  • Data: 2013-01-17 01:51:28
    Temat: Re: Już chyba wiem skąd się biorą opinię o kierowcach BMW
    Od: _Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/16/2013 7:58 PM, ddddddd wrote:

    > masz rację - wydaje ci się :)

    > raczej ciężkie do zrobienia, bo tak jak w skodzie wycina obroty, ale
    > dokładnie tak mi się działo przy padniętym lewym tylnym czujniku
    > (sporadyczne uszkodzenie, kontrolka abs się nie świeciła, a mogłem przy
    > włączonym ASC lecieć bokiem na suchym asfalcie). Prawy tylny czujnik
    > padł w inny sposób - na stałe zaświeciły się kontrolki ab i asc.
    > Mimo wszystko polecam kupić interface, przy pierwszym podłączeniu w
    > serwisie się zwróci (bo po co na wymianę czujnika abs jechać do serwisu
    > jak to 5 minut roboty)

    W renówce padnięcie (zawieszenie - bo potem działał) czujnika zamieniało
    auto w cegłę-kilera.

    Tu właśnie ani ABS ani DSC nie zgłasza błędów (na desce) (z tym że ja
    mam to DSC II 5.0 co nie do końca jest to samo co ESP (np w reno) - i co
    by ludzie pisali że jest to po schemacie widzę że nie jest - ślepa
    uliczka niemieckiej elektroniki i softu ;) ).

    Ok rzucę okiem na czujnik - przy kupnie i potem jak było raz w serwisie
    czy wszystko z nim ok to miałem tylko błędy w komunikacji fotel<->auto
    bo coś wtyczka nawalała i jakaś pierdoła już nie pamiętam w silniku.

    Właśnie te czujniki o tyle dziwne mi się wydają że cała trakcja
    zachowuje się perfekcyjnie, na śniegu rzuca za każdym razem tak samo
    idealnie, ma "wbudowane" uślizgi itp. pełna powtarzalność dokładnie tak
    jak "ma być".
    A sytuacja którą opisywałem jest też niemożliwa do wyłapania przez ten
    soft, zwłaszcza jak ma finezyjne uślizgi wprogramowane (one są za bardzo
    finezyjne żeby były efektem błędu czujnika).

    ale oki sprawdzę :)

    A jak ten interfejs wygląda i co się z nim robi ? (pamiętam taką wtyczkę
    okrągłą do silnika co się wsadzało, i z niej można było gadać z kompem
    silnika, skrzyni, fotelami, zawieszeniem itp.. - to to ? czy coś w
    kabinie ? do laptopa po USB się podłącza ? - a może z ekranu gps z menu
    mogę sobie wejść i popatrzeć na rzeczy ?

    co do samodzielnej wymiany: Na razie to ja tu nie wiem jak tu olej
    sprawdzić ;) ale w reno to (nawet!) akumulator wymieniałem ;) to się za
    samodzielną naprawę nie zabieram ;) a dodatkowo BMW są strasznie tanie w
    naprawie, częściach i serwisowaniu - mechanik zadowolony bo safrane to z
    laptopem w ręce trzeba było naprawiać, a tu wszystko zwykłe i odrobinkę
    więcej miejsca pod maską żeby rękę włożyć (w reno akumulator był z
    przodu i miejsca brakło - prawie za każdym razem wyciąganie silnika).