-
Data: 2012-07-23 11:48:59
Temat: Re: Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-07-23 11:35, Nix pisze:
> W dniu 2012-07-23 11:28, BartekK pisze:
>
>> No sory, ale 2.5 czy 4.5mm bieżnika w oponie TERENOWEJ to to jest
>> śmieszny bieżnik, prawdziwy terenowy bieżnik to ma 2.5 ale centrymetra...
>> To tak jakbyś pytał czy ubrać wysokie gumofilce, czy niskie gumiaczki do
>> garnituru ;) Skoro na razie wystarcza ci taki gładki profil na twoje
>> grzyby/ryby - to znaczy że do twoich zastosowań w ogóle nie potrzebujesz
>> opony terenowej. A na prawdziwej terenowej - zapłakałbyś się jeżdżąc po
>> asfalcie...
>>
>
> Tak, oczywiście
> Nie rozumiemy się jednak do końca... to opona AT ( All Terrain) która
> nowa ma ok. 10mm bieżnika, zbliżona do zwykłych-szosowych tyle że do
> terenowego samochodu.
No to jeśli z 10mm zostało 2.5mm to opona jest raczej do wyrzucenia. Pod
tym co masz teraz, do drutów - ile może być gumy? 2-3mm? Tam nie ma już
zbyt wiele miejsca do rycia w głąb.
Nacinanie opon stosuje się, ale najpierw się robi aktywację starej i
"nadlewkę" nowej gumy - po prostu opona rośnie na grubość, a potem
odtwarza się na niej bieżnik nacinając to wszystko co zostało nadlane z
gumy. Taki recycling robi się z oponami ciężarowymi, z rolniczymi, z
terenowymi - ale tymi prawidziwymi terenowymi, bo one nie widzą silnych
przeciążeń (bo przyczepność do błota dużo słabsza niż do asfaltu) i
dużych prędkości.
Do normalnego auta i na asfalt (gdzie jednak przyczepność jest bardzo
dobra, więc siły zrywające bieżnik z opony dużo większe) - od nadlewek
odeszło się wiele lat temu, a nawet wtedy gdy były - miały raczej
paskudną renomę. Nadlana guma to nie to samo co jednolita guma w oponie,
lubi się to strzępić/rozpadać, a w dodatku oryginalna guma w oponie to
jakiś tam know-how firmy oponiarskiej o określonych parametrach, a ta
nadlana - to efekt "co pan gumiarz akurat ma w garnku" - mimo że będzie
opona wyglądać tak samo, to przyczepność może mieć dramatycznie inną
(podobnie jak chińskie "odpowiedniki z identycznym bieżnikiem" na
których jeździ się, jakby były z gipsu albo miśków-żelków zrobione)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.12 12:17 Nix
- 23.07.12 13:50 Krzysiek Kielczewski
- 23.07.12 13:54 TM
- 23.07.12 16:45 BartekK
- 23.07.12 21:20 Stefan Szczygielski
- 23.07.12 21:44 Nix
- 24.07.12 10:42 TM
- 24.07.12 14:56 Nix
- 24.07.12 21:25 Agent
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=