eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze o elektrycznychRe: Jeszcze o elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <5ef795ee$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <wj3z2glyuucs.xnop9s3jg51w$.dlg@40tude.net>
    <5ef79b13$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <qo812zwf8jg7.1saw3a1p9y21c$.dlg@40tude.net>
    <5ef7a88d$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <a1ixmredd96e$.wqu208kgb8qs$.dlg@40tude.net>
    <5ef822c7$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <1f2t72bo4d1jw.1qupi9dredv0w$.dlg@40tude.net>
    <5ef845e2$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ef9f829$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efa1e7e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efa2362$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efa4652$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efb1149$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5efc9ae0$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5efca605$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Date: Thu, 2 Jul 2020 21:45:03 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 65
    Message-ID: <5efe3941$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.93.233
    X-Trace: 1593719105 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 83.26.93.233:53630
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2681019
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1d89ea0f-bba3-496a-9c32-d19c8b8edff4o@g
    ooglegroups.com...
    >Za to Ty wiesz że w kościele dzwonią tylko nie wiesz w którym.
    >Zaczęło się od tego że jak obciążyć siec to skutkuje to obciążeniem
    >turbozespołu i zaczyna się on wolniej obracać bo ma ciężej. Jak się
    >wolniej obraca to spada częstotliwość.

    Tak jest.

    >Jak spada częstotliwość to silniki zaczynają się wolniej obracać i
    >jako skutek uboczny wynikający z obniżenia się Xl wzrasta pobierany
    >przez nie prąd.

    A widzisz ... jak taki silnik kreci wentylatorem i zwolni, to:
    -spadaja opory stawiane przez wentylator,
    -spadaja obroty, wiec spada moc mechaniczna podwojnie, albo i
    potrojnie.

    Jak silnik podnosi ciezar w windzie, to opory nie spadaja, ale moc
    spada, bo jednak
    wolniej podnosi.

    Czyli - moc mechaniczna spada. To i moc elektryczna czynna powinna
    spasc. To i moc mechaniczna na wale turbiny powinna spasc.

    Tak czy inaczej - jakos sie wtedy system nie rozpierdolil, spadla ciut
    czestotliwosc i pracowal dalej zbalansowany.

    >Do pewnego momentu napięcie daje utrzymać na odpowiednim poziomie.

    Owszem, pytanie tylko czy jest utrzymywane, i czy ten moment nie byl
    przekroczony, skoro czestotliwosc spadala.
    Mniejsze napiecie to tez mniejsza moc pobierana, wiec mozna dopasowac
    pobor do produkcji.

    Tzn mozna bylo, bo teraz to ja juz nie mam zarowek, a zasilacz
    komputera bierze stała moc :-)

    >Klient płaci więcej za prąd chociaż spada mu wydajność bo silniki się
    >wolniej obracają.

    A gdzie tam - licznik mierzy czynną moc.

    >Może założyć falowniki ale lokalne podniesienie częstotliwości do
    >50Hz spowoduje jeszcze większy pobór prądu z sieci.

    Te falowniki coraz czesciej sa.
    I wtedy faktycznie zmiana czestotliwosci nic nie da.

    Tudziez cala masa innej automatyki - np zwolni pompa w lodowce, to sie
    bedzie dluzej krecic, aby utrzymac ustawioną temperature.

    >Czy jak włączę transformator od halogenów to zmienię częstotliwość
    >pytasz.

    Nie, przetestuj sobie swoj wzor na transformatorze z podlaczonymi
    halogenami.
    Albo na silniku obciazonym.

    Tylko skad wezmiesz inna czestotliwosc ... madry jestes, to dasz rade
    :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: