  • 311. Data: 2010-06-26 15:08:02
    Temat: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Jun 2010 12:18:46 +0200, w <i04k6d$783$1@news.dialog.net.pl>, "Marcin
    \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp> napisał(-a):

    > Kijem w mrowisko: a gdyby, hipotetycznie, sygnalizator po lewej był
    > kierunkowy? :>

    Taki sygnalizator odnosi się do danego kierunku, ale nadal do wszystkich pasów
    :>

  • 312. Data: 2010-06-26 15:10:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Jun 2010 12:33:52 +0200, w <i04l6v$bf7$1@mx1.internetia.pl>, DoQ

    > No tak. W takim razie sygnalizator z lewej jest niekompletny, bo jego
    > wskazania nie pokrywaja sie z prawym.

    Sygnalizator z lewej jest dodatkowym sygnalizatorem dla lewego pasa. Po co
    jadącym tam informacja, że mogą w prawo, skoro nie mogą (z tego pasa).

    Gdyby była tam strzałka to tacy jak Ty pewnie skręcaliby z niego w prawo, bo
    "przecież on jest dla mojego pasa" :D.

  • 313. Data: 2010-06-26 16:06:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    r...@k...pl pisze:
    > Sygnalizator z lewej jest dodatkowym sygnalizatorem dla lewego pasa. Po co
    > jadącym tam informacja, że mogą w prawo, skoro nie mogą (z tego pasa).

    Jak widać przydaje się na wszelki wypadek gdyby ktoś jednak chciał.

    > Gdyby była tam strzałka to tacy jak Ty pewnie skręcaliby z niego w prawo, bo
    > "przecież on jest dla mojego pasa" :D.

    Tacy jak ja nie skrecaja w prawo z pasa do skretu w lewo.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 314. Data: 2010-06-26 16:24:18
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sygnału tego nie wolno
    > stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
    > strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
    > ruchu. &#8230;&#8221;
    >
    > Oznakowanie poziome na tej drodze jest jasne - jeden pas do jazdy na
    > wprost
    > i skrętu w prawo, a drugi do skrętu w lewo.
    > IMHO To już wyraźnie określa dla kogo strzałka jest przeznaczona, a dla
    > kogo
    > światło jest czerwone.

    Mylisz się, nie wyjaśnia.

  • 315. Data: 2010-06-26 17:01:45
    Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz się, nie wyjaśnia.

    :) W zawiłości przepisów KD jest duzo niejasności i gdybysmy dyskutowali o
    przejechaniu skrzyżowania na słynnym pomarańczowym moglibysmy mieć
    wątpliwości kiedy można jeszcze przejechać, a kiedy nie, ale to
    rozporządzenie dość konkretnie określa zasady stosowania sygnalizatora i
    organizację ruchu na poszczególnych pasach ruchu.
    Ja nie mam problemu ze zrozumieniem tej zasady.
    Pozdrawiam
    Ewa

  • 316. Data: 2010-06-26 17:03:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > rozporządzenie dość konkretnie określa zasady stosowania sygnalizatora i
    > organizację ruchu na poszczególnych pasach ruchu.

    Ale zasady obowiązujące organizatorów ruchu.
    Nie idzie z tego wywodzić, że na zielonej strzałce nie wolno skręcać w
    prawo.

  • 317. Data: 2010-06-26 18:05:34
    Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale zasady obowiązujące organizatorów ruchu.
    > Nie idzie z tego wywodzić, że na zielonej strzałce nie wolno skręcać w
    > prawo.

    Zielona strzałka stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia na warunkowym
    zielonym świetle. O skorzystaniu z tej możliwości decydują znaki poziome
    (P-2 paragraf 86 KD, P-8 paragraf 87 KD), znaki uzupełniające (F-10 lub F-11
    paragraf 72) rodzaj sygnalizatora (paragraf 96 + Dz.U. z 2008 r. nr 67; poz.
    413 str. 5 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY zmieniające rozporządzenie
    w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów
    drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich
    umieszczania na drogach) i aktualne warunki ruchu. Nie można pomijać tych
    ważnych elementów dla określenia komu ten przywilej skrętu przysługuje, a
    komu nie. One sa nierozerwalnie ze sobą związane.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 318. Data: 2010-06-26 18:39:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Jun 2010 16:05:34 +0000 (UTC), w <i058ge$d5u$1@inews.gazeta.pl>, "*Ewa*
    " <z...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > ważnych elementów dla określenia komu ten przywilej skrętu przysługuje, a
    > komu nie. One sa nierozerwalnie ze sobą związane.

    I tych znaków kolega nie przestrzegał, dlatego dostał mandat za skręt z
    niewłaściwego pasa.

    Czy jest gdzieś w przepisach, że strzałka dotyczy tylko _danego_ pasa (mimo że
    cały sygnalizator w tym przypadku dotyczy całej jezdni)?

  • 319. Data: 2010-06-26 20:47:40
    Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>

    r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    > Sat, 26 Jun 2010 16:05:34 +0000 (UTC), w <i058ge$d5u$1@inews.gazeta.pl>, =
    > "*Ewa*
    > " <z...@g...pl> napisa=B3(-a):
    >

    > I tych znak=F3w kolega nie przestrzega=B3, dlatego dosta=B3 mandat za =
    > skr=EAt z
    > niew=B3a=B6ciwego pasa.
    >
    > Czy jest gdzie=B6 w przepisach, =BFe strza=B3ka dotyczy tylko _danego_ =
    > pasa (mimo =BFe
    > ca=B3y sygnalizator w tym przypadku dotyczy ca=B3ej jezdni)?

    Powtórzę jeszcze raz RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
    &#8222;6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
    wskazanym strzałką
    Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką,
    wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
    gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
    pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
    bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
    wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
    stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
    strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
    ruchu. &#8230;&#8221;

    Z tego rozporządzenia jasno wynika, że S-2 stosuje się, gdy mamy TYLKO jeden
    pas do skrętu. W wypadku większej ilości pasów powinien być zastosowany inny
    sygnalizator.
    Tu http://www.tinyurl.pl?94wz12jY jest cała treść rozporządzenia.

    Omawiana przez Was sytuacja obrazuje właśnie taki układ. Sygnalizator S-2 ze
    strzałką w prawo, jeden pas do skrętu w prawo. Zastosowano właściwe
    oznakowanie. Ale to oznakowanie podkreśla jednocześnie, że żaden inny pas
    nie ma juz przywileju zielonego warunkowego światła. Gdyby tak było, na
    skrzyżowaniu stałby inny sygnalizator i inne byłoby oznakowanie znakami
    pionowymi i poziomymi.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 320. Data: 2010-06-26 23:11:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
    > strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów

    Ani słowo z tego przepisu nie reguluje praw i obowiązków kierowców, a co za
    tym idzie on ich NIE DOTYCZY.