  • 1. Data: 2010-11-05 18:35:57
    Temat: Kabel CD audio 4pin --> Jack 3,5mm
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Witam,

    Mam problem z kartą TV, a w zasadzie to płytą główną, mianowicie nie posiada ona
    wejścia CD audio
    ani SPDIF w formie 4pin (http://www.cpu4u.com/images/CD%20AUDIO%204PIN-4PIN.
    jpg) a do karty TV
    mialem dołączony tylko taki kabel. Więc doszedłem do wniosku że jedynym wyjściem
    będzie połączenie
    tego kabla ze wtykiem typu jack 3,5mm a następnie do wejścia line-in na tylnym panelu

    Z tego typu operacją sobie poradzę bez problemu, ale mam pewne obawy, ponieważ wiem
    że 2 kable to
    kanały i jeden kabel to masa, no i dowiedziałem się od kolegi że gdy podłączę masę do
    złej żyły może
    nastąpić zwarcie - z wiadomych względów chciałbym tego uniknąć.

    Ze względu na to chciałbym się dowiedzieć czy każdy producent stosuje takie same
    oznaczenia
    kolorystyczne, ponieważ kabel który był dołączony do karty TV ma 3 żyły: Czerwoną,
    białą, czarną, a
    jack Czerwoną, białą i żółtą, wydaje mi się więc że czerwony i biały to kanały, a
    żółty i czarny to
    masa - ale chciałbym się upewnić

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-11-05 19:01:48
    Temat: Re: Kabel CD audio 4pin --> Jack 3,5mm
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2010-11-05 19:35, vcore pisze:

> [...]
    > żółtą, wydaje mi się więc że czerwony i biały to kanały, a żółty i
    > czarny to masa - ale chciałbym się upewnić

    Kolego, nie baw się w kolorki, tylko weź miernik i sprawdź, która żyła
    do czego jest podłączona. A poza tym, jeśli to jest analog, to nic się
    nie spali. Z komputerowych złącz to chyba tylko centronics jest wrażliwy
    na zwarcie.

  • 3. Data: 2010-11-05 19:43:38
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

> [...]
    jest podłączona. A
    > poza tym, jeśli to jest analog, to nic się nie spali. Z komputerowych złącz to

    No niestety miernikiem nie dysponuje, ale skoro nic się nie może spalić to po prostu
    połączyłem te
    kabelki ze sobą (Czerwony z czerwonym, biały z białym), oprócz masy, mam nadzieję że
    z tego powodu
    nic złego się nie stanie?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-11-05 22:35:24
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2010-11-05 20:43, vcore pisze:

> [...]
    > to po prostu połączyłem te kabelki ze sobą (Czerwony z czerwonym, biały
    > z białym), oprócz masy, mam nadzieję że z tego powodu nic złego się nie

    Mogą stać się 4 rzeczy:

    1. nie będzie grać w ogóle, bo wszystko jest źle podłączone
    2. nie będzie grać 1 kanał, bo jest podłączony zamiast masy
    3. będą grać dwa kanały, ale odwrócone, bo zamieniłeś lewy z prawym
    4. wszystko będzie grać prawidłowo

    W zasadzie żaden z przypadków nie wróży permanentnego uszkodzenia, więc
    możesz próbować.

  • 5. Data: 2010-11-06 08:35:50
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > Czerwoną, białą i żółtą, wydaje mi się więc że czerwony i biały to
    > kanały, a żółty i czarny to masa - ale chciałbym się upewnić

    zaroweczka i mala bateryjka (lubie zdrobnienia ;>) i sprawdz jak to jest na
    jack polaczone (obudowa jack = masa), by nie lutowac ponownie. Na karcie tunera
    tez zobaczysz zapewne ze kanaly, chyba 2 srodkowe, tego kabelka jak na zdjeciu
    sa polaczone z duzymi polaciami miedzi, to musi byc masa... jesli stereo tuner
    z nicam to jeszcze P i L by sie przydalo dobrze podlaczyc ale tu juz nie wiem
    ktory bedize ktory.

    PS
    Wiekszosc tunerow nowoczesnych powinna przesylac tez dzwiek po PCI, wtedy
    zabawa z kabelkiem odpada i masz problem z glowy.