  • 281. Data: 2020-07-03 16:17:39
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-07-2020 o 15:17, J.F. pisze:

    > A bez dodatkow z drugiej linijki to ile elektryk kosztuje ?

    Nie ma takich.

    > I co sie stalo

    Upust od Nissana się skończył.

  • 282. Data: 2020-07-03 16:57:41
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    -weglowa-energia-odnawialna-cena-oszczednosci-odnawi
    alne-zrodla-energii,32280

    > Dwóch narzekaczy się zebrało. Co, nie stać was na własną analizę? Ale
    > ponarzekać to zawsze zdołacie. No, dalej, zaproponujcie własny obraz
    > docelowej energetyki.

    Ale ja już prezentowałem analizę, tylko fanboje skrzętnie ją pomijają.
    Załóżmy że potrzeba nam 1MW mocy.
    Można zbudować elektrownie węglowa lub gazowa na ten 1MW lub
    pójść w tzw. ekologię i postawić wiatraków na 2MW plus przepompownie
    lub elektrownie słoneczną na 3MW i przepompownie.
    Teraz sobie policz co będzie tańsze.

    A niektórzy fachowcy liczą że dla 1MW mocy wiatraki muszą mieć
    3MW a elektrownia słoneczna w naszym regionie 5MW.
    I kto wie czy nie mają racji?

    Pozdrawiam

  • 283. Data: 2020-07-03 17:11:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Jul 2020 16:57:41 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Ale ja już prezentowałem analizę,

    No to przedrukuj, przeczytam.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 284. Data: 2020-07-03 18:35:39
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > No to przedrukuj, przeczytam.

    Skomentuj to co tak ładnie wywaliłeś.

    Pozdrawiam

  • 285. Data: 2020-07-03 18:45:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Jul 2020 18:35:39 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Skomentuj to co tak ładnie wywaliłeś.

    Nie ma czego komentować. Spodziewam się jakiejś wiedzy a nie
    dowcipkowania na przedszkolnym poziomie. Co to niby ma znaczyć
    "niektórzy fachowcy"? Inni "niektórzy" widzą rzecz inaczej i co z tego.
    Nie pytam cię o zdanie fachowców tylko twoje.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 286. Data: 2020-07-03 23:04:05
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > "niektórzy fachowcy"? Inni "niektórzy" widzą rzecz inaczej i co z tego.
    > Nie pytam cię o zdanie fachowców tylko twoje.

    Idiota dyskutuje z nazwiskami, człowiek rozumny wypowiada się
    na temat zaprezentowanego poglądu.

    Pozdrawiam

  • 288. Data: 2020-07-04 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > zelazo elektrolitycznie i topic w piecach lukowych ?
    > No, moze by sie i dalo.
    >
    > Tym niemniej chetnie bym zobaczyl bilans takiego wiatraka -
    > wyprodukuje wiecej energii niz sam kosztuje ?

    nie wiem czy dobrze rozumiem, ale sugerujesz ze prad potrzebny hucie to
    inny prąd niz ten potrzebny mieszkaniom, oczyszczalniom etc?
    I jeden opłaca sie zamieniac na prad oze a drugi nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 287. Data: 2020-07-04 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Kilku Was jest, co Was spacja w oczy kłuje, a reszcie nie
    > przeszkadza
    >:-P
    >
    > Cieszcie sie, ze we Francy nie mieszkacie :-)
    > Albo, ze sie nie uczyliscie ...

    Kłuje wszystkich tylko nie wszyscy sa tacy małostkowi zeby sie czepiac
    ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 289. Data: 2020-07-04 12:27:49
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-04 o 09:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Kłuje wszystkich tylko nie wszyscy sa tacy małostkowi zeby sie
    > czepiac ;-P

    Mnie interpunkcja JF zupełnie nie kłuje. Pali w oczy natomiast kiedy
    kto wypowiada się bez polskich literek - interpretuję to jako zupełny
    brak szacunku do rozmówców.

    Mateusz

  • 290. Data: 2020-07-04 13:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Mnie interpunkcja JF zupełnie nie kłuje. Pali w oczy natomiast kiedy
    > kto wypowiada się bez polskich literek - interpretuję to jako zupełny
    > brak szacunku do rozmówców.

    Zupełnie nietrafnie i niepotrzebnie ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.