  • 21. Data: 2013-06-27 00:24:29
    Temat: Re: Jonizator do samochodu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 20:50:13 UTC+2 użytkownik Zbino napisał:

    > Codziennie kilkaset osób kupuje diodę świecącą sprzedawaną jako jonizator
    > zabijajacy grzyby i oczyszczający powietrze. Ciekawe jaki interes miał
    > cenzor w usunięciu mojego wpisu, który pokazywał jak nas cwaniacy oszukują?

    Daj sobie na wstrzymanie. Ja kiedyś walczyłem z oszustem sprzedającym wtykadła z
    kondensatorem jako "oszczędzacz energii". Moje zyski z tej imprezy to gromadny
    opierdol od ostrzeganych kupujących, pogróżki od oszusta (sądem mi nawet groził ;) i
    smęcenie jakiś ciołków z allegro (interes musi się kręcić). Tak więc schowaj swoje
    dobre intencje w buty i idź na spacer ;)

    L.

  • 22. Data: 2013-06-27 00:53:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

> [...]
    ator_1
    ator_2
    ator_3
    ator_4
    ator_5

    > Krótko - o kurwa... No chyba, że ten tranzystor z siateczką metalową
    > tworzą jakiś top-end-owy układ, sprawiający, że głębia i przyjemność
    > z jazdy jest o 0.02755% więsza :))

    Dotychczas wątpiłem, ale teraz widzę, że w urządzeniu tym następuje
    dyfrakcja fotonów emitowanych przez diodę na otulającej ją siatce.
    Efektem rezonansu obrazu interferencyjnego i systemu nacięć na
    aluminiowej obudowie jest ujemna jonizacja dwuatomowych molekuł gazu.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2013-06-27 01:20:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ostatnio koleżanka małżonka zakupiła sobie na Allegro lampę UV do
    utwardzania lakieru na paznokci.

    Ma już jedną taką - zwykłą, na świetlówki UV (Stąd też wiem, że te
    świetlówki nadają się do laminatu światłoczułego :))

    Ale - postanowiła kupić sobie drugą, ale - LED.
    Bo podobno jakiś tam lakier się lepiej utwardza (?).

    No dobra, więc zamówiła - paczka przyszła.
    Sam byłem ciekaw - no bo "normalna" lampa ma 4 świetlówki UV 8W.
    To - myślę sobie - ciekawe, jakie tam ledy UV są. Jakiej mocy, jakości itp.

    Wieczorem w domu oglądam, oglądam i co się okazuje ?
    Oczywiście oszustwo - co prawda w środku nie ma typowych świetlówek, ale
    to co jest, to żaden LED, a "zimna katoda", tyle, że zwinięta w spiralę.

    Dokładnie jest to takie coś :
    http://allegro.pl/nn-lampa-led-uv-ledowa-wysoka-jako
    sc-i3321075916.html

    Na jednym ze zdjęć zresztą widać spiralę w środku.
    Na początku nawet nie byłem pewien, więc toto rozkręciłem, żeby się
    dobrze przyjrzeć - no i - niestety, to taki LED jak ja Michael Jackson :)

    A tak wygląda prawdziwa lampa LED :
    http://allegro.pl/lampa-uv-6w-biala-led-3-diody-do-z
    elu-i3336668145.html

    Żeby było śmieszniej, Chińczyk w instrukcji (ang) opisał to jako "LED
    lamp" - a jeszcze dokładniej "specjalna lampa LED, wymagająca ok. 30 na
    rozgrzanie" ( z pamięci piszę, bo nie chce mi się szukać teraz.)
    Niezłe, nie ?

    Koleżanka jednak przeprowadziła swoje "testy" i powiedziała, że nie
    będzie odsyłać, bo podobno "lepiej" działa :)
    Nie można wykluczyć, że toto ma nieco inny zakres UV, no ale - jako
    żywo, nie dowiedziałem się jakiej jakości LED są lampach UV...

  • 24. Data: 2013-06-27 06:39:32
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-06-27 00:24, Lisciasty napisał/a:

    > Daj sobie na wstrzymanie. Ja kiedyś walczyłem z oszustem sprzedającym wtykadła z
    kondensatorem jako "oszczędzacz energii".

    Mało wyrafinowany oczszędzacz to był ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=qQhNFKTJ_ts

    --
    Czarek

  • 25. Data: 2013-06-27 08:48:41
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Dodałem linki do obrazków na aktórych widać co niby jonizator ma w środku:
> [...]

    To faktycznie oszustwo. Ja też mam z allegro, ale w środku ma
    przetworniczkę WN i wygląda tak jak na tym obrazku z elektrody:
    http://obrazki.elektroda.net/52_1267360048.jpg
    i czuć że toto wytwarza ozon, tylko trochę mało wydajnie.

  • 26. Data: 2013-06-27 23:24:49
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Wszystko jest produktem jonizacji. Ale w zjonizowanym powietrzu wcale
    > nie musi powstawać ozon.

    Skad sie tacy kretyni biorą ???

  • 27. Data: 2013-07-04 23:36:49
    Od: l...@g...com

    > Poza tym wg opisu jonizatorów z którymi się spotkałem mają one zabijać
    >
    > ba(k)terie wirusy, grzyby, przykre zapachy i teściową - jak nic opisane
    >
    > jest działanie ozonu.

    Kreatywny marketing allegro wcisnie wszystko. To dwa podobne ale jednoczesnie rozne
    urzadzenia, ich zastosowanie tez jest rozne.

  • 28. Data: 2013-07-05 10:59:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 04.07.2013 23:36, l...@g...com wrote:

    > Kreatywny marketing allegro wcisnie wszystko. To dwa podobne ale
    > jednoczesnie rozne urzadzenia, ich zastosowanie tez jest rozne.

    Ja to wiem, ty to wiesz.

    Chciałem tylko zwrócić uwagę, że gdyby 'jonizatory' działały tak jak
    obiecano to przy ich rozmiarach (nie dadzą rady zadziałać jak filtr)
    musiałby generować sporo ozonu w celu dezynfekcji, a w takim przypadku
    byłby szkodliwe/zabójcze dla operatora.

    Michoo

  • 29. Data: 2013-07-07 11:45:54
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-06-27 00:16, Anerys pisze:

    > (...) No chyba, że ten tranzystor z siateczką metalową
    > tworzą jakiś top-end-owy układ, (...)

    Z tego co widzę, to ten tranzystor (czy co to jest) podłączoną ma tylko
    jedną nogę (!), więc nie wiem po jaką cholerę go tam wkładali. Przecież
    to nieekonomiczne, jakoś tak nie po chińsku... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.