  • 1. Data: 2011-09-25 08:42:42
    Temat: Jesli nie Vectra to co?
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    Czolem,

    Rozwazam wymiane auta na wieksze. Poniewaz z Astry jestem wybitnie
    zadowolony, naturalnym kandydatem staje sie Vectra C z silnikiem 1.8
    145KM lub 1.9 CDTI 120/150KM.

    Warunki brzegowe:
    - uzytkowanie - ok 20 kkm rocznie, z czego 5-7 kkm na trasach
    wakacyjno-weekendowych, reszta w miescie
    - musi byc kombi
    - musi byc mlodszy niz 2007 (jak bedzie super propozycja to w
    ostatecznosci 2006)
    - cena do 40kzl
    - musi byc z tego segmentu co Vectra wlasnie

    1. Macie jakies propozycje alternatywne?
    2. Jesli chodzi o Vectre, ktory z ww. silnikow bedzie najlepszy?

    Dzieki,
    Kwik

  • 2. Data: 2011-09-25 09:38:48
    Temat: Re: Jesli nie Vectra to co?
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 08:42:42 +0200, Kwik wypocił(a):

    > Czolem,
    >
    > Rozwazam wymiane auta na wieksze. Poniewaz z Astry jestem wybitnie
    > zadowolony, naturalnym kandydatem staje sie Vectra C z silnikiem 1.8
    > 145KM lub 1.9 CDTI 120/150KM.

    A z jakiej Astry jesteś zadowolony ?
    Bo jeżeli z Astry G to przesiadka do VC może rozczarować, szczególnie
    elektronika.

    P.S. Z Astry G także byłem bardzo zadowolony.
    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 3. Data: 2011-09-25 10:08:48
    Od: to <t...@x...abc>

    begin huri_khan

    > A z jakiej Astry jesteś zadowolony ? Bo jeżeli z Astry G to przesiadka
    > do VC może rozczarować,

    ROTFL!

    > szczególnie elektronika.

    ROTFL^2!

    PS. Kolejny Waldek?

  • 4. Data: 2011-09-25 12:14:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-25 08:42, Kwik pisze:
> [...]
    > - cena do 40kzl
    >
    > 1. Macie jakies propozycje alternatywne?
    > 2. Jesli chodzi o Vectre, ktory z ww. silnikow bedzie najlepszy?
    wg. mnie 1.9 cdti, popularny motorek, a dość duży moment daje przyjemną
    jazdę. 1.8 benzyna wymaga już trochę "kręcenia" w obroty, by tak samo
    płynnie się przemieszać, bo jednak vectra to nie corsa, i trochę waży.
    1.8 benzyna będzie ci palić około 10 jak nic...
    1.9 cdti możesz poniżej 6 spokojnie zejść...
    wniosek - jeśli będziesz rocznie te 20kkm robić, to różnica w paliwie
    10kzł/6kzł = 4kzł
    Gorzej że dostać 1.9cdti 3-4letniego z niskim przebiegiem rzeczywistym
    to ciężko (nie po to ktoś kupował diesla, by nim nie jeździć), zwłaszcza
    że wiele z nich to była flota/firmowe.

    Co do vectry kombi, po liftingu (skoro >2007) to ma swoje mankamenty
    (wnioski po >roku użytkowania):
    - g.widać w lusterkach wstecznych, są małe i w ogóle do kitu (w
    porównaniu np do lusterek Omegi, ale nawet w Corsie jest lepiej)
    - dość duży promień skrętu, ale to zależy też od wersji zawieszenia i
    felg (ids, ids+, itd - ja mam 19", obniżone ids+ i skręca jak lotniskowiec)
    - wkurzająca zbędna elektronika, jeśli masz wersję "fulwypas" - np
    elektrycznie otwierana tylna klapa to fajny bajer do bajerowania, ale w
    praktyce po 10 otwarciach/zamknięciach chciałbyś po prostu klapnąć klapą
    i iść, a tu musisz czekać aż to zjedzie, zamknie się i czy przypadkiem
    nie stwierdzi że coś przytrzasnęło (np róg reklamówki) i otworzy się
    samoczynnie z powrotem...
    - przydaje się kamera cofania (można podłączyć do kolorowego LCD który
    jest w desce), bo nijak nie widać gdzie się zderzak kończy (linia
    nadwozia i szyb idzie lekko do góry). Gdy chcesz cofnąć do innego auta
    albo ściany to ok, ale do np murka który jest niższy niż szyby - ciężko
    wyczuć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-09-25 21:32:45
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia 25 Sep 2011 08:08:48 GMT, to wypocił(a):

    > begin huri_khan

    > ROTFL!

    > ROTFL^2!
    >
    > PS. Kolejny Waldek?

    Lepiej niech mówią Waldek niż "to".

    P.S. Jak zaczniesz sensowną dyskusję, to także się dostosuję.

  • 6. Data: 2011-09-25 21:54:30
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Kwik"

> [...]
    > 145KM lub 1.9 CDTI 120/150KM.

    > 2. Jesli chodzi o Vectre, ktory z ww. silnikow bedzie najlepszy?

    Mam pod maską 1.9cdti 120KM - nie ma klap wirowych, nie ma dpf, zaworów
    o połowę mniej, przy prawie 200000 przebiegu nie bierze zauważalnie
    oleju (wymieniam co ok 30 000) - no i pali jak na dośc ciężkie auto
    śmieszne ilości paliwa ( tyle, że ja mam sedana, nie wiem jak kombi)
    moim zdaniem to udany silnik

  • 7. Data: 2011-09-25 21:54:50
    Od: to <t...@x...abc>

    begin huri_khan

    > P.S. Jak zaczniesz sensowną dyskusję, to także się dostosuję.

    To raczej ja się dostosowałem do Twoich stwierdzeń. Napisz co może
    rozczarować przy przesiadce ze starej astry do nowej vectry i jakie niby
    problemy z elektroniką są w vectrze.

  • 8. Data: 2011-09-25 22:37:53
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    W dniu 2011-09-25 09:38, huri_khan pisze:

    > A z jakiej Astry jesteś zadowolony ?

    Z Astry H Cosmo 1.8 125KM.

    > Bo jeżeli z Astry G to przesiadka do VC może rozczarować, szczególnie
    > elektronika.

    Nie sadze zeby mnie rozczarowalo cokolwiek w vectrze C. W zasadzie to
    wnetrze jest niemal... takie samo. I dobrze, bo mi bardzo odpowiada.
    Chce po prostu wiecej miejsca w aucie.

    Kwik

  • 9. Data: 2011-09-26 09:06:16
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-25 08:42, *Kwik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > 2. Jesli chodzi o Vectre, ktory z ww. silnikow bedzie najlepszy?

    Jeździłem przez 4 lata kombikiem 1.9 CDTI 120 KM z 2007 roku.
    Byłem bardzo zadowolony, auto nigdy nie zawiodło w trasie.
    Nadprogramowo do serwisu jeździłem trzy razy - dwa z błędem czujnika
    temperatury spalin - raz kasowanie błędu a potem wymiana i raz z
    cieknącym zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy co było pokłosiem drobnej
    stłuczki w Kielcach :)
    Była jeszcze jedna usterka naprawiona na gwarancji w czasie przeglądu -
    lusterka boczne nie grzały czasami - powodem okazał się moduł CAN drzwi
    - wymiana rozwiązała problem.
    DPF nie sprawiał problemów mimo, że 80% mojej jazdy to miasto - po
    prostu trzeba być świadomym jego istnienia i nie przerywać procesu
    wypalania.
    Bardzo dużo miejsca z tyłu - wyraźnie więcej niż mam teraz - z przodu
    chyba Insignia jest większa, ale minimalnie.
    Z zawieszeniem nie robiłem absolutnie nic przez te 4 lata, ale i
    przebieg nie był zbyt duży - 76 tyś. km. Czytałem, że po lifcie
    zawieszenie jest wyraźnie trwalsze niż w VC przedliftowych.
    Słyszałem narzekania na 150KM wersję silnika głównie z powodu zbyt
    szybko rozlatującej się dwumasy.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2011-09-26 09:08:58
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-25 21:54, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > oleju (wymieniam co ok 30 000) - no i pali jak na dośc ciężkie auto
    > śmieszne ilości paliwa ( tyle, że ja mam sedana, nie wiem jak kombi)

    Na 100% wszystkie diesle Opla od MY 2007 (a chyba i rok wcześniej) mają DPF.