-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<5ef795ee$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<wj3z2glyuucs.xnop9s3jg51w$.dlg@40tude.net>
<5ef79b13$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<qo812zwf8jg7.1saw3a1p9y21c$.dlg@40tude.net>
<5ef7a88d$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<a1ixmredd96e$.wqu208kgb8qs$.dlg@40tude.net>
<5ef822c7$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
<1f2t72bo4d1jw.1qupi9dredv0w$.dlg@40tude.net>
<5ef845e2$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
<5ef9f829$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa1e7e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa2362$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa4652$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
<5efb1149$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5efc9ae0$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5efca605$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
In-Reply-To: <1...@g...com>
Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
Date: Thu, 2 Jul 2020 21:45:03 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 65
Message-ID: <5efe3941$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.93.233
X-Trace: 1593719105 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 83.26.93.233:53630
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2681019
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1d89ea0f-bba3-496a-9c32-d19c8b8edff4o@g
ooglegroups.com...
>Za to Ty wiesz że w kościele dzwonią tylko nie wiesz w którym.
>Zaczęło się od tego że jak obciążyć siec to skutkuje to obciążeniem
>turbozespołu i zaczyna się on wolniej obracać bo ma ciężej. Jak się
>wolniej obraca to spada częstotliwość.
Tak jest.
>Jak spada częstotliwość to silniki zaczynają się wolniej obracać i
>jako skutek uboczny wynikający z obniżenia się Xl wzrasta pobierany
>przez nie prąd.
A widzisz ... jak taki silnik kreci wentylatorem i zwolni, to:
-spadaja opory stawiane przez wentylator,
-spadaja obroty, wiec spada moc mechaniczna podwojnie, albo i
potrojnie.
Jak silnik podnosi ciezar w windzie, to opory nie spadaja, ale moc
spada, bo jednak
wolniej podnosi.
Czyli - moc mechaniczna spada. To i moc elektryczna czynna powinna
spasc. To i moc mechaniczna na wale turbiny powinna spasc.
Tak czy inaczej - jakos sie wtedy system nie rozpierdolil, spadla ciut
czestotliwosc i pracowal dalej zbalansowany.
>Do pewnego momentu napięcie daje utrzymać na odpowiednim poziomie.
Owszem, pytanie tylko czy jest utrzymywane, i czy ten moment nie byl
przekroczony, skoro czestotliwosc spadala.
Mniejsze napiecie to tez mniejsza moc pobierana, wiec mozna dopasowac
pobor do produkcji.
Tzn mozna bylo, bo teraz to ja juz nie mam zarowek, a zasilacz
komputera bierze stała moc :-)
>Klient płaci więcej za prąd chociaż spada mu wydajność bo silniki się
>wolniej obracają.
A gdzie tam - licznik mierzy czynną moc.
>Może założyć falowniki ale lokalne podniesienie częstotliwości do
>50Hz spowoduje jeszcze większy pobór prądu z sieci.
Te falowniki coraz czesciej sa.
I wtedy faktycznie zmiana czestotliwosci nic nie da.
Tudziez cala masa innej automatyki - np zwolni pompa w lodowce, to sie
bedzie dluzej krecic, aby utrzymac ustawioną temperature.
>Czy jak włączę transformator od halogenów to zmienię częstotliwość
>pytasz.
Nie, przetestuj sobie swoj wzor na transformatorze z podlaczonymi
halogenami.
Albo na silniku obciazonym.
Tylko skad wezmiesz inna czestotliwosc ... madry jestes, to dasz rade
:-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.07.20 23:07 Zenek Kapelinder
- 03.07.20 00:15 J.F.
- 03.07.20 08:05 Cavallino
- 03.07.20 08:08 Cavallino
- 03.07.20 09:19 RadoslawF
- 03.07.20 13:46 J.F.
- 03.07.20 13:50 J.F.
- 03.07.20 14:49 Cavallino
- 03.07.20 15:17 J.F.
- 03.07.20 16:02 Jacek Maciejewski
- 03.07.20 16:17 Cavallino
- 03.07.20 16:57 RadoslawF
- 03.07.20 17:11 Jacek Maciejewski
- 03.07.20 18:35 RadoslawF
- 03.07.20 18:45 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-17 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=