-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: de Fresz <d...@N...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: KTM Gs 300. Wrażenia, opinie, porady - potrzebne!
Date: Wed, 7 Jan 2009 01:59:06 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 64
Message-ID: <gk0uoq$98v$1@inews.gazeta.pl>
References: <a...@g...googlegroups.com>
<gjvrdl$i0i$1@news3.onet> <gjvsi9$piv$1@inews.gazeta.pl>
<gjvsrk$m6u$1@news3.onet> <gjvvat$h04$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<gjvvl6$ctl$1@inews.gazeta.pl>
<e...@q...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: host-150.skynet.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1231289946 9503 194.153.119.150 (7 Jan 2009 00:59:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Jan 2009 00:59:06 +0000 (UTC)
X-User: defresz
User-Agent: Unison/1.8
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:585261
[ ukryj nagłówki ]On 2009-01-06 17:21:00 +0100, a...@g...com said:
>> to będzie jak całowanie w dupe lwa, przyjemności żadnej a ryzyko
> zajebiste
>
> Jako nowicjusz w temacie cross nie pojmuję takowego stwierdzenia,
> proszę jaśniej
Oj, mógłbyś się wysilić troszkę i poguglać. Dobra, zabawię się w dobrego wujka.
Generalnie, uogólniając, enduraki i crossy w kategorii pojemność/moc
dzielą się mniejwięcej tak:
4T
125 - lajtowy bzyczek, najczęściej full amatorka, z 15 KM
250 (stare i niektóre nowe) bzyki po 20-30 KM, w sam raz do
niedzielnego endurzenia, jeśli ktoś nie zalicza się do ciężkiej
kategorii wagowej)
250 (nowe, wyczynowe) 40 KM, z momentem trochę słabiej, idealne do
_nauczenia_ się przyzwoitej techniki
350 - stara szkoła budowy motocykli (trwałe i odporne na serwis) 25-35
KM, idealne do nauki, choć zawiasy trochę słabawe - właściwie jedynym
godnym polecenia przedstawicielem, jest DR350.
400 - i tu się komplikuje, bo były i takie wedle "starej szkoły" (DRZ,
XR - ~40 KM, łagodne) i nowej (WR, EXC - ostrzejsze, lżejsze, serwisy w
MTH)
450 - rozwinięcie 400 "nowej szkoły" - ~50 KM, wyczynowe: ostre,
lekkie, częste serwisy, dobrze już coś potrafić, zanim się na to
wsiądzie.
500+ (505, 510, 520, 525, 530, 570) - ~60 KM, waga i serwis jak
powyższe, mało jest na świecie ludzo potrafiących w pełni wykorzystać
ich potencjał
600+ - najczęściej ciężkie (do okolic 180 kg), ~50 KM, umiarkowanie
spokojne, słabo nadające się w cięższy teren, acz są wyjątki: XR, LC4,
TTR, nowe TE, może Buma G650X. Oprócz tego w drugiej poł. '90-tych
europejscy producenci robili wyczynowe 600 - KTM, Husqvarna, Husaberg -
lżejsze i mocniejsze, wymagające duuuużo siły i słabo zdatne do nauki
techniki.
2T
Generalnie mawia się, że mocą 2T odpowiada 4T dwukrotnie większej
pojemności i oczywiście jest przy tym lżejsze. Dochodzi do tego
zero-jedynkowy charakter oddawania mocy - nic, nic, nic... orzesz!!!
125 - lajtowe sprzęty do amatorskiego latania (DT, MTR, cośtam
jeszcze), mocy ze 20 KM
125 - wyczynówki - pod 40 KM, niezłe do nauki (uczą świetnie operować
biegami i sprzęgłem), lekkie jak rowerki
200 - robi to tylko KTM - taka 125, ale z jakimś tam dołem.
250 - 50 i więcej KM, leciutkie, dzikie
300+ - ojajebie. Ponoć trwałe, bo raczej mało kto odwija więcej niż do
połowy. Żeby nad tym w pełni panować, trzeba być kosmitą.
A były i 500... ;-)
Tak w skrócie. Powyższe oczywiście nie wyczerpuje tematu, zawsze są
jakieś wyjątki, o czymś mogłem zapomnieć itepe. Jak ktoś ma coś do
dodania/naprostowania - psze bałdzo.
Jakby to rozwinąć, to może do faqa?
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.09 09:33 a...@g...com
- 07.01.09 10:00 rychoo
- 07.01.09 11:04 Rafał Tomaszewski
- 07.01.09 11:05 Rafał Tomaszewski
- 07.01.09 11:45 Kamil Nowak 'Amil
- 07.01.09 13:13 de Fresz
- 07.01.09 13:24 Kamil Nowak 'Amil
- 07.01.09 18:07 Norbi
- 07.01.09 19:48 Rafal K
- 07.01.09 19:52 Rafal K
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=