eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-04-29 15:35:10
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 29 Apr 2018 06:11:44 -0700, sczygiel wrote:
    > Zawezyles horyzont do mocno specyficznych urzadzen.

    Ano - myślę że stąd nasze "nieporozumienie". Ty zapewne głównie o
    normalnych serwerach myślisz, gdzie doinstalować cokolwiek jest o rzut
    apt-getem. A ja o zamkniętych skrzynkach sieciowych lub egzotycznych
    wynalazkach które nieraz można znaleźć w dużych korpo (i mniejszych też).

    > Wczesniej jednak wspominales o bsd. Tam nie ma nic innego niz vi? ;)

    Niejedna z tych black-boxowych sieciowych skrzynek to kernel FreeBSD. Co
    nie znaczy że można tam cokolwiek doinstalować jak na normalnym FreeBSD.
    I to nawet nie chodzi o złych (czy jak to nazywasz - leniwych)
    producentów. Wystarczy że w firmie za router robi skrzyneczka zbudowana z
    builda nanobsd, a ówczesny admin nie przewidział żadnego normalnego
    edytora podczas kompilacji obrazu i już kapa cokolwiek dodać, bo tam fs
    jest readonly (poniekąd słusznie, bo często takie wynalazki mają flash
    zamiast hdd, no i z założenia mają znosić hard reboot bez szwanku).

    > Swiat nie konczy sie na sieciowych skrzynkach gdzie postep w obszarze
    > gui zatrzymal sie na latach 80-tych. Teraz dyskutujemy ogolnie czy
    > szczegolnie?

    Chyba (?) ogólnie o tym "dlaczego każdy (młody) pracownik IT powinien
    przyuczyć się najpodstawowszych podstaw vi". Tzn. przynajmniej ja o tym
    rozmawiam, ale ty może faktycznie o czym innym, temat nieco się rozpłynął.

    > Wplyw na srodowisko masz nieduzy bo czasem nawet interfejsu www korpo
    > nie pozwala uzywac.

    Co tam interfejs www, czasami korpo nie pozwoli nawet na otwarcie portu
    22 :) I trzeba męczyć się jakimś dziadowym vpnem. aby połączyć się do
    jumphosta. z którego dopiero można wbić się w urządzenie docelowe... po
    konsoli rs233... aby wyedytować dwie linijki w vi.

    > Ja sie zgadzam, ale zwracam uwage ze problem ma tez te druga strone. Te
    > reaktywna. Bo powyzej opisujesz strone pasywna - jest jak jest i trza z
    > tym zyc.
    > A to tylko polowa sprawy. Bo mamy wplyw na swoje srodowisko pracy,
    > standardy jakimi sie poslugujemy.

    Jak najbardziej, +1000. Ja tylko mówię że póki vi można spotkać na każdym
    kroku, to jednak warto znać jego podstawy.

    Mateusz