-
321. Data: 2010-06-26 23:48:46
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Rafał SP Gil pisze:
> Jak w temacie.
>
> Skręciło mi się w prawo z pasa przeznaczonego do jazdy w lewo.
Wg mnie to wszystko zależy od okoliczności. Załóżmy ze ten busik stoi i
tamuje ruch, od 3 minut. JEst taka szansa? Co wtedy? wysiadasz i pukasz
w szybkę? NIE, patrzysz czy masz wolne, omijasz zawalidrogę, patrzysz
czy nie skasujesz pieszego, czy zawalidroga sie nie obudził. Jak
wszystko wolne, "tniesz w długą". PRzy takim scenariuszu masz szanse sie
wybonić. tyle ze musiałeś mieć przed busem tyle miejsca zeby wepchnąć
sie przed sygnalizator. dobrze by było zebyś przed jakimkolwiek
sądem/rozjemcą miał rysunek na którym to można pokazać. ów film może być
rozstrzygająy, pytanie jednak czy on istnieje i bedzie istniał do
rozprawy, bo to wątpliwe
ToMasz
-
322. Data: 2010-06-27 00:42:48
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>
Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
> Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:i05i0b$fej$1@inews.gazeta.pl...
> >> "*Ewa*
> >> " <z...@g...pl> napisa=B3(-a):
> >>
> > Powtórzę jeszcze raz RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
> > „6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
> > wskazanym strzałką
(...)
>
> Ani słowo z tego przepisu nie reguluje praw i obowiązków kierowców, a co
za
> tym idzie on ich NIE DOTYCZY.
Bym mogła Ci przytaknąć musiałbyś mi podać potwierdzony przykład sprawy, w
której zastosowano linie obrony przy wykorzystaniu tego przepisu i sprawę
przegrano.
Takie rozporządzenia to informacja nie tylko dla organizatorów ruchu. To
równiez akty prawne. Przepisy o ruchu drogowym zawarte w ustawie dopiero
łącznie z rozporządzeniami określają szczegółowy sposób korzystania z dróg.
W tym przypadku wyjaśnienie zastosowania poszczególnych sygnalizatorów
znacznie rozjaśnia wiedzę ogólną oraz pomaga w zrozumieniu i interpretacji
niektórych przepisów. Tego, że generuje bezpieczniejsze zachowania na drodze
nie muszę już pisać;P
Pozdrawiam
Ewa
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
323. Data: 2010-06-27 02:33:33
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 26 Jun 2010 18:47:40 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):
> wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
> gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
> pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
> bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
> wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
> stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
> strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
> ruchu. …”
>
> Z tego rozporządzenia jasno wynika, że S-2 stosuje się, gdy mamy TYLKO jeden
> pas do skrętu. W wypadku większej ilości pasów powinien być zastosowany inny
Gdzie masz to wynikanie, ja nic takiego nie widzę. Jest tylko zakaz
stosowania go, ale on dotyczy montażystów i projektantów, nie ma wpływu na
jego stosowanie, kiedy on juz jest.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
324. Data: 2010-06-27 02:34:38
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 26 Jun 2010 22:42:48 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):
> Takie rozporządzenia to informacja nie tylko dla organizatorów ruchu. To
> równiez akty prawne. Przepisy o ruchu drogowym zawarte w ustawie dopiero
Akt prawny, kóry określa co i gdzie wolno zamontować. Nie co i gdzie wolno
stosować.
Tym bardziej, że inny przepis, który dotyczy bezpośrednio kierowców mówi co
innego.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
325. Data: 2010-06-27 10:52:26
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
news:i05vp7$34t$1@inews.gazeta.pl...
> Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
>
>> Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
>> news:i05i0b$fej$1@inews.gazeta.pl...
>> >> "*Ewa*
>> >> " <z...@g...pl> napisa=B3(-a):
>> >>
>> > Powtórzę jeszcze raz RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
>> > „6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
>> > wskazanym strzałką
> (...)
