  • 1. Data: 2010-03-18 21:07:21
    Temat: Prezentacja za szybą wystawową
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Witam.

    Ponieważ zupełnie nie wiem jakie rozwiązania się stosuje, więc
    najpierw opiszę założenia.

    Za szybą wystawową na wysokości oczu przechodnia ma stanąć monitor lub
    TV LCD, na którym mają się kolejno wyświetlać strony z ofertami.
    Z tego co zauważyłem są to głównie jednostronicowe oferty robione w MS
    Wordzie przy pomocy dużej czcionki i kombinacji wszelkich
    dobrodziejstw do obróbki i upiększania tekstu.
    Te oferty mają się wyświetlać kolejno z jakimś interwałem czasowym.
    Dobrze byłoby, aby dołożenie lub wycofanie jakiejś oferty z kolejki
    nie wymuszało restartowania czy jakiegoś innego zaangarzowania
    obsługi.

    Jakie Waszym zdaniem najtansze i najprostsze rozwiązanie obrać?
    Nie chciałbym stawiać kolejnego komputera, ale może się tak skończyć.
    Myślałem, żeby przerobić te wordowe strony na fotki i jakiś sprzętowy
    player sieciowy.
    Co Wy na to?
    Jakie macie/znacie rozwiązania?

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2010-03-18 21:17:38
    Temat: Re: Prezentacja za szybą wystawową
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** jwzw <j...@i...nospam.pl> wrote:

> [...]

    > zauważyłem są to głównie jednostronicowe oferty robione w MS Wordzie przy
    > pomocy dużej czcionki i kombinacji wszelkich dobrodziejstw do obróbki i

    Zara ale w Wordzie strona najczęściej jest odwzorowaniem kartki A4, a Ty chcesz
    to wyświetlać na panoramicznym monitorze...

    > Te oferty mają się wyświetlać kolejno z jakimś interwałem czasowym.

    To niech zrobią prezentację w Power Point przy czym niech zwrócą uwagę na
    docelowe medium czyli format monitora. Im nowszy PPT to ma bardziej atrakcyjne
    szablony i efekty przejść - warto to wykorzystać. Potem taką prezentację
    puszczasz albo za pomocą peceta (np. przez viewera dla PPT czy jakąś
    odtwarzarkę) lub (po eksporcie do MPEG) np. właśnie jakiś player.

    > Dobrze byłoby, aby dołożenie lub wycofanie jakiejś oferty z kolejki nie
    > wymuszało restartowania czy jakiegoś innego zaangarzowania obsługi.

    I tam - raz na dzień mogą załadować nowy plik i odpalić, czy wgrać nowy na
    kartę czy pendrive. Korona im z głowy nie spadnie.

    Poza tym te pytanie niespecjalnie podpada pod tematykę grupy.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2010-03-18 21:32:28
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w
    wiadomości news:isha77-prd.ln1@kosmosik.net...

    > Zara ale w Wordzie strona najczęściej jest odwzorowaniem kartki A4,
    > a Ty chcesz
    > to wyświetlać na panoramicznym monitorze...

    Ja niechcę, ja muszę... jakoś dostosować obszar oferty do proporcji
    monitora

> [...]
    > puszczasz albo za pomocą peceta (np. przez viewera dla PPT czy jakąś
    > odtwarzarkę) lub (po eksporcie do MPEG) np. właśnie jakiś player.

    Tych ofert dziennie przybywa ok. kilkunastu i mniej więcej tyle samo
    jest wycofywanych z koszyka około 30-50 ofert.
    Robienie za kazdym razem prezentacji w PPT mija się z celem.
    To powinno raczej polegać na zapętlonym wyświetlaniu slajdów z
    jakiegoś folderu lokalnego/sieciowego, do którego pracownicy (kilku)
    wrzuca lub wycofuje oferty.

    > I tam - raz na dzień mogą załadować nowy plik i odpalić, czy wgrać
    > nowy na
    > kartę czy pendrive. Korona im z głowy nie spadnie.

    Przez chwilę miele podłaczony stary aparat cyfrowy do wyświetlania
    slajdów - to był poroniony pomysł.

    > Poza tym te pytanie niespecjalnie podpada pod tematykę grupy.

    No wiem. Ale jedyne 2 rozwiązania jakie widziałem, były oparte na
    pececie, więc się odważyłem dać to tutaj.

  • 4. Data: 2010-03-18 21:45:31
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** jwzw <j...@i...nospam.pl> wrote:

    > Ja niechcę, ja muszę... jakoś dostosować obszar oferty do proporcji monitora

    Acha. To może jak dostajesz to w Wordzie to postaw dwa monitory przekręcone do
    pozycji wertykalnej - akurat się to zmieści tak jak ktoś to przygotował. :-)

    > Tych ofert dziennie przybywa ok. kilkunastu i mniej więcej tyle samo jest
    > wycofywanych z koszyka około 30-50 ofert. Robienie za kazdym razem
    > prezentacji w PPT mija się z celem.

    To było to od razu napisać - nie czytam w myślach.

    > To powinno raczej polegać na zapętlonym wyświetlaniu slajdów z jakiegoś
    > folderu lokalnego/sieciowego, do którego pracownicy (kilku) wrzuca lub
    > wycofuje oferty.

