eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2012-02-06 01:00:56
    Temat: Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE

    W skrócie:
    W przypadku poślizgu podsterownego należy hamować.
    W przypadku nadsterownego też należy hamować.
    No chyba że ktoś jest kierowcą rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytań
    ;)


  • 2. Data: 2012-02-06 01:08:13
    Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > W skrócie:
    > W przypadku poślizgu podsterownego należy hamować. W przypadku
    > nadsterownego też należy hamować. No chyba że ktoś jest kierowcą
    > rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytań ;)

    Ja w FWD w nadsterownym dodaje gazu i kontruje. No chyba, że się nie da
    za bardzo dodać bo nie ma przyczepności (np. na sniegu) to wtedy zwykle
    tylko kontruje (przy bardzo małej prędkości dodatkowo hamuje).

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 3. Data: 2012-02-06 08:36:44
    Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE
    > W skrócie:
    > W przypadku poślizgu podsterownego należy hamować.
    > W przypadku nadsterownego też należy hamować.

    Ale w aucie z ABS. Choc to teraz prawie wszystkie.
    A byc moze dopiero z ESP.

    Adam np zahamowal - ale silnikiem, nie dal ABS szansy, no i skonczylo sie
    na barierce :-)

    Osobiscie to wyprobowalem ze najlepiej zaczac od wcisniecia sprzegla.


    J.


  • 4. Data: 2012-02-06 10:35:20
    Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra

    > http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE
    >
    > W skrócie:
    > W przypadku poślizgu podsterownego należy hamować.
    > W przypadku nadsterownego też należy hamować.
    > No chyba że ktoś jest kierowcą rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytań
    > ;)

    Ciekawe co by powiedział o technice jazdy tej pani:
    http://www.youtube.com/watch?v=2bsWJBfsoSM

    --
    Pozdor Myjk


  • 5. Data: 2012-02-06 20:12:30
    Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >W przypadku nadsterownego też należy hamować.

    "Poślizg nadsterowny w autach przednionapędowych jest rzadszy, ale
    możliwy" - moje auto jest dziwne, bo u mnie zawsze tył szybciej
    ucieka. Ale tylko na pusto, i to pewnie jest przyczyna takiego
    zachowania auta ;)

    "Doświadczeni kierowcy, którzy potrafią zastosować ww. manewry mogą
    spróbować wyjść z poślizgu nadsterownego w inny sposób. Wpadając w
    poślizg należy założyć kontrę kierownicą w stronę, w którą chcemy
    jechać oraz płynnie, acz zdecydowanie dodać gazu, aby samochód wrócił
    na właściwy tor. Ta metoda polecana jest wyłącznie zaawansowanym
    kierowcom i bezwzględnie należy ją przećwiczyć wcześniej w
    bezpiecznych warunkach na pustym placu, gdyż nieumiejętnie wykonany
    manewr może doprowadzić do odwrócenia samochodu - sytuacji, z której
    bardzo trudno wyjść."

    No i tu się zgadza, manewr wykonany nieumiejętnie, i auto wylądowało
    mi w rowie po wcześniejszym odwróceniu w drugą stronę.


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 6. Data: 2012-02-07 00:39:46
    Temat: Re: Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-02-06 20:12, jerzu wrote:

    > "Doświadczeni kierowcy, którzy potrafią zastosować ww. manewry mogą
    > spróbować wyjść z poślizgu nadsterownego w inny sposób. Wpadając w
    > poślizg należy założyć kontrę kierownicą w stronę, w którą chcemy
    > jechać oraz płynnie, acz zdecydowanie dodać gazu, aby samochód wrócił
    > na właściwy tor. Ta metoda polecana jest wyłącznie zaawansowanym
    > kierowcom i bezwzględnie należy ją przećwiczyć wcześniej w
    > bezpiecznych warunkach na pustym placu, gdyż nieumiejętnie wykonany
    > manewr może doprowadzić do odwrócenia samochodu - sytuacji, z której
    > bardzo trudno wyjść."
    >
    > No i tu się zgadza, manewr wykonany nieumiejętnie, i auto wylądowało
    > mi w rowie po wcześniejszym odwróceniu w drugą stronę.

    No to mi się udało przerobić taki scenariusz pomyślnie dwutonowym
    żelazkiem... lekka kontra, wyraźnie gaz i dupa przestała uciekać.

    I całe szczęście, bo to było na zaśnieżonej estakadzie, z pełnym
    kompletem pasażerów na pokładzie... do dzisiaj mi się ciepło robi jak
    sobie to przypomnę...

    Lepiej nie przerabiać w rzeczywistości ;)

    --
    MM

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: