  • Data: 2012-12-19 17:00:55
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-19 15:19, Michoo pisze:

    > Jeżeli "powstrzymał się od ruchu" to już ustąpił pierwszeństwa w myśl
    > przepisów. Udowodnienie może być problemem, ale z przepisów wynika, że
    > "nie jechanie kiedy przepisy i warunki na to pozwalają to ustąpienie
    > pierwszeństwa".

    Chodzi Ci o ten fragment?

    [...]
    Ustąpienie pierwszeństwa. Ustąpieniem pierwszeństwa nazywamy
    powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego
    do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a
    pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.
    [...]

    Zalozmy zatem, ze jade droga z pierwszenstwem (w potocznym rozumieniu
    INNI MAJA MNIE PRZEPUSCIC) i zatrzymuje sie przed wjazdem na skrzyzowanie.
    Powstrzymalem sie od ruchu nie dlatego, ze "ruch moglbym zmusic innego
    kierujacego do zmiany kierunku/pasa/predkosci" tylko dlatego, ze nie
    chcialem rozjechac kulawego psa, ktory postanowil przejsc na druga
    strone a szedl bardzo powoli.
    Skoro zatrzymalem sie przez psa to nie ustapilem pierwszenstwa pojazdom
    z podporzadkowanej, a machalem na psa zeby sie pospieszyl :)
    Pies przeszedl, ja wjezdzam, bum...

    I teraz pytanie czy w mysl przepisow ustapilem pierwszenstwa?

    --
    Jarek