  • 241. Data: 2010-06-18 21:54:59
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt wprawo na zielonej strzałce
    Od: to <t...@a...xyz>

    CUT wrote:

    > Czyli wszystko oprócz warszawy to zabita dechami wiocha? Tylko w
    > warszawie mogli na to wpaść.

    Przynudzanie na temat "warszawiaków" to zwykle pochodna
    małomiasteczkowych kompleksów.

  • 242. Data: 2010-06-18 21:55:57
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-18 18:36, Arek (G) pisze:

    > bezsensownych przepisów ale większość jednak jest dobra. Co do postawy
    > prawnej, była już tu wykazywana.

    Wskaż MSGID

    Jak na razie, ja podałem namiar na rozporządzenie, które wprost
    mówi, że zielona strzałka w *tym przypadku* nie jest
    "przypisana" do pasa ruchu. Ty pier*olisz jak potłuczony, że
    jest. Mówisz, że podstawa prawna była wskazana, ale nie możesz
    jej przytoczyć.

    > też zrobiłeś. Małym plusem jest to, że jesteś konsekwentny i nie
    > przyjąłeś mandatu, gorszę są cipy, które spotyka "niesprawiedliwość"
    > przyjmują mandat a potem wypłakują się gdzie popadnie.

    Ja się nie wypłakuję. Jakkolwiek podczas rozmowy z policjantami
    jasno powiedziałem: Przyjmuję mandat za skręt w prawo z lewego
    pasa. Za przejechanie na czerwonym świetle nie przyjmuję, bo
    przejechałem skrzyżowanie na zielonej strzałce.

    Ty jak i inni pier*olicie, że mandat również za przejazd na
    czerwonym świetle jest słuszny. Może i jest słuszny wg
    kapelusza, który poczułby się urażony, że został "objechany" na
    czerwonym ...

    Teraz odskoczę od wątku - wiesz skąd się wzięło u mnie takie
    zachowanie ? Ano z sytuacji, gdy są dwa pasy do jazdy na wprost
    a prawy dodatkowo do skrętu w prawo z funkcjonującą zieloną
    strzałką ... zawsze piz*a w kapeluszu dojeżdżając SAMA do
    takiego skrzyżowania na czerwonym świetle zajmie prawy pas,
    mimo, że lewy ma wolny ... lub na lewym już coś stoi, a straszną
    ujmą na honorze jest stanąć drugim ... więc zajmuje pole
    position na prawym pasie ... ja zamiast upłynnić ruch
    (zmniejszyć ilość pojazdów oczekujących na przejazd na
    zielonym) stoję jak baran ...

    A teraz wracając do wątku.

    Wskaż w końcu tą podstawę prawną, która rozstrzyga, że nie
    mogłem na zielonej strzałce skręcić w prawo z innego pasa .
    6008

  • 243. Data: 2010-06-18 21:57:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    Filip KK wrote:

    > A gdzie wyczytałeś, że tak nie jest?

    ROTFL. Przez litość nie skomentuję.

    > Czemu rotfl? Uważam, że stworzył zagrożenie w ruchu drogowym, bo nie
    > wolno mu było:
    > a) wyprzedzać na skrzyżowaniu
    > b) jechać w prawo z lewego pasa

    Kolejny ROTFL. Z logiką jesteś wyraźnie na bakier.

    > A na którym skrzyżowaniu wolno zmieniać pas (czyt. linia przerywana) tuż
    > przy samym wjeździe? Zawsze są z reguły pojedyncze linie w takich
    > miejscach, których przekraczać nie wolno.

    Może zmienił chociaż nie wolno? Wtedy powinien dostać mandat za
    przekroczenie linii ciągłej i tyle.

  • 244. Data: 2010-06-18 22:21:13
    Temat: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Wjechałem przed sygnalizator i się zatrzymałem na pasie do skrętu w lewo
    > z zamiarem skręcenia w prawo (planowane popełnienie wykroczenia).
    > W momencie gdy utwierdziłem się, że po prawej stronie na sygnalizatorze
    > świeciła się zielona strzałka, z pasa do lewoskrętu pojechałem w prawo
    > korzystając z "uprawnień" wynikających z zielonej strzałki.

    Hmm i udalo ci sie wykonac ten manewr przed sygnalizatorem, skoro na
    prawym stal bus? Czy wjechales za sygnalizator przejechales po pasach
    przed busa i dopiero skreciles w prawo?

    > Policja, jak i wiele "inteligentnych osób" tutaj sugeruje, że pojechałem
    > NA CZERWONYM ŚWIETLE, co jest wierutnym kłamstwem.

    No coz, zobaczymy jaki zapadnie wyrok ;)
    Choc jak chyba napisales zamiast wjazdu na czerwonym wpisali ci
    tamowanie ruchu? :>

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 245. Data: 2010-06-18 22:25:23
    Temat: Re: [KTO MA RACJE POLICJA vs JA] Skret wprawo na zielonej strza?ce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Przynudzanie na temat "warszawiaków" to zwykle pochodna
    > małomiasteczkowych kompleksów.

    Dziwne tylko, że najwięcej o kompleksach zawsze piszą warszawiacy.
    Taki kompleks na pewno ma swoją nazwę.

  • 246. Data: 2010-06-18 22:30:14
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-18 22:21, DoQ pisze:

    > Hmm i udalo ci sie wykonac ten manewr przed sygnalizatorem, skoro na
    > prawym stal bus? Czy wjechales za sygnalizator przejechales po pasach
    > przed busa i dopiero skreciles w prawo?

    Proszę. Skupmy się.

    Fakty:

    Wykonałem manewr skrętu w prawo z pasa do lewoskrętu.
    Skorzystałem z zielonej strzałki.

    POLICJA przypisała mi 2 wykroczenia: SKRĘT Z LEWEGO PASA W PRAWO
    (tu się zgodziłem z nimi i zadeklarowałem przyjęcie mandatu). 2
    zarzucone mi wykroczenie, to przejechanie na czerwonym świetle.
    Tu się nie zgodziłem, gdyż świeciła się zielona strzałka. I ten
    wątek poddałem pod dyskusję - czy psiarnia miała rację , że był
    to przejazd na czerwonym świetle. Moja teza brzmiała: przejazd
    na zielonej strzałce z lewego pasa na tamtym skrzyżowaniu liczy
    się tak samo jak przejazd na zielonej strzałce na tamtym
    skrzyżowaniu z prawego pasa.

    I jakie ma znaczenie położenie pojazdu w zględem sygnalizatora
    ???? W obu przypadkach, wyjeżdżasz poza sygnalizator nadający
    czerwone światło z zieloną strzałką.

    > No coz, zobaczymy jaki zapadnie wyrok ;)
    > Choc jak chyba napisales zamiast wjazdu na czerwonym wpisali ci
    > tamowanie ruchu? :>

    Nie. To wpisali NA WEZWANIU na komendę. Odczytany mi zarzut był
    taki jaki opisałem na wstępie: Skręt w prawo z pasa do
    lewoskrętu i przejechanie na czerwonym świetle.

    Moje wyjaśnienia były tożsame z tezami które tu stawiam i
    popieram przepisami: Zgadzam się, że popełniłem wykroczenie
    polegające na skręcie w prawo z lewoskrętu. Na czerwonym zaś nie
    przejechałem gdyż świeciła zielona strzałka.

    Tak teraz jeszcze na logikę myślę - jedyny pojazd któremu
    mógłbym utrudnić ruch był to pojazd znajdujący się w stanie
    bezruchu ;). Chyba trudno utrudnić ruch w takiej sytuacji.

    6008

  • 247. Data: 2010-06-18 22:33:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 Jun 2010 22:25:23 +0200, osobnik zwany Cavallino
    wystukał:

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > Dziwne tylko, że najwięcej o kompleksach zawsze piszą warszawiacy. Taki
    > kompleks na pewno ma swoją nazwę.

    nie, my warszawiacy nie mamy kompleksów :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 248. Data: 2010-06-18 23:03:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > I jakie ma znaczenie położenie pojazdu w zględem sygnalizatora ???? W
    > obu przypadkach, wyjeżdżasz poza sygnalizator nadający czerwone światło
    > z zieloną strzałką.

    To wyobrazmy sobie inna, podobna sytuacje.
    Stoisz na srodkowym pasie 2 pasmowki przeznaczonym do jazdy na wprost.
    Lewy pas przeznaczony jest wylacznie do skretu w lewo i ma swoja
    sygnalizacje. Wszyscy maja czerwone.
    Zapala sie zielone dla skrecajacych w lewo, zmieniasz plan, ruszasz ze
    srodkowego i skrecasz. Wjechales na czerwonym czy tylko skreciles nie z
    tego pasa? Przeciez wjechales za czerwony sygnalizator, a tylko lewy pas
    mial prawo wjechac na skrzyzowanie.
    Ale expierdem nie jestem, wiec to bedzie raczej kwestia interpretacji
    sądu :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 249. Data: 2010-06-18 23:15:20
    Od: " " <1...@g...pl>

    Typowy przypadek warszawiaka-cffffaniaka. Jeszcze bezczelnie biedaczek się
    nie zgadza z jednym z wykroczeń i odmawia przyjęcia mandatu, bo on dobrze
    jechał. Precz z drogi buraku!!!
    I właśnie przez takich debili istnieje zła opinia o prawdziwych kierowcach z
    Warszawy,którzy - jak się nie raz przekonałem - są uprzejmi i normalni. Ale
    paru debili jak widać zawsze się znajdzie.

  • 250. Data: 2010-06-19 00:07:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message

    > Czy literalnie "dodatkową" to bym raczej polemizował, to nie Stany, gdzie
    > można dostać wyrok typu 500 lat. Jednak to porównanie jest bez sensu
    > przede wszystkim dlatego, że zabicie kogoś podczas napadu na bank to bez
    > dwóch zdań osobna czynność. My tymczasem mówimy o sytuacji w której ktoś
    > wykonuje pojedynczy manewr, np. manewr skrętu czy wyprzedzania i jest za
    > to karany z kilku paragrafów naraz. Za JEDEN CZYN.

    Ten "pojedynczy" manewr wymaga:
    - redukcji prędkości
    - włączenia migacza
    - ruchu kierownicy
    - wyłączenia migacza
    - przyspieszenia

    Tak samo pojedynczy manewr napadu na bank wymaga:
    - wejścia do banku
    - zastraszenia obsługi/ochrony
    - odebrania pieniędzy
    - ucieczki z banku

    Zabicie kogoś podczas napadu na bank NIE JEST osobną czynnością.
    No chyba że napadłeś na bank, wyniosłeś kasę, po czym uciekłeś
    i przyjechałeś do banku znowu tylko po to aby zabić tą osobę... :-)