eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 336

  • 321. Data: 2010-06-26 23:48:46
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Rafał SP Gil pisze:
    > Jak w temacie.
    >
    > Skręciło mi się w prawo z pasa przeznaczonego do jazdy w lewo.
    Wg mnie to wszystko zależy od okoliczności. Załóżmy ze ten busik stoi i
    tamuje ruch, od 3 minut. JEst taka szansa? Co wtedy? wysiadasz i pukasz
    w szybkę? NIE, patrzysz czy masz wolne, omijasz zawalidrogę, patrzysz
    czy nie skasujesz pieszego, czy zawalidroga sie nie obudził. Jak
    wszystko wolne, "tniesz w długą". PRzy takim scenariuszu masz szanse sie
    wybonić. tyle ze musiałeś mieć przed busem tyle miejsca zeby wepchnąć
    sie przed sygnalizator. dobrze by było zebyś przed jakimkolwiek
    sądem/rozjemcą miał rysunek na którym to można pokazać. ów film może być
    rozstrzygająy, pytanie jednak czy on istnieje i bedzie istniał do
    rozprawy, bo to wątpliwe

    ToMasz


  • 322. Data: 2010-06-27 00:42:48
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:i05i0b$fej$1@inews.gazeta.pl...
    > >> "*Ewa*
    > >> " <z...@g...pl> napisa=B3(-a):
    > >>
    > > Powtórzę jeszcze raz RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
    > > &#8222;6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
    > > wskazanym strzałką
    (...)
    >
    > Ani słowo z tego przepisu nie reguluje praw i obowiązków kierowców, a co
    za
    > tym idzie on ich NIE DOTYCZY.


    Bym mogła Ci przytaknąć musiałbyś mi podać potwierdzony przykład sprawy, w
    której zastosowano linie obrony przy wykorzystaniu tego przepisu i sprawę
    przegrano.
    Takie rozporządzenia to informacja nie tylko dla organizatorów ruchu. To
    równiez akty prawne. Przepisy o ruchu drogowym zawarte w ustawie dopiero
    łącznie z rozporządzeniami określają szczegółowy sposób korzystania z dróg.
    W tym przypadku wyjaśnienie zastosowania poszczególnych sygnalizatorów
    znacznie rozjaśnia wiedzę ogólną oraz pomaga w zrozumieniu i interpretacji
    niektórych przepisów. Tego, że generuje bezpieczniejsze zachowania na drodze
    nie muszę już pisać;P

    Pozdrawiam
    Ewa

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 323. Data: 2010-06-27 02:33:33
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 18:47:40 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):

    > wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
    > gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
    > pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
    > bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
    > wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
    > stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
    > strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
    > ruchu. &#8230;&#8221;
    >
    > Z tego rozporządzenia jasno wynika, że S-2 stosuje się, gdy mamy TYLKO jeden
    > pas do skrętu. W wypadku większej ilości pasów powinien być zastosowany inny

    Gdzie masz to wynikanie, ja nic takiego nie widzę. Jest tylko zakaz
    stosowania go, ale on dotyczy montażystów i projektantów, nie ma wpływu na
    jego stosowanie, kiedy on juz jest.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 324. Data: 2010-06-27 02:34:38
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 22:42:48 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):

    > Takie rozporządzenia to informacja nie tylko dla organizatorów ruchu. To
    > równiez akty prawne. Przepisy o ruchu drogowym zawarte w ustawie dopiero

    Akt prawny, kóry określa co i gdzie wolno zamontować. Nie co i gdzie wolno
    stosować.
    Tym bardziej, że inny przepis, który dotyczy bezpośrednio kierowców mówi co
    innego.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 325. Data: 2010-06-27 10:52:26
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i05vp7$34t$1@inews.gazeta.pl...
    > Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
    >
    >> Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    >> news:i05i0b$fej$1@inews.gazeta.pl...
    >> >> "*Ewa*
    >> >> " <z...@g...pl> napisa=B3(-a):
    >> >>
    >> > Powtórzę jeszcze raz RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
    >> > &#8222;6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
    >> > wskazanym strzałką
    > (...)
    >>
    >> Ani słowo z tego przepisu nie reguluje praw i obowiązków kierowców, a co
    > za
    >> tym idzie on ich NIE DOTYCZY.
    >
    >
    > Bym mogła Ci przytaknąć musiałbyś mi podać potwierdzony przykład sprawy, w
    > której zastosowano linie obrony przy wykorzystaniu tego przepisu i sprawę
    > przegrano.

    I nawzajem - podaj kiedy na tej podstawie podobną sprawę wygrano.


  • 326. Data: 2010-06-27 14:10:39
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Dnia Sat, 26 Jun 2010 22:42:48 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):
    >
    > > Takie rozporządzenia to informacja nie tylko dla organizatorów ruchu. To
    > > równiez akty prawne. Przepisy o ruchu drogowym zawarte w ustawie dopiero
    >
    > Akt prawny, kóry określa co i gdzie wolno zamontować. Nie co i gdzie wolno
    > stosować.

    Piszesz zamontować, a nie stosować... Rozporządzenie mówi o
    stosowaniu/montowaniu i dodatkowo określa zasady.

    A skoro już o samym rozporządzeniu i czy jest ono dla nas wykładnia wiedzy.
    W prawie o ruchu drogowym, w zasadach ogólnych widnieje

    Art. 7. 1. Znaki i sygnały drogowe wyrażają ostrzeżenia, zakazy, nakazy lub
    informacje.

    3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem
    właściwym do spraw wewnętrznych, uwzględniając konieczność zapewnienia
    -------------------------------------
    czytelności i zrozumiałości znaków i sygnałów drogowych dla uczestników
    ----------------------------------------------------
    ---------------------
    ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki
    techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa
    ruchu drogowego, a także warunki ich umieszczania na drogach.


    W wydanym rozporządzeniu są jasno określone zasady stosowania poszczególnych
    sygnalizatorów. To nie jest wiedza tylko dla organizatorów ruchu. Ona
    dodatkowo zapewnia czytelność i zrozumiałość sygnałów drogowych.

    > Tym bardziej, że inny przepis, który dotyczy bezpośrednio kierowców mówi co
    > innego.
    >

    Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia. W
    żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
    tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo! Przy
    określeniu kogo dotyczy owa nieszczęsna zielona strzałka i kto ma zielone
    warunkowe światło należy sięgnąć po przepisy mówiące nam o organizacji ruchu
    na danym skrzyżowaniu. Sam sygnalizator nie załatwia sprawy. Ważne sa
    również znaki poziome porządkujące ruch na skrzyżowaniu. Pas do skrętu w
    lewo zezwala na jazde tylko we wskazanym kierunku i nijak nie mozna go
    traktować inaczej. Jest oddzielony ciagła linia od pasa prawego służącego do
    jazdy na wprost i skrętu w prawo i zielona strzałka tego pasa nie dotyczy.
    Gdyby ten lewy pas był również do skrętu w prawo kierowca na swoim torze
    jazdy nie trafiałby na linię P-2.
    Dodatkowym potwierdzeniem kogo obowiązuje zielona strzałka na tym
    skrzyżowaniu jest równiez rozporzadzenie, które podałam.

    To tyle w tym temacie. Nie czujesz się przekonany? Twój wybór. Ja jedynie
    staram się przekazać swoją dość rozbudowana aktualnie wiedzę w tym temacie i
    popieram ją przepisami. Znasz jakieś akty prawne, które obalaja to wszystko
    co napisałam? Chętnie je poznam.
    Czasami przepisy nie są spójne i można próbowac walczyć o swoje, ale w tym
    wypadku jednak doprecyzowania są. Gdyby było inaczej na skrzyzowaniach
    panowałaby wolna amerykanka i co drugi mistrz kierownicy śmigałby z
    dowolnego pasa w dowolnym kierunku, a policja nie miałaby żadnych podstaw do
    ukarania.
    I powiem szczerze mocno się zdziwie jeśli kolega uniknie odpowiedzialności
    za przejechanie na czerwonym świetle. To da mocne podstawy do jeszcze
    większego łamania przepisów.

    Pozdrawiam
    Ewa

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 327. Data: 2010-06-27 15:50:12
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:

    > Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia.
    > W
    > żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
    > tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!

    Dokładnie.
    Nie mówi też że nie.
    A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.

    Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w tym
    momencie znak równości.


  • 328. Data: 2010-06-27 17:04:24
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:
    >
    > > Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość
    skręcenia.
    > > W
    > > żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
    > > tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!
    >
    > Dokładnie.
    > Nie mówi też że nie.
    > A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.


    Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
    takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?

    >
    > Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w tym
    > momencie znak równości.
    >

    A zasady według których są montowane? Te określenia dotyczące ilości pasów i
    rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia??? A to ciekawe.

    Pozdrawiam
    Ewa




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 329. Data: 2010-06-27 18:24:24
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i07p9o$erk$1@inews.gazeta.pl...
    > Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
    >
    >> Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    >> news:
    >>
    >> > Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość
    > skręcenia.
    >> > W
    >> > żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi
    >> > o
    >> > tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!
    >>
    >> Dokładnie.
    >> Nie mówi też że nie.
    >> A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.
    >
    >
    > Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
    > takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?

    Nie rozumiem pytania.
    Jeśli chodzi Ci o to czy obowiązują to oczywiście że tak i za skręt z
    niewłaściwego pasa mandat się należał, zakładając że nie udałoby się obronić
    wersji o omijaniu unieruchomionej przeszkody.
    Ale to nie znaczy, że wytyczne dla drogowców obowiązują bezpośrednio
    kierowców.

    Przykład - Poznań, rondo Śródka.
    Tam były dwa pasy do skrętu w prawo jeszcze rok temu, z zieloną strzałką
    rzecz jasna.
    Lata całe wszyscy skręcali na strzałce zielonej, bo inaczej się nie dało,
    jako że zielone światło tam się pali TYLKO gdy skręt w prawo jest
    zablokowany ruchem pieszych, a ten ruch pieszych występuje CIĄGLE na ich
    zielonym.
    Do dziś zresztą wielu jeździ na pamięć i skręca w prawo z obu pasów.

    Jeśli twierdzisz, że zawsze skręt z drugiego pasa na zielonej strzałce był
    niezgodny z przepisami, to się po prostu w tym względzie nie zgodzimy.

    To że by błąd w oznakowaniu (który ostatecznie został naprawiony, kosztem
    dużego pogorszenia warunków ruchu na tym skrzyżowaniu) to problem drogowców
    i tylko ich.


    >
    >>
    >> Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w
    >> tym
    >> momencie znak równości.
    >>
    >
    > A zasady według których są montowane?

    Dotyczą drogowców i kierowcy ani ich nie potrzebują, ani nie muszą znać.


    > Te określenia dotyczące ilości pasów i
    > rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia???

    Mają.
    Ale dla innej grupy docelowej.
    Tak jak przepisy regulujące działalność banków nie pozwalają karać klientów
    banków, za to że skorzystali z tego, iż jakiś bank ich nie przestrzegał, a
    żaden inny przepis takiego skorzystania nie zabraniał.


  • 330. Data: 2010-06-27 20:09:09
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:i07p9o$erk$1@inews.gazeta.pl...

    > > Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
    > > takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?
    >
    > Nie rozumiem pytania.
    > Jeśli chodzi Ci o to czy obowiązują to oczywiście że tak i za skręt z
    > niewłaściwego pasa mandat się należał, zakładając że nie udałoby się
    obronić
    > wersji o omijaniu unieruchomionej przeszkody.
    > Ale to nie znaczy, że wytyczne dla drogowców obowiązują bezpośrednio
    > kierowców.

    Pytałam o znaki poziome nie bez powodu. Sygnalizacja świetlna w połaczeniu z
    oznakowaniem poziomym dopiero określa kto może korzystać z przywileju skrętu
    i kogo obowiązuje zielona strzałka w domysle warunkowe zielone światło, a
    kogo nie.
    Przeanalizujmy jeszcze raz to konkretne skrzyżowanie.
    Sygnalizator świeci się na czerwono i z boku świeci się zielona strzałka.
    Dla wszystkich jest czerwone, ale jest zielona strzałka - dozwolone jest
    skręcanie w kierunku wskazanym strzałką. Kogo ten przywilej dotyczy? Na
    drodze masz dwa pasy ruchu - jeden do lewoskretu, drugi do jazdy na wprost i
    skretu w prawo. Skrętu wedle KD można dokonać z określonego przepisami pasa -
    to określają właśnie ZNAKI POZIOME precyzujące znaczenie przepisów ruchu.
    Pas do lewoskretu na skręt w prawo nie pozwala (patrz definicja P-8b), więc
    zielona strzałka NIE DOTYCZY tego pasa. Zatem ten pas ma wciąż tylko
    czerwone światło.
    Podane przeze mnie rozporządzenie dodatkowo pomaga zrozumieć temat i opisuje
    zasady stosowane przy montazu sygnalizatorów. Zasady, które nie są po to, by
    ułatwic drogowcom życie. One sa rownież wykładnią dla kierowców.

    >
    > Przykład - Poznań, rondo Śródka.
    > Tam były dwa pasy do skrętu w prawo jeszcze rok temu, z zieloną strzałką
    > rzecz jasna.
    > Lata całe wszyscy skręcali na strzałce zielonej, bo inaczej się nie dało,
    > jako że zielone światło tam się pali TYLKO gdy skręt w prawo jest
    > zablokowany ruchem pieszych, a ten ruch pieszych występuje CIĄGLE na ich
    > zielonym.
    > Do dziś zresztą wielu jeździ na pamięć i skręca w prawo z obu pasów.

    W Krakowie tez były takie skrzyżowania.
    >
    > Jeśli twierdzisz, że zawsze skręt z drugiego pasa na zielonej strzałce był
    > niezgodny z przepisami, to się po prostu w tym względzie nie zgodzimy.

    Bez brawury! A gdzie ja twierdziłam, że zawsze? Najwyrazniej nie zauwazyłeś,
    że rozporządzenie, na które sie powołuję, jest właśnie nowelizacja tego o
    czym wspomniałeś wcześniej - dawniej były dwa pasy do skrętu, postawiony S-2
    z boku i wszyscy skręcali z dwóch pasów, choć to budziło wątpliwości, bo
    oznakowanie nie wyrażało jednoznacznie zezwolenia na jazdę dwoma pasami -
    brakowało zielonej strzałki nad drugim pasem. Teraz to rozporządzenie
    zmienia zasadę stosowania sygnalizatorów i, jak przeczytałeś, zastosowany S-
    2 na skrzyżowaniu uściśla znaczenie zielonej strzałki i informuje, że
    dotyczy ona tylko jednego pasa do skrętu. W wypadku kilku pasów stosuje sie
    sygnalizator kierunkowy.



    > >
    > > A zasady według których są montowane?
    >
    > Dotyczą drogowców i kierowcy ani ich nie potrzebują, ani nie muszą znać.

    Polemizowałabym.
    >
    >
    > > Te określenia dotyczące ilości pasów i
    > > rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia???
    >
    > Mają.
    > Ale dla innej grupy docelowej.
    > Tak jak przepisy regulujące działalność banków nie pozwalają karać
    klientów
    > banków, za to że skorzystali z tego, iż jakiś bank ich nie przestrzegał, a
    > żaden inny przepis takiego skorzystania nie zabraniał.
    >

    Żadnej innej grupy docelowej. Ty też powinieneś znać nie tylko ogólną
    definicję sygnalizatora itp. Oznakowanie na drogach czasami jest zawodne i
    warto wiedzieć czy poruszasz się zgodnie z zapisanymi ustawa i
    rozporzadzeniami zasadami. Szczególnie w razie kontroli, bo za niewiedzę
    można słono zapłacić. Nie tak?


    Pozdrawiam
    Ewa

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 32 . [ 33 ] . 34


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: