  • 11. Data: 2012-11-22 09:31:08
    Temat: Re: Jestem przeciw !
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Zapomniałeś dodać, że te 48 mln ma ordnung wchłonięty z mlekiem
    matki. Po prostu nie zbliżą się do przejścia bez zamiaru przejścia.

    48 mln to liczba posiadaczy PJ w DE, pieszych jest troche
    wiecej ...wczoraj widzialem jakiegos kolesia opartego o slup tuz przed
    przejsciem, stal i pisal sms-a a jak skonczyl tu ruszyl 4-ry litery i
    wszedl na przejscie, tak samo zachowuja sie tureckie ... dyskusje w
    roznych miejscach (w tym przed pasami to ich specjalnosc)

    ps tysiace polskich kierowcow w DE bez problemu jezdzi wg powyzszych
    przepisow dopiero jak wroci do kraju to napotyka na "merytoryczne"
    przeszkody, wiec moja popozycja jest taka: nie robcie z siebie blaznow
    (przynajmniej w tym temacie) ...i nikogo tu nie mam zamiaru
    obrazic ...

    P.

  • 12. Data: 2012-11-22 09:38:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PJ" napisał w wiadomości grup
    >48 mln to liczba posiadaczy PJ w DE, pieszych jest troche
    >wiecej ...

    Tam 82 mln ludzi mieszka, to moze jednak mniej ?

> [...]
    >roznych miejscach (w tym przed pasami to ich specjalnosc)
    >ps tysiace polskich kierowcow w DE bez problemu jezdzi wg powyzszych

    Bo jak pisalem i nawet pare filmow dawalem - piesi tam jednak wcale
    nie wchodza z nienacka pod samochody, a samochody wcale im tak
    wszystkie nie ustepuja, i w sumie jezdzi sie podobnie jak w Polsce.

    J.

  • 13. Data: 2012-11-22 09:41:51
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-22 09:11, PJ pisze:

    > interpretacja jest jasna dla 48 mln Niemcow a niejasna dla jednego
    > Jacka, pytanie: czego nie rozumie Jacek ?
    Jak to dobrze,że mamy na grupie takiego PJ, który wszystko rozumie.
    Tutaj mała prośba do Ciebie:
    wyjasnij mi, skąd się bierze różnica w poszanowaniu prawa i przepisów
    wogóle przez Niemców i Polaków. Możesz to zrobić na przykładzie
    porównania terenu zabudowanego w Niemczech, czy Austrii z "terenem
    "zabudowanym" w naszym pięknym kraju.
    Jacek

  • 14. Data: 2012-11-22 09:47:00
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Bo jak pisalem i nawet pare filmow dawalem - piesi tam jednak wcale
    nie wchodza znienacka pod samochody, a samochody wcale im tak
    wszystkie nie ustepuja, i w sumie jezdzi sie podobnie jak w Polsce.

    i dokladnie tak jest ... tylko ze jezdzi sie duzo spokojniej i
    bezpieczniej ...kiedys tez do tego dojdziemy ... za 20-30 lat tak
    sobie mysle :-)

    P.

  • 15. Data: 2012-11-22 09:55:38
    Od: PJ <p...@g...com>

    //to dobrze,że mamy na grupie takiego PJ, który wszystko rozumie.

    chcesz zostac prezesem mojego fanklubu ? niestety te stanowisko juz
    jest zajete ...

    //Tutaj mała prośba do Ciebie:wyjasnij mi, skąd się bierze różnica w
    poszanowaniu prawa i przepisów wogóle przez Niemców i Polaków.

    napisano pare madrych publikacji, niestety nie jestem ich autorem ...
    mam Ci je przeczytac czy co ?

    //Możesz to zrobić na przykładzie porównania terenu zabudowanego w
    Niemczech, czy Austrii z "terenem "zabudowanym" w naszym pięknym
    kraju.

    zastosowales skrot myslowy, ktorego niestety nie jestem w stanie
    rozwinac ...

    P.

  • 16. Data: 2012-11-22 10:00:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.11.2012 06:16, Jacek pisze:
    > http://tinyurl.com/cla7xgr
    >
    > Babie się wydaje, że wszyscy kierowcy zarabiają, jak posłowie i
    > koniecznie potrzeba podnieść kary.

    Pani Bubel jest specjalistką od bubli, aczkolwiek do dziennikarzy też
    mam kilka zastrzeżeń o brak precyzji.

    Ale do rzeczy...

