    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Jebany system
    Date: 18 Dec 2012 20:55:39 GMT

    On 2012-12-18, frank drebin <b...@v...pl> wrote:
    > powtórzę raz jeszcze, nie chodzi o jazdę po rusku. Nie było wymuszenia (na
    > logikę), nie było zagrożenia ani cwaniakowania.

    Nie było wymuszenia, bo nie ma czegoś takiego. Twój syn nie miał
    pierwszeństwa na skrzyżowaniu, ale się do tego nie zastosował.
    Pierwszeństwa nie ma ten, kto przejeżdża pierwszy (wtedy można by było
    wymuszać i ustępować). Pierwszeństwo ma ten, kto powinien przejechać
    pierwszy.

    > Jeden się zatrzymał to drugi ruszył. Jak tak każdy będzie czekał aż ten
    > uprawniony (ale słaby kierowca) ruszy to zakorkujemy miasto.

    Ależ ja doskonale wiem, że w rzeczywistości tak się robi i zazwyczaj
    się udaje. Ty po prostu nie rozumiesz istoty PoRD i egzaminu na PJ.

    Egzamin PJ to niecała godzina, przez którą masz jeździć zgodnie
    z przepisami. Jest tak dlatego, gdyż taka jazda gwarantuje, że nie
    spowodujesz wypadku. Gdyby wszyscy tak jeździli, to wypadki byłyby
    tylko z przyczyn naturalnych i awarii pojazdu, czyli pewnie około
    procenta dzisiejszych statystyk.
    Po egzaminie jest już realne życie. Ignoruje się część przepisów, bo tak
    jest szybciej i wygodniej. Podejmuje się ryzyko. 10000 razy manewr pod
    tytułem "ale tam są dwa pasy" się uda, a za 10001 razem ktoś wjedzie Ci
    w prawe drzwi i skasuje pasażera.

    Jak Twój syn będzie jeździł przez resztę życia, to już jego decyzja.
    Ale jeśli chce dostać PJ, to przez kilkadziesiąt minut egzaminu musi
    po prostu zacisnąć zęby i pojechać jak - modne słowo na tej grupie
    - "kapelusznik". Zastosowanie się do pierwszeństwa na drodze to naprawdę
    żadna ujma na honorze.

    A co do zakorkowania miasta, to masz zupełnie błedne spojrzenie
    (może w Szczecinie nie ma korków - nie wiem, bo nie byłem).
    Jazda zgodna z przepisami na pewno jest wolniejsza, ale ruch
    pozostaje płynny. Największe korki biorą się właśnie z wypadków
    i kolizji. Lepiej jest przez całe życie skręcać w lewo 3s dłużej
    niż raz a dobrze zablokować pół dzielnicy na wiele godzin.

    pozdrawiam,
    PK