-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.byr195.neoplus
.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
Date: Thu, 2 Jul 2020 10:30:38 +0200
Organization: private
Message-ID: <7450461109$20200702103042@squadack.com>
References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net> <rd2se8$j5o$1@dont-email.me>
<9656927402$20200626092554@squadack.com> <rd4beu$unl$1@dont-email.me>
<1...@4...net> <rd5mup$nsp$1@dont-email.me>
<9156689722$20200628004238@squadack.com> <rdfsnh$9s9$1@dont-email.me>
<4551538586$20200701093719@squadack.com> <rdk0v9$d8i$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: byr195.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
posting-host="byr195.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.30.37.195";
logging-data="25429";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
X-Comment-To: ToMasz
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <rdk0v9$d8i$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680995
[ ukryj nagłówki ]Hello ToMasz,
Thursday, July 2, 2020, 9:05:13 AM, you wrote:
>>> 85+ to jest bardzo dobry.
>> Masz stare wiadomości. Konkurencja dąży do obniżenia ceny a nie do
>> podwyższenia sprawności.
> czyli inne praw rynku rządzą samochodami elektrycznymi a inne resztą?
Oczywiście. Obecnie samochody elektryczne to towar luksusowy.
Komputery to sprzęt powszechnego użytku. Zasilacze są masowo tłuczone
w Chinach. Bo taniej.
>>> W układach ładowania samochodów elektrycznych są jakieś inne prawa
>>> fizyki?
>> Nie. Inne konstrukcje zasilaczy. Uzyskanie na samej przetwornicy DC/DC
>> dużej mocy sprawności rzędu 98%
> przydało by się źródło,
Ja jestem źródłem - nie wystarczy? Sprawdź, czym się zajmuję i co
publikuję.
> ale załóżmy że tak jest. tyko że tych przetwornic jest w szeregu więcej,
W którym miejscu? Odróżniasz falownik od przetwornicy?
> kable mają opór a akumulatory sprawność nieznaną sprawność i trwałość.
Ależ mają doskonale znaną - dla producentów.
>> Oczywiście, że bateria w telefonach są lata świetlne do tyłu z
>> technologią. To pojedyncze ogniwa, z samego założenia skazane na
>> zagładę tuż po gwarancji.
> będę nudny. źródło tych rewelacji proszę
Źródło czego? Ile telefonów miałeś w swoim życiu? W żadnym nie
wymieniałeś akumulatora? Bo ja we wszystkich.
Samsung Galaxy S6 - ogniwo spuchło kilkanaście dni przed końcem
gwarancji - pośpieszyło się. Nic dziwnego, gdy Samsung stosuje końcowe
napięcie ładowania ponad 4.3V podczas gdy zalecane jest 4.18-4.2V.
Chcesz źródła - użyj aplikacji AndroSensor i sam sobie zobacz.
>>> napisz konkretnie, (będziesz pierwszy) ile procent energii traci się
>>> pomiędzy elektrownią oddaloną o 100km a silnikiem tesli
>> Nie posiadam aż tak dokładnych danych. Jednak wiem jedno - ciągle
>> zapominasz o drodze od szybu naftowego do wlewu paliwa w swoim
>> samochodzie i wcale Ci to nie przeszkadza.
> nie zapominam. poprostu policzyłem że w ciągu życia auto spalinowe
> zużyje zawartość jednej cysterny paliwa. czyli grosiki w tym o czym mówimy.
Ta cysterna paliwa wymaga bardzo dużo energii do wyprodukowania i
transportu. Żeby przewieźć tę cysternę paliwa na miejsce, trzeba
paliwa do ciągnika siodłowego. Itd. Starannie pomijasz koszt
energetyczny tam, gdzie Ci jest niewygodne.
Masowe przejście na napęd elektryczny wymaga zmian. Tak samo jak
masowe wprowadzenia napędu spalinowego. Na początku ery samochodów
benzynę kupowało się w aptece i raczej to było 5 a nie 50 litrów. Jaki
był zasięg ówczesnego samochodu na tych biednych 5 litrach?
Podobnie jest obecnie - raczkujemy. Napęd elektryczny wymaga
rozproszenia produkcji energii, bo przesył nie jest opłacalny.
Wymaga magazynowania energii z tego samego powodu. Tak samo jak system
dystrybucji paliw wymaga sieci stacji paliw z wielkimi zbiornikami.
Nikt nie dowozi paliw w małych kanistrach na jedno tankowanie, bo to
sensu nie ma.
Potrafię sobie wyobrazić koncerny budujące sieć stacji wzdłuż dróg,
połączonych własną siecią dystrybucji energii dla wyrównania
miejscowych niedoborów, w wiatrakami i farmami solarnymi oraz
magazynami energii - w dowolnej formie, niekoniecznie muszą to być
akumulatory. Oczywiście całość spięta z normalną siecią dystrybucji
energii, zapewniającą ciągłość dostaw i zagospodarowanie nadmiarów.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.07.20 12:50 J.F.
- 02.07.20 12:57 J.F.
- 02.07.20 13:29 Jacek Maciejewski
- 02.07.20 13:30 Jacek Maciejewski
- 02.07.20 16:53 J.F.
- 02.07.20 17:25 J.F.
- 02.07.20 17:40 Shrek
- 02.07.20 18:34 Shrek
- 02.07.20 19:21 ToMasz
- 02.07.20 19:26 J.F.
- 02.07.20 19:36 ToMasz
- 02.07.20 19:37 Shrek
- 02.07.20 19:56 Jacek Maciejewski
- 02.07.20 20:03 Shrek
- 02.07.20 20:20 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=