  • 1. Data: 2012-02-15 08:24:52
    Temat: Jeszcze o dyskach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ...a raczej ich cenach.
    Widziałem tu optymistyczne wzmianki o perspektywach tanienia HDD
    w tym kwartale. Raczej nici z tego:
    http://tvp.info/informacje/technologie/raport-zaczyn
    a-brakowac-twardych-dyskow/6537276
    (tak, "zaczyna")
    Po prawdzie są widoki na odbudowę, ale kończą się zapasy,
    więc 2 TB za 200zł na horyzoncie nie widać.

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2012-02-15 09:27:29
    Temat: Re: Jeszcze o dyskach
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" ...

    > http://tvp.info/informacje/technologie/raport-zaczyn
    a-brakowac-twardych-dyskow/6537276

    Bzdurki.

    "Jak twierdzą analitycy, zapotrzebowanie na tradycyjne dyski twarde jako
    nośniki
    dla serwerów i komputerów stacjonarnych stopniowo spada."

    "W 2011 r. branżę produkcji komputerów uratowały [...] oraz
    szybki rozwój smartfonów, mobilnych urządzeń internetowych oraz tabletów "

    > Po prawdzie są widoki na odbudowę

    Info od WD:

    "Według nowego harmonogramu zamierzamy osiągnąć 60% produkcji sprzed
    powodzi w pierwszym kwartale i 80% w drugim kwartale.
    Pełne 100 % zdolności produkcyjnej zostanie przywrócone w trzecim kwartale
    br."

    "Nasze zdecydowane działania naprawcze pochłonęły 199 milionów USD
    wydanych na opłaty i wydatki związane z powodzią w czwartym kwartale 2011 r.
    Przewidywana w 2012 roku suma wydatków inwestycyjnych na odtworzenie
    zdolności produkcyjnej sprzed powodzi i na zwiększenie niezawodności naszego
    łańcucha dostaw wyniesie ok. 650 milionów USD."

    --
    T.F.

  • 3. Data: 2012-02-15 13:58:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Feb 2012, T.F. wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" ...

    > Info od WD:

    ...a co z zakładami Samsunga, nie było tam jakichś redukcji po
    rezygnacji z tego działu?

    Zresztą: zobaczymy. Na razie wysoce optymistyczne wersje się
    nie ujawniają (w cenach w sklepie).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-02-15 15:29:48
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 09:24:52 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Po prawdzie są widoki na odbudowę, ale kończą się zapasy,
    > więc 2 TB za 200zł na horyzoncie nie widać.

    Ale czy nie sadzicie ze ponizej 100 pln za 1 TB dysku to byla juz mocno
    przesadzona cena? Oczywiscie w dol! To bylo jak rozdawanie za darmoche z
    pocalowaniem w reke. Grzech bylo nie kupowac tych dyskow po 2TB, wszyscy
    kupowali. Sam mam takie 2. I teraz jest problem...
    Tak naprawde nikt nie rozumie, ze te powodzie i zniszczenia to wszystko jest
    przewidziane odgornie? To ma zwiazek z ostatnia nagonka na piratow (te acta,
    stacta, sopa, pipa), przeciez to oczywiste! Do tego kwestie z SSD...

    Jesli piractwa nie da sie zniszczyc zakazami to zniszczy sie finansowo.
    Wystarczy wprowadzic na rynek dyski o malej pojemnosci, ale w zajebistych
    cenach, uzasadnic to sensownie (np. technologicznie) a potem, jak sie juz
    sytuacja unormuje, uwalic produkcje dyskow tradycyjnych, ktore kosztuja tyle
    co ziemniaki w markecie. Po 3 latach zdechna wszystkie magnetyki, a ludzie w
    domach beda miec SSD o pojemnosci nie 2TB, lecz 64GB. Do tego wypelnione po
    brzegi kilkoma aplikacjami i systemem operacyjnym (zaleca sie by SSD nie
    wypelniac po brzegi ;-). Gdzie teraz userzy maja trzymac te setki GB filmow
    i muzyki? Nie ma juz takiej mozliwosci, wiec tez nic nie sciagaja, ani ..NIE
    UDOSTEPNIAJA. Powoli czarny rynek ginie, ludzie chcac film ida do
    wypozyczalni, chcac muze do "dobrego sklepu muzycznego na terenie calego
    kraju", sytuacja sie stabilizuje, wszyscy sa zadowoleni lub niektorym tak
    sie wydaje. Amen.