>>
>> Ani słowo z tego przepisu nie reguluje praw i obowiązków kierowców, a co
> za
>> tym idzie on ich NIE DOTYCZY.
>
>
> Bym mogła Ci przytaknąć musiałbyś mi podać potwierdzony przykład sprawy, w
> której zastosowano linie obrony przy wykorzystaniu tego przepisu i sprawę
> przegrano.
I nawzajem - podaj kiedy na tej podstawie podobną sprawę wygrano.
-
326. Data: 2010-06-27 14:10:39
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>
Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):
> Dnia Sat, 26 Jun 2010 22:42:48 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):
>
> > Takie rozporządzenia to informacja nie tylko dla organizatorów ruchu. To
> > równiez akty prawne. Przepisy o ruchu drogowym zawarte w ustawie dopiero
>
> Akt prawny, kóry określa co i gdzie wolno zamontować. Nie co i gdzie wolno
> stosować.
Piszesz zamontować, a nie stosować... Rozporządzenie mówi o
stosowaniu/montowaniu i dodatkowo określa zasady.
A skoro już o samym rozporządzeniu i czy jest ono dla nas wykładnia wiedzy.
W prawie o ruchu drogowym, w zasadach ogólnych widnieje
Art. 7. 1. Znaki i sygnały drogowe wyrażają ostrzeżenia, zakazy, nakazy lub
informacje.
3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem
właściwym do spraw wewnętrznych, uwzględniając konieczność zapewnienia
-------------------------------------
czytelności i zrozumiałości znaków i sygnałów drogowych dla uczestników
----------------------------------------------------
---------------------
ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki
techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa
ruchu drogowego, a także warunki ich umieszczania na drogach.
W wydanym rozporządzeniu są jasno określone zasady stosowania poszczególnych
sygnalizatorów. To nie jest wiedza tylko dla organizatorów ruchu. Ona
dodatkowo zapewnia czytelność i zrozumiałość sygnałów drogowych.
> Tym bardziej, że inny przepis, który dotyczy bezpośrednio kierowców mówi co
> innego.
>
Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia. W
żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo! Przy
określeniu kogo dotyczy owa nieszczęsna zielona strzałka i kto ma zielone
warunkowe światło należy sięgnąć po przepisy mówiące nam o organizacji ruchu
na danym skrzyżowaniu. Sam sygnalizator nie załatwia sprawy. Ważne sa
również znaki poziome porządkujące ruch na skrzyżowaniu. Pas do skrętu w
lewo zezwala na jazde tylko we wskazanym kierunku i nijak nie mozna go
traktować inaczej. Jest oddzielony ciagła linia od pasa prawego służącego do
jazdy na wprost i skrętu w prawo i zielona strzałka tego pasa nie dotyczy.
Gdyby ten lewy pas był również do skrętu w prawo kierowca na swoim torze
jazdy nie trafiałby na linię P-2.
Dodatkowym potwierdzeniem kogo obowiązuje zielona strzałka na tym
skrzyżowaniu jest równiez rozporzadzenie, które podałam.
To tyle w tym temacie. Nie czujesz się przekonany? Twój wybór. Ja jedynie
staram się przekazać swoją dość rozbudowana aktualnie wiedzę w tym temacie i
popieram ją przepisami. Znasz jakieś akty prawne, które obalaja to wszystko
co napisałam? Chętnie je poznam.
Czasami przepisy nie są spójne i można próbowac walczyć o swoje, ale w tym
wypadku jednak doprecyzowania są. Gdyby było inaczej na skrzyzowaniach
panowałaby wolna amerykanka i co drugi mistrz kierownicy śmigałby z
dowolnego pasa w dowolnym kierunku, a policja nie miałaby żadnych podstaw do
ukarania.
I powiem szczerze mocno się zdziwie jeśli kolega uniknie odpowiedzialności
za przejechanie na czerwonym świetle. To da mocne podstawy do jeszcze
większego łamania przepisów.
Pozdrawiam
Ewa
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
327. Data: 2010-06-27 15:50:12
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
news:
> Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia.
> W
> żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
> tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!
Dokładnie.
Nie mówi też że nie.
A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.
Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w tym
momencie znak równości.
-
328. Data: 2010-06-27 17:04:24
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>
Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
> Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:
>
> > Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość
skręcenia.
> > W
> > żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
> > tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!
>
> Dokładnie.
> Nie mówi też że nie.
> A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.
Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?
>
> Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w tym
> momencie znak równości.
>
A zasady według których są montowane? Te określenia dotyczące ilości pasów i
rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia??? A to ciekawe.
Pozdrawiam
Ewa
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
329. Data: 2010-06-27 18:24:24
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
news:i07p9o$erk$1@inews.gazeta.pl...
> Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
>
>> Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
>> news:
>>
>> > Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość
> skręcenia.
>> > W
>> > żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi
>> > o
>> > tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!
>>
>> Dokładnie.
>> Nie mówi też że nie.
>> A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.
>
>
> Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
> takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?
Nie rozumiem pytania.
Jeśli chodzi Ci o to czy obowiązują to oczywiście że tak i za skręt z
niewłaściwego pasa mandat się należał, zakładając że nie udałoby się obronić
wersji o omijaniu unieruchomionej przeszkody.
Ale to nie znaczy, że wytyczne dla drogowców obowiązują bezpośrednio
kierowców.
Przykład - Poznań, rondo Śródka.
Tam były dwa pasy do skrętu w prawo jeszcze rok temu, z zieloną strzałką
rzecz jasna.
Lata całe wszyscy skręcali na strzałce zielonej, bo inaczej się nie dało,
jako że zielone światło tam się pali TYLKO gdy skręt w prawo jest
zablokowany ruchem pieszych, a ten ruch pieszych występuje CIĄGLE na ich
zielonym.
Do dziś zresztą wielu jeździ na pamięć i skręca w prawo z obu pasów.
Jeśli twierdzisz, że zawsze skręt z drugiego pasa na zielonej strzałce był
niezgodny z przepisami, to się po prostu w tym względzie nie zgodzimy.
To że by błąd w oznakowaniu (który ostatecznie został naprawiony, kosztem
dużego pogorszenia warunków ruchu na tym skrzyżowaniu) to problem drogowców
i tylko ich.
>
>>
>> Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w
>> tym
>> momencie znak równości.
>>
>
> A zasady według których są montowane?
Dotyczą drogowców i kierowcy ani ich nie potrzebują, ani nie muszą znać.
> Te określenia dotyczące ilości pasów i
> rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia???
Mają.
Ale dla innej grupy docelowej.
Tak jak przepisy regulujące działalność banków nie pozwalają karać klientów
banków, za to że skorzystali z tego, iż jakiś bank ich nie przestrzegał, a
żaden inny przepis takiego skorzystania nie zabraniał.
-
330. Data: 2010-06-27 20:09:09
Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>
Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
> Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:i07p9o$erk$1@inews.gazeta.pl...
> > Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
> > takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?
>
> Nie rozumiem pytania.
> Jeśli chodzi Ci o to czy obowiązują to oczywiście że tak i za skręt z
> niewłaściwego pasa mandat się należał, zakładając że nie udałoby się
obronić
> wersji o omijaniu unieruchomionej przeszkody.
> Ale to nie znaczy, że wytyczne dla drogowców obowiązują bezpośrednio
> kierowców.
Pytałam o znaki poziome nie bez powodu. Sygnalizacja świetlna w połaczeniu z
oznakowaniem poziomym dopiero określa kto może korzystać z przywileju skrętu
i kogo obowiązuje zielona strzałka w domysle warunkowe zielone światło, a
kogo nie.
