eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa ATRe: Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT
  • Data: 2012-07-23 11:48:59
    Temat: Re: Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-07-23 11:35, Nix pisze:
    > W dniu 2012-07-23 11:28, BartekK pisze:
    >
    >> No sory, ale 2.5 czy 4.5mm bieżnika w oponie TERENOWEJ to to jest
    >> śmieszny bieżnik, prawdziwy terenowy bieżnik to ma 2.5 ale centrymetra...
    >> To tak jakbyś pytał czy ubrać wysokie gumofilce, czy niskie gumiaczki do
    >> garnituru ;) Skoro na razie wystarcza ci taki gładki profil na twoje
    >> grzyby/ryby - to znaczy że do twoich zastosowań w ogóle nie potrzebujesz
    >> opony terenowej. A na prawdziwej terenowej - zapłakałbyś się jeżdżąc po
    >> asfalcie...
    >>
    >
    > Tak, oczywiście
    > Nie rozumiemy się jednak do końca... to opona AT ( All Terrain) która
    > nowa ma ok. 10mm bieżnika, zbliżona do zwykłych-szosowych tyle że do
    > terenowego samochodu.

    No to jeśli z 10mm zostało 2.5mm to opona jest raczej do wyrzucenia. Pod
    tym co masz teraz, do drutów - ile może być gumy? 2-3mm? Tam nie ma już
    zbyt wiele miejsca do rycia w głąb.
    Nacinanie opon stosuje się, ale najpierw się robi aktywację starej i
    "nadlewkę" nowej gumy - po prostu opona rośnie na grubość, a potem
    odtwarza się na niej bieżnik nacinając to wszystko co zostało nadlane z
    gumy. Taki recycling robi się z oponami ciężarowymi, z rolniczymi, z
    terenowymi - ale tymi prawidziwymi terenowymi, bo one nie widzą silnych
    przeciążeń (bo przyczepność do błota dużo słabsza niż do asfaltu) i
    dużych prędkości.
    Do normalnego auta i na asfalt (gdzie jednak przyczepność jest bardzo
    dobra, więc siły zrywające bieżnik z opony dużo większe) - od nadlewek
    odeszło się wiele lat temu, a nawet wtedy gdy były - miały raczej
    paskudną renomę. Nadlana guma to nie to samo co jednolita guma w oponie,
    lubi się to strzępić/rozpadać, a w dodatku oryginalna guma w oponie to
    jakiś tam know-how firmy oponiarskiej o określonych parametrach, a ta
    nadlana - to efekt "co pan gumiarz akurat ma w garnku" - mimo że będzie
    opona wyglądać tak samo, to przyczepność może mieć dramatycznie inną
    (podobnie jak chińskie "odpowiedniki z identycznym bieżnikiem" na
    których jeździ się, jakby były z gipsu albo miśków-żelków zrobione)


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: