    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Date: Thu, 2 Jul 2020 21:41:46 +0200

    dyskusyjnych:rdl5vd$tsf$...@d...me...

    >czy mogę to zacytować w kolejnej dyskusji? Czy możesz do tego
    >przekonać
    JAcka Maciejewskiego?

    >kaman. Pisz konkrety albo nie pisz nic. W każdym razie nie na grupach
    >technicznych.

    A co ma pisac, jesli on te przetwornice zawodowo robi ?

    >Czepiam się braku równowagi, w parametrach sprzętu używanego w
    >samochodach elektrycznych kontra reszta otaczającej nas
    >rzeczywistości. jeśli się zgadzamy że elektryki to dobro luksusowe -
    >rozumiem i nie mam uwag. Chciaż mam jedną, w zasadzie wniosek.
    >Samsung galaxy 6 luksusem nie jest. Dla mnie dziwne

    Po cenie patrzac - Tesla to jednak dobro luksusowe.

    A parametry moga wynikac z koniecznosci.

    >tak, ale to bez znaczenia. Sam policz - zdziwisz się. Koszt przewozu
    >cysterny to parę tysiecy złotych. koszt przesłania takiej samej
    >ilości energii kablami, (wraz z magazynowaniem jej) - fortuna.

    Hi hi - tak jak w dawnych czasach. Porownaj transfer nawet szybkiego
    lacza (wtedy)
    do szybkosci transmisji paczki plyt DVD wyslanych kurierem :-)

    A jeszcze dawniej zdarzalo sie, ze kolejke z kabla USA-Europa
    przesylano na tasmie samolotem :-)

    >(...)
    >ta. społecznych. Też kiedyś myślałem że dożyje świata oglądanego w
    >startreku.
    >Dobry towar musisz palić.

    Orlen przeciez buduje.
    I nie wiadomo - na rozkaz, czy czuje oddech konkurencji na plecach.

    A jak jeszcze policzy te koszty transportu ... zrobi sobie agregaty na
    stacjach i energie bedzie po staremu rozwozil cysternami :-)

    J.