  • Data: 2011-10-28 18:33:35
    Temat: Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message news:j8e9jp$hml$1@news.onet.pl...
    > On 2011-10-28 14:16, Pszemol wrote:
    > [.....]
    > Nie mam pojęcia. Ale jednak rozwiązanie w postaci dwóch żył kabla HDMI
    > (którego i tak się używa) + odpowiedni firmware wydaje się być tańszym
    > oraz bardziej eleganckim niż wstawiania do każdego elementu zestawu AV
    > kontrolera WiFi, anteny i oczywiście odpowiedniego oprogramowania.

    Zgadzam się z jednym ale - byłoby fajnie gdyby świat był idealny
    i każde urządzenie umiało sobie w miarę symetrycznie te dwa
    przewody wykorzystać - świat nie jest idealny i jak widać niektóre
    urządzenia mimo posiadania HDMI 1.4a nie używają Ethernetu...
    Dodatkowo - jakoś musisz do tego telewizora się dostać z routera,
    czyli albo gniazdo Ethernet albo wifi jest musowe w jednym
    komponencie zestawu. I teraz biorąc pod uwagę że większość
    konsumentów nie wymienia całego zestawu i wszystkich klocków
    jednocześnie masz dylemat co zrobić aby klient dokupujący
    nowoczesny blue-ray player do starszego LCD z HDMI mógł też
    skorzystać z dobrodzieństw internetu? Ano montujesz w blue-ray
    playerze wifi... To samo z telewizorem dokupionym do starszego
    zestawu blue-ray playera czy wzmaczniacza z głośnikami...

    > Ponadto dochodzą jeszcze kwestie estetyczne dotyczące topologii sieci -
    > np. mi bardziej odpowiadałoby gdyby do mojego routera z wyjściem na świat
    > był dołączony tylko jeden element zestawu AV który robiłby za router za
    > którym byłyby ukryte pozostałe elementy zestawu.

    Tu się nie zgadzam bo dałoby to dodatkowe komplikacje jeśli chodzi
    o sterowanie komponentami przez sieć - mam na iPhone4 program
    robiący za pilota do TV i sądzę że pokomplikowałoby się gdybyś
    chciał pochować urządzenia za jakimś maskującym routerem...
    Nie ma takiej potrzeby, zwłaszcza w domu, gdy i tak jeden segment
    sieci nie jest zwykle obsadzony w pełni 255 urządzeniami...

    > A tak poza tym to całe "usieciowienie" wszystkich współczesnych elementów
    > zestawu AV wydaje się być cokolwiek niepotrzebne. No bo po co mi możliwość
    > odtwarzania filmików z sieci domowej czy też z Youtube w TV, STB i
    > odtwarzaczu BR? Wystarczyłby TV z taką funkcjonalnością ponieważ STB i
    > odtwarzacz bez TV są dla zwykłego użytkownika bezużyteczne.

    Nie pomyślałeś o tym, że konsument z 5 letnim zestawem składającym
    się z nieusieciowionej plazmy, starego DVD i wzmacniacza głośników 5+1
    może dokupić usieciowiony blue-ray player i w ten sposób korzystać
    z internetu w całym zestawie. Inny ktoś z nieusieciowionym BD-playerem
    może dokupić plazmę czy LED LCD z internetem. Oczywiście redundancję
    widać wyraźnie gdy ktoś w tym samym roku kupuje TV, blue-ray player
    i głośniki i w każdym z tych elementów zestawu jest Ethernet, wifi i co tam
    jeszcze ale nie każdego stać aby wywalić w jednym roku 10000 zł na
    multimedia :-)