  • 11. Data: 2010-05-28 15:26:33
    Temat: Re: Jeden sim i kilka numerów lub operatorów
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 28 maja 2010 09:09, Ben pisze:

    > Faktycznie w Plusie jest od dawna usługa Dual Sim, która pozwala na
    > "dołożenie" do numeru firmowego numeru prywatnego dzięki temu na jednej
    > karcie SIM są 2 numery.

    I działają dwa jednocześnie?

    > 1. oba numery muszą być z tego samego zakresu HLR

    Co to znaczy?

    Czyli to co wprowadza i testuje Orange, to nie nowość, a po prostu pewne
    usługi (dla wybrańców) schodzą pod strzechy. I wychodzi na to że aliasy
    Playowskie, to jest właściwie nowość i są z tym pierwsi. Najlepiej gdyby
    operatorzy dawali możliwość przypisywania numerów do jednej SIM i też
    tworzenia aliasów.

    Swoją drogą, dlaczego stosuje się takie "dawkowanie" w czasie różnych
    usług? Marketing? To tak jak np ogólnoświatowy producent jogurtów,
    wchodząc na polski rynek, też nie wprowadzi od razu wszystkich smaków, a
    tylko np 3, bo i tak tylko tymi 3 będziemy się zachwycać. A po czasie,
    konkurencja sprawi że będzie musiał rozszerzać asortyment, aż rozszerzy
    do takiego jaki ma w krajach co na rynku siedzi już kilka lat.

    Tak samo Plus. Co mu wadziło, co jak kiedyś wprowadzał w ofercie
    biznesowej ten numer dodatkowy, aby wprowadzić również w prepaidach? Nie
    byłoby popytu, a to aż taki duży koszt obsługi wprowadzenia takiej
    usługi? Coś mi się nie chce wierzyć. Bardziej jak z tymi jogurtami.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 12. Data: 2010-05-29 16:10:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Swoją drogą, dlaczego stosuje się takie "dawkowanie" w czasie różnych
    > usług? Marketing? To tak jak np ogólnoświatowy producent jogurtów,

    Nie ma to jak odkrywanei rzeczy oczywistych :)
    Jasne, ze marketing. Dlatego postep idzie tak powoli - gdyby nie marketing
    to pewnie dawno mielibysmy telewizory Full HD i 3D i zapachowe jednoczesnie.
    64 rdzeniowe procesowy i petabajtowe dyski.
    A tymczasem chodzi o to, by ludzie najpierw kupili jedno a potem - goniac za
    nowoscia -zanime tamto zuzyje juz (naturalnei ci, ktorych stac) - bulili za
    nastepne.
    Na tych, korych nie stac, tez sa zreszta sposoby - zmiany czestotliwosci,
    technologii nadawaia itp.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2010-05-29 16:16:10
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2010-05-29 18:10, SDD pisze:
> [...]
    > nastepne.
    > Na tych, korych nie stac, tez sa zreszta sposoby - zmiany czestotliwosci,

    Dokładnie. Nie może występować zjawisko kanibalizmu, żeby nowszy produkt
    wypierał za szybko ten starszy. Każdy nowy produkt musi przejść przez
    cały cykl swojego życia.

  • 14. Data: 2010-05-29 16:33:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 18:16:10 +0200, SERG wrote:

    >Dokładnie. Nie może występować zjawisko kanibalizmu, żeby nowszy produkt
    >wypierał za szybko ten starszy. Każdy nowy produkt musi przejść przez
    >cały cykl swojego życia.

    Wy nie przesadzajcie - jaki jest cykl zycia np telefonu ? Rok do
    zakonczenia produkcji czy dwa lata ? Nowe modele trudno zliczyc :-)

    Marketing techniki nie przeskoczy - telewizja 3D za drogo kosztuje ..
    a moze kosztowala.
    Procesory 64 bit ? Przeciez Alpha byla juz 18 lat temu.
    Tylko ci wredni klienci nie chcieli ich kupowac.
    A moze ci durni marketingowcy z DEC nie potrafili ich sprzedac ?

    A dawkowanie jak najbardziej ma sens - dzis mozliwosci takie duze ze
    nigdy bys nie wypuscil produktu ktory by robil wszystko co mozliwe w
    granicach rozsadnych mozliwosci.

    Jak sie ktos pyta a wiecej numerow, to powienien sie dowiedziec - ile
    by to kosztowalo, ilu klientow byloby sklonnych zaplacic, i ile mozna
    na tym zarobic ..

    J.

  • 15. Data: 2010-05-30 17:47:09
    Od: "Ben" <i...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > I działają dwa jednocześnie?

    W zakresue połaczeń przychodzacych zalezy to od zdefiniowanych przekierowań,
    tak jak pisałem.
    W zakresie połaczeń wychodzących zalezy od tego, która karta jest aktualnie
    zalogowana. Można się przełączać za pomocą aplikacji lub testartując telefon

    > Co to znaczy?

    HLR to pierwsze dwie cyfry numeru karty SIM określa rejestry - powiedzmy
    ogólnie subkonto danego operatora.

> [...]
    > byłoby popytu, a to aż taki duży koszt obsługi wprowadzenia takiej usługi?
    > Coś mi się nie chce wierzyć. Bardziej jak z tymi jogurtami.

    W biznesie jako kartę prywatną w Dual Sim można wskazać prywatnego
    postpaida.
    W takim przypadku oba konta są rozliczane osobno, tak jak przed właczeniem
    usługi Dual SIM.
    Dotyczy to również faktur i billingów.

    Jak jest z z prepaidami tego nie wiem.

    5152 (20100528) __________