  • 1. Data: 2010-03-18 20:32:54
    Temat: K7S5A - Wake on LAN
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Widam

    Dziwne rzeczy. Płyta K7S5A, karta sieciowa Realtek. W BIOS płyty włączona
    opcja Wake on LAN.Dwa komputery podłączone do internetu przez AP+Router.
    Opisany komputer (Windows XP) nie daje się wyłączyć. Po zamknięciu uruchamia
    się ponownie. Po wyłączeniu zasilania routera, lub odłączeniu skrętki od
    komputera to zjawisko nie występuje. Czyżby router, lub coś z zewnątrz
    podawało Magic Packet? Coś krąży w sieci?

    Remek

  • 2. Data: 2010-03-20 14:56:00
    Temat: Re: K7S5A - Wake on LAN
    Od: Tomek Wojciechowski <w...@v...pl>

    Remek pisze:
> [...]
    > odłączeniu skrętki od komputera to zjawisko nie występuje. Czyżby
    > router, lub coś z zewnątrz podawało Magic Packet? Coś krąży w sieci?

    Wywal tą płytę na śmietnik. Nie wiem, którą wersję masz ale w sumie
    wszystkie są do niczego. Kup sobie Intela albo MSI z tamtego okresu też
    z chipsetem VIA, żeby nie instalować systemu od nowa

  • 3. Data: 2010-03-21 11:17:51
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Tomek Wojciechowski" <w...@v...pl> wrote in message
    > Wywal tą płytę na śmietnik. Nie wiem, którą wersję masz ale w sumie wszystkie
    > są do niczego. Kup sobie Intela albo MSI z tamtego okresu też z chipsetem VIA,
    > żeby nie instalować systemu od nowa

    ekhm, ona jest na sisie a nie via

    ja ja tam wspominam dosyc dobrze, ale nigdy nie uzywalem oficjalnego
    biosu, z drugiej strony byla to konstrukcja dosyc tania, wiec po 9
    latach od premiery ciezko sie spodziewac cudow

  • 4. Data: 2010-03-21 11:56:45
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > ja ja tam wspominam dosyc dobrze, ale nigdy nie uzywalem oficjalnego
    > biosu, z drugiej strony byla to konstrukcja dosyc tania, wiec po 9
    > latach od premiery ciezko sie spodziewac cudow

    Cuda to z nią były, od samego początku ;-)
    Przegrzewanie się, okresowe gubienie ustawień biosu, zwiechy, wybredne USB
    (skaner działał, pendrive nie), procesor wykrywało jako 900 MHz zamiast 1200
    MHz (trzeba było ręcznie go przestawiać, ale patrz punkt "okresowe gubienie
    ustawień").
    Dwie takie miałem. Kicha straszna. Ale była tania.

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2010-03-21 11:57:59
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > routera, lub odłączeniu skrętki od komputera to zjawisko nie
    > występuje. Czyżby router, lub coś z zewnątrz podawało Magic Packet?

    Czy to jest wersja ze zintegrowaną sieciówką czy karta jest osobno na PCI?
    Poszukaj w BIOSie czy nie da się wyłączyć "wake on lan".

    --
    Azarien

  • 6. Data: 2010-03-21 14:04:24
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> wrote in message

    > Cuda to z nią były, od samego początku ;-)

    bo to byla fajna konstrukcja dla hobbystow ;)

    > Przegrzewanie się,

    radiator oderwalem i kleilem na nowo, nigdy nie mialem z tym problemow pozniej

    > okresowe gubienie ustawień biosu

    domyslne ustawienia biosu dawalo sie latwo softem ustawic i wrzucic juz
    ustawiony 'pod siebie'

    > zwiechy,

    nie zdazaly mi sie - pewnie kwestia chlodzenia i modowanego biosu, bylo ich
    calkiem sporo

    > wybredne USB (skaner działał, pendrive nie)

    w okolicach 2001 to jeszcze prawie nic na usb nie mialem ;)

    > Dwie takie miałem. Kicha straszna. Ale była tania.

    no, to byla jej najwieksza zaleta, jak ktos mial troche wiedzy i samozaparcia
    to dalo sie zrobic na niej przyzwoitego pc

  • 7. Data: 2010-03-24 14:37:03
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > domyslne ustawienia biosu dawalo sie latwo softem ustawic i wrzucic
    > juz ustawiony 'pod siebie'

    Tak też później miałem; no właśnie: "dla hobbystów" :-)

    --
    Azarien