  • 11. Data: 2010-07-01 11:57:55
    Temat: Re: Jeden talerz, jeden konwerter, jeden kabel - dwa tunery. Da się?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wnekus" <s...@t...pl> napisał w
    > http://www.dmtrade.pl/index.php?p363,multi-band-conv
    erter-9640-s
    > Uprzedzam nie jestem w zaden sposob powiazany z wyzej wymieniona
    > firma :) Opisy znajdziesz na tej stronie oraz szczegulowe
    > informacje jak dziala.

    A gdzie te opisy ?

    Bo tak pobieznie patrzac .. kolejna heterodyna, ktora przestawia
    sygnal w inne pasmo i tak przesyla kablem ?

    J.

  • 12. Data: 2010-07-01 12:02:16
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    Opis lepszy :) Nie mialem czasu szukac ale mam nadzieje ze moja podpowiedz
    naprowadzila ciebie co do rozwiazania problemu :)

    Tak czy inaczej testuje w/w urzadzenie prawie rok i jest strasznie z niego
    zadowolony :D, bo rozwiazanie na UNICABLE sie nie sprawdzilo. Srednio raz
    dziennie wieszal sie konwerter a biegac do bloku obok i zwisac przez okno
    aby odlaczyc od niego wszyskie kable miajalo sie z celem pomijac koszty tego
    rozwiazania (sam konwerter ksoztowal 250zl, a i wybor dekoderow z obsluga
    UNICABLE jest znikomy).

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-07-01 12:06:14
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wnekus" <s...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    > Opis lepszy :) Nie mialem czasu szukac ale mam nadzieje ze moja podpowiedz
    > naprowadzila ciebie co do rozwiazania problemu :)

    Bardzo dziękuję za rozwiązanie mojego problemu :-)

    PC

  • 14. Data: 2010-07-01 20:50:22
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Grzegorz Wójcik pisze:
    > Przy jednym kablu i rozgałęźniku, konwerter będzie zasilany tylko z
    > jednego tunera. Przełączanie polaryzacji odbywa się za pomocą napięcia
    > zasilającego. W takim przypadku na drugim tunerze będzie możliwy
    > odbiór programów nadawanych na tej samej polaryzacji, co na tunerze
    > pierwszym.
    > Konieczny jest konwerter podwójny i dwa kable.
    >
    > G.W.

    Prawie napisales prawde bo ja mam 1 konwerter i 2 tunery, problemy beda
    tylko przy innej polaryzacji.
    Drugio tuner podlacza sie z wyjscia 1 tunera bo wlasnie po to jest to
    wyjscie.

  • 15. Data: 2010-07-02 09:58:28
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Prawie napisales prawde bo ja mam 1 konwerter i 2 tunery,
    > problemy beda tylko przy innej polaryzacji.

    Faktycznie "tylko" ;-). Czyli statystycznie w 3/4
    przypadków...

    > Drugio tuner podlacza sie z wyjscia 1 tunera bo wlasnie po
    > to jest to wyjscie.

    Nie, ono nie jest po to. Tzn. jest, ale ma zastosowanie
    (sensowne) w przypadku, gdy pierwszy tuner jest w standby
    :-).

  • 16. Data: 2010-07-02 10:40:16
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Robert_J pisze:

    > Faktycznie "tylko" ;-). Czyli statystycznie w 3/4 przypadków...

    > Nie, ono nie jest po to. Tzn. jest, ale ma zastosowanie (sensowne) w
    > przypadku, gdy pierwszy tuner jest w standby :-).

    :):):)

    To po co w takimk razie to wyjscie pomysl troche.

  • 17. Data: 2010-07-02 13:22:31
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    Przeczytaj do końca co napisałem to będziesz wiedział:
    "...ma zastosowanie
    (sensowne) w przypadku, gdy pierwszy tuner jest w standby"
    Jak pierwszy tuner jest w standby to przelotka przepuszcza
    wszystkie sygnały i drugi odbiornik pracuje normalnie, tzn.
    przełącza pasma. Ma to zastosowanie np. jak masz oddzielne
    tunery dwóch platform. Oglądasz z reguły jeden w danym
    momencie, drugi wyłączasz.
    To co Ty robisz będzie oczywiście działać, ale tak jak
    piszesz, oba tunery w tym samym paśmie :-). osobiście bym
    się nieźle wk... gdyby zmieniając kanał w pierwszysm tunerze
    nagle zmieniało się pasmo i znikał program w drugim. Ale
    widać są tacy, którym to nie przeszkadza ;-)

  • 18. Data: 2010-07-02 13:50:03
    Temat: Re: Jeden talerz, jeden konwerter, jeden kabel - dwa tunery. Da si??
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-07-01 12:32, wnekus pisze:
    > Da sie :)
    >
    > Sa dwa rozwiazania. Jeden to tunery obslugujace technologie unicable (do max
    > 4 tunerow). Niestety te tunery sa drogie

    Tunery drogie? Przecież to są te same tunery. Trick polega na tym, że w
    trybie Unicable heterodyna tunera pracuje stale na tej samej
    częstotliwości, a przestrajana jest heterodyna konwertera pod dyktando
    sygnałów Diseqc. Owszem, konwerter do Unicable jest droższy, ale tunery
    są te same a tryb Unicable uruchamia się przez wymianę softu w tunerze.

  • 19. Data: 2010-07-02 14:50:24
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    Wymien kilka modeli tunerow ktore obsluguja unicable, poza fergusonami
    praktycznie nie ma zadnych z dolnego pulapu cenowego <400zl. A wiekszosc
    lepszych wogule nie obsluguje unicable. Poza tym nie kazda osoba ktora umie
    podlaczyc tuner bedzie miala czas na zabawe z podmianka softow aby unicable
    dzialalo.

  • 20. Data: 2010-07-02 16:00:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-07-02 16:50, wnekus pisze:
    > Wymien kilka modeli tunerow ktore obsluguja unicable, poza fergusonami
    > praktycznie nie ma zadnych z dolnego pulapu cenowego<400zl.

    Owszem.

    > A wiekszosc
    > lepszych wogule nie obsluguje unicable.

    Aż z ciekawości poguglałem - dla droższych tunerów są dostępne softy
    unicable. To nie jest jakaś czarna magia - ot blokujemy heterodynę na
    jednej częstotliwości i kanały zmieniamy via Diseqc. Z punktu widzenia
    tunera, obsługa Unicable kosztuje go mniej wysiłku niż w tradycyjnym
    systemie.