Przeanalizujmy jeszcze raz to konkretne skrzyżowanie.
Sygnalizator świeci się na czerwono i z boku świeci się zielona strzałka.
Dla wszystkich jest czerwone, ale jest zielona strzałka - dozwolone jest
skręcanie w kierunku wskazanym strzałką. Kogo ten przywilej dotyczy? Na
drodze masz dwa pasy ruchu - jeden do lewoskretu, drugi do jazdy na wprost i
skretu w prawo. Skrętu wedle KD można dokonać z określonego przepisami pasa -
to określają właśnie ZNAKI POZIOME precyzujące znaczenie przepisów ruchu.
Pas do lewoskretu na skręt w prawo nie pozwala (patrz definicja P-8b), więc
zielona strzałka NIE DOTYCZY tego pasa. Zatem ten pas ma wciąż tylko
czerwone światło.
Podane przeze mnie rozporządzenie dodatkowo pomaga zrozumieć temat i opisuje
zasady stosowane przy montazu sygnalizatorów. Zasady, które nie są po to, by
ułatwic drogowcom życie. One sa rownież wykładnią dla kierowców.
>
> Przykład - Poznań, rondo Śródka.
> Tam były dwa pasy do skrętu w prawo jeszcze rok temu, z zieloną strzałką
> rzecz jasna.
> Lata całe wszyscy skręcali na strzałce zielonej, bo inaczej się nie dało,
> jako że zielone światło tam się pali TYLKO gdy skręt w prawo jest
> zablokowany ruchem pieszych, a ten ruch pieszych występuje CIĄGLE na ich
> zielonym.
> Do dziś zresztą wielu jeździ na pamięć i skręca w prawo z obu pasów.
W Krakowie tez były takie skrzyżowania.
>
> Jeśli twierdzisz, że zawsze skręt z drugiego pasa na zielonej strzałce był
> niezgodny z przepisami, to się po prostu w tym względzie nie zgodzimy.
Bez brawury! A gdzie ja twierdziłam, że zawsze? Najwyrazniej nie zauwazyłeś,
że rozporządzenie, na które sie powołuję, jest właśnie nowelizacja tego o
czym wspomniałeś wcześniej - dawniej były dwa pasy do skrętu, postawiony S-2
z boku i wszyscy skręcali z dwóch pasów, choć to budziło wątpliwości, bo
oznakowanie nie wyrażało jednoznacznie zezwolenia na jazdę dwoma pasami -
brakowało zielonej strzałki nad drugim pasem. Teraz to rozporządzenie
zmienia zasadę stosowania sygnalizatorów i, jak przeczytałeś, zastosowany S-
2 na skrzyżowaniu uściśla znaczenie zielonej strzałki i informuje, że
dotyczy ona tylko jednego pasa do skrętu. W wypadku kilku pasów stosuje sie
sygnalizator kierunkowy.
> >
> > A zasady według których są montowane?
>
> Dotyczą drogowców i kierowcy ani ich nie potrzebują, ani nie muszą znać.
Polemizowałabym.
>
>
> > Te określenia dotyczące ilości pasów i
> > rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia???
>
> Mają.
> Ale dla innej grupy docelowej.
> Tak jak przepisy regulujące działalność banków nie pozwalają karać
klientów
> banków, za to że skorzystali z tego, iż jakiś bank ich nie przestrzegał, a
> żaden inny przepis takiego skorzystania nie zabraniał.
>
Żadnej innej grupy docelowej. Ty też powinieneś znać nie tylko ogólną
definicję sygnalizatora itp. Oznakowanie na drogach czasami jest zawodne i
warto wiedzieć czy poruszasz się zgodnie z zapisanymi ustawa i
rozporzadzeniami zasadami. Szczególnie w razie kontroli, bo za niewiedzę
można słono zapłacić. Nie tak?
Pozdrawiam
Ewa
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/