    Jeżeli ja miałbym to robić to sprawę załatwiłaby prosta aplikacja webowa. Stoi
    sobie jakiś serwerek udostępniający stronę WWW. Ty przez panel admina
    wprowadzasz i wycofujesz oferty (oferta to dane np. tytuł, opis, cena +szablon
    wizualizacji tego) z innego komputera po sieci, komputer który wyświetla oferty
    po prostu ma załadowaną stronę, która się odświeża prezentując kolejno oferty
    zarejestrowane w bazie. Banał do napisania w 2h (moduło fanaberie dotyczące
    prezentacji ofert).

    Dodatkowo takie rozwiązanie byłoby podatne na integrację z innymi (aby nie
    trzeba było wprowadzać ręcznie).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2010-03-18 21:56:13
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

> [...]
    > prezentując kolejno oferty zarejestrowane w bazie. Banał do napisania w 2h
    > (moduło fanaberie dotyczące prezentacji ofert).

    Tak w zasadzie to jest gotowe rozwiązanie na to - system do wyświetlania
    bannerów (np. OpenX). Po prostu instalujesz taki system na serwerze, do tego
    dodajesz przeglądarkę, która na pełny ekran wyświetla banner. Banner = oferta
    (może być to plik graficzny dowolnej wielkości). No i przeglądarka odświeża
    wyświetlając oferty z koszyczka ofert, Ty przez panel zarządzania
    dodajesz/zdejmujesz oferty tak jak się to robi z bannerami. Do tego możesz
    ustawiać oprócz wyświetlania kolejno inne algorytmy takie, które np. promują
    daną ofertę (np. masz więcej czegoś co chcesz zbyć, więc chcesz ofertę tego
    wyświetlać częściej).

    Komputer z Linuksem (np. jakiś nettop) i do zrobienia w kilka godzin. :-)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 6. Data: 2010-03-18 21:57:52
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w
    wiadomości news:rgja77-psd.ln1@kosmosik.net...

    > Acha. To może jak dostajesz to w Wordzie to postaw dwa monitory
    > przekręcone do
    > pozycji wertykalnej - akurat się to zmieści tak jak ktoś to
    > przygotował. :-)

    Mogę narzucić niestandarowy rozmiar strony np. 19.2x10.8 cm i po
    sprawie.

> [...]
    > kolejno oferty
    > zarejestrowane w bazie. Banał do napisania w 2h (moduło fanaberie

    Ty masz dobre pomysły.
    Ale to kolejny komputer, a tego chciałbym uniknąć (o ile to możliwe).
    Popatrzę jeszcze na usieciowione media-player'y, bo skoro potrafią
    wyświetlać pokazy slajdów, to pozostanie mi już poszukać tylko
    konwertera DOC2JPG albo jakiejś wirtualnej drukarki JPG.
    Upieram się przy tych DOC-ach, bo niektóre oferty przychodzą od ludzi,
    na których nie mam wpływu. I nie bardzo mogę im zmieniać te oferty pod
    kątem wyglądu i estetyki.

  • 7. Data: 2010-03-18 22:09:40
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** jwzw <j...@i...nospam.pl> wrote:

    > Ty masz dobre pomysły.

    Ba! ;)

    > Ale to kolejny komputer, a tego chciałbym uniknąć (o ile to możliwe).

    Raczej nie jest to możliwe - tzn. Ty chcesz aby się dało wstrzykiwać oferty w
    kolejkę, a tutaj już nunu to nie może być AVI czy PPT czy DOC - po prostu nie
    wstawisz tam w połowie dodatkowej oferty tak aby odtwarzarka sobie z tym
    poradziła.

    Idąc w rozwiązanie z komputerem to np. można postawić na pececie gdzieś w
    kanciapie serwer WWW i podłączyć do tego proste urządzenie z przeglądarką WWW
    (nawet mój telefon wyposażony w kabel da się podpiąć pod TV). Tylko wtedy
    będziesz miał DWA urządzenia - pecet serwer i player. To lepiej już jeden
    pecet.

    Idąc dalej to wszystko to (i to co wyświetla i serwer) zmieścisz na nettopa
    (komputerek małej formy - prawie jak player tylko 2x droższy).

    Gwoli ścisłości - są takie playery, które mogą tak działać. Tylko dla jednego
    monitora zupełnie Ci się to nie opłaca. To są systemy jakie może widziałeś w
    supermarketach czy centrach handlowych (telewizory z wbudowaną kartą z małym
    komputerkiem +centralny serwer, który strumieniuje content). Raczej nie ten
    kaliber rozwiązania w ogóle.

    Ehe.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 8. Data: 2010-03-18 22:11:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-18 23:09, Konrad Kosmowski pisze:
> [...]
    > będziesz miał DWA urządzenia - pecet serwer i player. To lepiej już jeden
    A TV które mają wejście eth i wbudowaną (z pewnością ograniczoną ale
    jednak) przeglądarkę http z obsługą flash i youtube itp?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-03-18 22:21:38
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** BartekK <s...@n...org> wrote:

    > A TV które mają wejście eth i wbudowaną (z pewnością ograniczoną ale jednak)
    > przeglądarkę http z obsługą flash i youtube itp?

    To da radę tylko nadal potrzebujesz serwer (czyli kolejne urządzenie).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 10. Data: 2010-03-18 22:35:02
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-18 23:21, Konrad Kosmowski pisze:

    > To da radę tylko nadal potrzebujesz serwer (czyli kolejne urządzenie).

    No ale jakiś komputer tam chyba jest? Choćby i z windowsem, to postawić
    mu program-serwer jakiś (tinyhttp czy cokolwiek lekkiego darmowego w
    tle) i z głowy, pracownik wrzuca tylko "do katalogu" na swoim komputerze
    (albo do udostępnionego katalogu u kolegi) to co ma być wyświetlane.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173