    :-D

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2012-02-15 15:34:06
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Zresztą: zobaczymy. Na razie wysoce optymistyczne wersje się
    > nie ujawniają (w cenach w sklepie).

    a kto ma obnizac ceny, jak na takiej powodzi mozna ugrac wyzsze marze -
    skoro rynek potrzebuje i jest sklonny zaplacic, to moze sie okazac, ze
    produkujac mniej zarabia sie wiecej.

  • 6. Data: 2012-02-15 15:35:11
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Mateusz napisał:

    > a kto ma obnizac ceny, jak na takiej powodzi mozna ugrac wyzsze marze -
    > skoro rynek potrzebuje i jest sklonny zaplacic, to moze sie okazac, ze
    > produkujac mniej zarabia sie wiecej.

    A jakby sprzedaz dyskow strasznie spadla, a w wyzszych cenach prawie
    nikt by nie kupowal, to taka fabryke w tempie "emergency" by przywracali
    do dzialania, lub w innych dodawali lini produkcyjnych.

  • 7. Data: 2012-02-16 05:49:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    R.e.m.e.K napisa?(a):

> [...]
    > co ziemniaki w markecie. Po 3 latach zdechna wszystkie magnetyki, a ludzie w
    > domach beda miec SSD o pojemnosci nie 2TB, lecz 64GB...

    To nie ma sensu i nie jest w interesie nikogo. Parafrazując Sapkowskiego
    i jego biskupa Wroclawskiego Konrada: Piractwo jest bardzo pozyteczne,
    i gdyby go nie bylo to trzeba by je wymyśleć :) Inaczej mówiąc, bądź
    pewien, że Organizacje Zbiorowego Zarządzania prawami autorskimi bardzo
    chetnie przygarna 10 centow od kazdego GB dysku twardego sprzedawanego
    na rynku... ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 8. Data: 2012-02-16 14:16:46
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia 16 Feb 2012 06:49:37 +0100, januszek napisał(a):

    > To nie ma sensu i nie jest w interesie nikogo. Parafrazując Sapkowskiego
    > i jego biskupa Wroclawskiego Konrada: Piractwo jest bardzo pozyteczne,

    Owszem, jest pozyteczne, ale pod jednm warunkiem: ze jest kontrolowane!
    A wszystko ku temu wlasnie zmierza. Mniejszy piracki ruch w sieci latwiej
    ogarnac i analizowac, latwiej uwalic najwiekszych "dystrybutorow
    nielegalnych tresci" pozwalajac istniec mniejszym, latwiej gromadzic i
    przetwarzac "material dowodowy", ktory moze byc przydatny, gdy ktos bedzie
    sie za bardzo "wychylac". Latwiej skanowac mniejsze dyski uzytkownikow i
    gromadzic indeks ich zawartosci pod pretekstem przestrzegania umow ACTA,
    SOPA czy innych. Zmniejszony chaos i szum informacyjny nie pozwoli na latwe
    ukrywanie niebezpiecznych dla organow rzadowych tresci. To ma jakis tam
    sens, nawet jesli to tylko teoria spiskowa ;-)

> [...]
    > pewien, że Organizacje Zbiorowego Zarządzania prawami autorskimi bardzo
    > chetnie przygarna 10 centow od kazdego GB dysku twardego sprzedawanego

    Czemu tylko 10 centow? Od dysku SSD mozna brac 10 dolarow ;-P

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K