eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze o elektrycznychRe: Jeszcze o elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.byr195.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Date: Thu, 2 Jul 2020 10:30:38 +0200
    Organization: private
    Message-ID: <7450461109$20200702103042@squadack.com>
    References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net> <rd2se8$j5o$1@dont-email.me>
    <9656927402$20200626092554@squadack.com> <rd4beu$unl$1@dont-email.me>
    <1...@4...net> <rd5mup$nsp$1@dont-email.me>
    <9156689722$20200628004238@squadack.com> <rdfsnh$9s9$1@dont-email.me>
    <4551538586$20200701093719@squadack.com> <rdk0v9$d8i$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: byr195.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="byr195.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.30.37.195";
    logging-data="25429";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    X-Comment-To: ToMasz
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <rdk0v9$d8i$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680995
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello ToMasz,

    Thursday, July 2, 2020, 9:05:13 AM, you wrote:

    >>> 85+ to jest bardzo dobry.
    >> Masz stare wiadomości. Konkurencja dąży do obniżenia ceny a nie do
    >> podwyższenia sprawności.
    > czyli inne praw rynku rządzą samochodami elektrycznymi a inne resztą?

    Oczywiście. Obecnie samochody elektryczne to towar luksusowy.
    Komputery to sprzęt powszechnego użytku. Zasilacze są masowo tłuczone
    w Chinach. Bo taniej.

    >>> W układach ładowania samochodów elektrycznych są jakieś inne prawa
    >>> fizyki?
    >> Nie. Inne konstrukcje zasilaczy. Uzyskanie na samej przetwornicy DC/DC
    >> dużej mocy sprawności rzędu 98%
    > przydało by się źródło,

    Ja jestem źródłem - nie wystarczy? Sprawdź, czym się zajmuję i co
    publikuję.

    > ale załóżmy że tak jest. tyko że tych przetwornic jest w szeregu więcej,

    W którym miejscu? Odróżniasz falownik od przetwornicy?

    > kable mają opór a akumulatory sprawność nieznaną sprawność i trwałość.

    Ależ mają doskonale znaną - dla producentów.

    >> Oczywiście, że bateria w telefonach są lata świetlne do tyłu z
    >> technologią. To pojedyncze ogniwa, z samego założenia skazane na
    >> zagładę tuż po gwarancji.
    > będę nudny. źródło tych rewelacji proszę

    Źródło czego? Ile telefonów miałeś w swoim życiu? W żadnym nie
    wymieniałeś akumulatora? Bo ja we wszystkich.

    Samsung Galaxy S6 - ogniwo spuchło kilkanaście dni przed końcem
    gwarancji - pośpieszyło się. Nic dziwnego, gdy Samsung stosuje końcowe
    napięcie ładowania ponad 4.3V podczas gdy zalecane jest 4.18-4.2V.
    Chcesz źródła - użyj aplikacji AndroSensor i sam sobie zobacz.

    >>> napisz konkretnie, (będziesz pierwszy) ile procent energii traci się
    >>> pomiędzy elektrownią oddaloną o 100km a silnikiem tesli
    >> Nie posiadam aż tak dokładnych danych. Jednak wiem jedno - ciągle
    >> zapominasz o drodze od szybu naftowego do wlewu paliwa w swoim
    >> samochodzie i wcale Ci to nie przeszkadza.
    > nie zapominam. poprostu policzyłem że w ciągu życia auto spalinowe
    > zużyje zawartość jednej cysterny paliwa. czyli grosiki w tym o czym mówimy.

    Ta cysterna paliwa wymaga bardzo dużo energii do wyprodukowania i
    transportu. Żeby przewieźć tę cysternę paliwa na miejsce, trzeba
    paliwa do ciągnika siodłowego. Itd. Starannie pomijasz koszt
    energetyczny tam, gdzie Ci jest niewygodne.

    Masowe przejście na napęd elektryczny wymaga zmian. Tak samo jak
    masowe wprowadzenia napędu spalinowego. Na początku ery samochodów
    benzynę kupowało się w aptece i raczej to było 5 a nie 50 litrów. Jaki
    był zasięg ówczesnego samochodu na tych biednych 5 litrach?

    Podobnie jest obecnie - raczkujemy. Napęd elektryczny wymaga
    rozproszenia produkcji energii, bo przesył nie jest opłacalny.
    Wymaga magazynowania energii z tego samego powodu. Tak samo jak system
    dystrybucji paliw wymaga sieci stacji paliw z wielkimi zbiornikami.
    Nikt nie dowozi paliw w małych kanistrach na jedno tankowanie, bo to
    sensu nie ma.

    Potrafię sobie wyobrazić koncerny budujące sieć stacji wzdłuż dróg,
    połączonych własną siecią dystrybucji energii dla wyrównania
    miejscowych niedoborów, w wiatrakami i farmami solarnymi oraz
    magazynami energii - w dowolnej formie, niekoniecznie muszą to być
    akumulatory. Oczywiście całość spięta z normalną siecią dystrybucji
    energii, zapewniającą ciągłość dostaw i zagospodarowanie nadmiarów.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: