różnią, tzn. np. kabel "zwykły" v1.3 niczym
    się nie różni od kabla "zwykłego" v1.4. Ale różnica może polegać na tym,
    że HDMI v1.4 definiuje dwa dodatkowe typy klasy kabli - "zwykły +
    ethernet" oraz "high speed + ethernet" które np. wg. Wikipedii
    korzystają z pinów 14 i 19 i które to piny być może nie są podłączone w
    niektórych kablach v1.3. Być może są nawet niepodłączone w
    "nieethernetowych" kablach v1.4.

  • 19. Data: 2011-10-27 21:57:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message news:j8cdih$fav$1@news.onet.pl...
> [...]
    > kablach v1.3. Być może są nawet niepodłączone w "nieethernetowych" kablach

    A'propos Ethernet hulającym po HDMI, który sprzęt obsługuje taką
    opcję? W moim TV LED Samsungu D7000 chyba tego nie ma...
    Mam do niego podłączony BD Player Samsunga po HDMI i tenże
    player nie widzi sieci domowej. Muszę dodać mu kabelek do routera.

  • 20. Data: 2011-10-28 02:23:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-10-27 23:57, Pszemol wrote:
    [.....]
> [...]
    > Mam do niego podłączony BD Player Samsunga po HDMI i tenże
    > player nie widzi sieci domowej. Muszę dodać mu kabelek do routera.
    Wcześniej pisałeś, że masz kabel v1.3, a "High Speed HDMI 1.3 cables can
    support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel". :-)
    Poza tym najlepiej zajrzyj do dokumentacji telewizora i/lub odtwarzacza.
    Wygląda na to, że nie wszystkie "ficzersy" HDMI 1.4 muszą być
    obowiązkowo implementowane w produktach. Np. w papierach Sharpa do
    telewizora np. 40LE830E wyraźnie jest napisane, że nie wspiera HEC ale
    wspiera ARC. Wspiera 3D ale nie wspiera 4K.