    1. Jak niby kierowcy mają rozpoznawać chęć wejścia na "zebrę"?
    Telepatycznie? Sens by to miało gdyby sprecyzować - stoi na krawędzi i
    podnosi rękę w geście "stop" a'la Kiler. Wtedy jasne i proste -
    oczywiście przy zastrzeżeniu podobnym jak dla żółtego: nie dotyczy,
    jeśli groziłoby niebezpiecznym hamowaniem.

    2. Jak rozumiem chodziło by o eskalację limitu - pierwsze przewinienie
    tańsze, a szybkie jego powtórzenie droższe. W sumie czemu nie? Jak ktoś
    np. wyprzedza na pasach, dostaje raz mandat a niedługo potem robi to
    samo - to znaczy, że mandat za niski.

    3. Pani Bubel ma krewnych-i-znajomych oponiarzy? Co jest złego w np.
    oponach wielosezonowych? Czy może dziennikarze znowu coś pominęli (bo
    jak ostatnio o tym czytałem to wielosezonowe były uwzględnione).

    4. Tak, całą szybę zalepmy - będzie superbezpiecznie. Chory pomysł.

    5. W sumie nie miałbym nic przeciwko pod jednym warunkiem - pani Bubel
    płaciłaby z własnej, prywatnej kieszeni za wymienianie tablic pękających
    wskutek jeżdżenia po naszych kochanych polskich dziurach drogowych. No i
    oczywiście pokryłaby z własnej kieszeni koszta wymiany tablic oraz
    wszelkie zwiększenie ich ceny w stosunku do normalnych. Także w
    przypadku pęknięcia takiej tablicy podczas jazdy i ewentualnej kontroli
    to pani Bubel dostawałaby mandat "za niemanie tablicy". Wtedy bym to
    nawet poparł ;->

    6. Bo oczywiście w prywatnym świecie pani Bubel znacznie bezpieczniej
    jest jechać z wzrokiem non-sto wlepionym w licznik, tak?

    7. LOL

    8. To może jeszcze od razu dodać defibrylator jako obowiązkowe
    wyposażenie każdego pojazdu, poczynając od motoroweru, a także dodać do
    egzaminu sprawdzian z odbierania porodów?

    9. Pani Bubel zdaje się nigdy nie słyszała o leasingu.

  • 17. Data: 2012-11-22 10:02:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 08:56:23 +0100 osobnik zwany Maciek
    napisał:

    > Zapomniałeś dodać, że te 48 mln ma ordnung wchłonięty z mlekiem matki.

    bzdura. To tacy sami ludzie jak u nas.

    > Po prostu nie zbliżą się do przejścia bez zamiaru przejścia.

    To się nazywa kultura. A kierowcy nie wyssali zatrzymywanie z mlekiem
    matki z kilkoma latami mandatów.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2012-11-22 10:14:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Thursday, November 22, 2012, 10:02:34 AM, you wrote:

    > bzdura. To tacy sami ludzie jak u nas.

    Chyba Niemca na oczy nie widziałeś.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2012-11-22 10:37:23
    Od: marsel <marcin@pl>

    > jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
    > sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
    > albo trollujesz ... no wiec a czy b ?

    Kilka razy w tygodniu jestem w Niemczech, i fakt dają radę.
    Ale tam ilość przejść dla pieszych maleje wraz ze zwiększeniem
    intensywności ruchu pojazdów, a jeżeli przejścia już są to praktycznie
    tylko z sygnalizacją świetlną, często są też kładki lub przejścia
    podziemne. Za to na bocznych uliczkach o mniejszym natężeniu to piesi
    chodzą jak święte krowy i w ogóle pasy nie są im potrzebne.
    A teraz biorę pierwszą lepszą ulicę w moim niewielkim mieście, droga
    krajowa, tranzytowa, dwa pasy w każdą stronę, ruch pojazdów dość spory.
    Na odcinku około 1300-1400 metrów jest 9 przejść dla pieszych, z tego
    tylko 2 z sygnalizacją. No i właśnie w związku z przebudową i budową
    ulic szykują kolejne, dziesiąte przejście na tym odcinku, oczywiście bez
    sygnalizacji.
    W wielu naszych miastach wygląda to podobnie, trzeba by się co 100-200
    metrów zatrzymywać, to co to za jazda?

  • 20. Data: 2012-11-22 11:00:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 10:14:01 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Chyba Niemca na oczy nie widziałeś.

    mówisz, że Ci których widziałem tam mieszkajac to sami turcy i Polacy?