  • Data: 2012-12-18 22:22:39
    Temat: Re: Jebany system
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    > W anonimowej ankiecie przebadano 105 osób - głównie kierowcy i piloci rajdowi i
    inne osoby związane ze sportem motorowym.
    > Widać wiele zależy od tego jakich kto ma znajomych :)

    Myślę, że na dużej próbie miałbym podobny wynik. Znajomi: głównie
    matematycy, fizycy, kilku ekonomistów.

    Jedni potrafią jeździć, a inni potrafią się uczyć. Naprawdę w życiu
    trafiają się wyzwania trudniejsze niż PJ.

    > Żeby przygotować się do egzaminu pojechałem sobie kilka razy wcześniej
    > za egzaminem (rowerem) żeby zobaczyć co i jak wygląda.

    To jest akurat świetny pomysł i wszystkim polecam. Ja po kursie
    objeździłem WSZYSTKIE drogi w okolicy ośrodka i zrobiłem chyba
    wszystkie możliwe manewry na trudniejszych skrzyżowaniach. Warto
    też pojeździć za egzaminem, ale bez przesady (rowerzysta w lusterku
    stresuje młodego kierowcę, a sam egzamin też jest dosyć męczący).

    Oczywiście prawdą jest także to o pewności jazdy. Jak ktoś robi
    to naprawdę sprawnie, to egzamin jest krótki, przyjemny
    i okraszony żarcikami.

    Jeśli młody kierowca sprawia wrażenie, że wciąż potrzebuje obok
    asystenta z awaryjnym hamulcem, to będzie jeździł aż uwali. Na tym
    m.in. polega praca egzaminatora. Nie można mieć do niego pretensi, że
    nie daje prawka osobom, które nie są gotowe.

    BTW: część egzaminatorów także źle reaguje na agresję i nerwowość
    (bardzo słusznie).
    Z opowieści egzaminatora wiem, że tak celowo uwalane są osoby,
    które np. wyzywają kierowców w trakcie egzaminu (to się zdarza!).
    Jeden egzaminowany na wyjeździe z ośrodka stwierdził, że jakiś
    "młody kretyn w Lce nie umie jeździć". Podczas dość długiej jazdy
    zaliczył wszystkie trudne ronda w okolicy i w końcu się nie udało,
    choć szło mu całkiem nieźle. :)

    pozdrawiam,
    PK