  • 21. Data: 2011-07-16 23:56:16
    Temat: Re: Jazda z przyczepa do wrzucenia z drogi
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On 16 Jul 2011 20:28:50 GMT, to <t...@x...abc> wrote:

    >Ja tylko napisałem ironiczne "smacznego", dając Ci do zrozumienia, że
    >proponowanie mi klocka w charakterze wygranej jest niesmaczne. Ty
    >zacząłeś o jedzeniu.

    Tak sobie tłumacz.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 22. Data: 2011-07-17 11:03:37
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Natomiast sporo razy ślizgałem się dla zabawy z pustą lawetą i tam
    > zdecydowanie - hamowanie wygaszało oscylacje, przyspieszanie je
    > pogłębiało.

    I wylazlo klamstwo...
    Jezdzilem z pusta laweta niejeden raz z predkosciami nawet pod 150 km/h,
    rowniez ciagnalem takie osobowkami ktorymi nie nalezalo ich ciagnac. Nigdy
    nie zdarzylo mi sie, zeby pusta laweta wezykowala a nawet nie mozna bylo
    wprowadzic jej w taki stan celowo. Chyba, ze piszesz o sytuacji na sliskiej
    nawierzchni co nijak sie ma do wezykowania.

    > Przy okazji temat dobrze wskazuje teoretyków jazdy samochodem, którzy
    > nigdy w życiu nie mieli niczego doczepionego do swojego samochodu - bo
    > tacy twierdzą że należy przyspieszyć :)

    Ty za to jestes takim doswiadczonym praktykiem ze dopusciles do takiej
    niebezpiecznej sytuacji.
    Masz wogole E ? Z tego co pamietam, to niebardzo ci sie chcialo to robic i
    kombinowales z DMC lawety...
    Sprawna, prawidlowo zaladowana przyczepa towarowa i przestrzeganie przepisow
    odnosnie predkosci i mas (nie tylko DMC ale i RMC) nie pozwalaja na takie
    sytuacje. Nieco inaczej ma sie sprawa z przyczepami kampingowymi bo te
    dzialaja jak zagiel i moga zaczac wezykowac przy wyprzedzaniu tira lub
    podmuchach bocznych.

    --
    Picasso

  • 23. Data: 2011-07-17 15:05:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-17 11:03, P_ablo pisze:

    > I wylazlo klamstwo...
    > Jezdzilem z pusta laweta niejeden raz z predkosciami nawet pod 150 km/h,
    > rowniez ciagnalem takie osobowkami ktorymi nie nalezalo ich ciagnac.

    Moja się bujała niezaładowana, bo praktycznie nie miała własnej amortyzacji.
    Ważyło to puste ponad 400kg, a miało tylko cienkie resory, nie było
    amortyzatorów.
    Bujało się dość nieprzyjemnie już przy 90-100km/h i bardzo źle
    wychodziło z zakrętów.

    Po załadowaniu, całość siadała na gumowych odbojach a amortyzowało się
    to wtedy zawieszeniem samochodu i było dobrze.
    Ciężko się jechało tylko na pusto, albo jak wieziony samochód nie miał
    zawieszenia.

    > Nigdy nie zdarzylo mi sie, zeby pusta laweta wezykowala a nawet nie
    > mozna bylo wprowadzic jej w taki stan celowo.

    Bez problemu - albo rozpędzając się do takiej prędkości żeby się sama
    wzbudziła, albo można było pomóc kierownicą.

    Z samochodem trochę się obawiałem ćwiczyć, bo w końcu bym tą lawetą
    wydachował.

    > Ty za to jestes takim doswiadczonym praktykiem ze dopusciles do takiej
    > niebezpiecznej sytuacji.

    Omijałem przeszkodę która nagle wbiegła na drogę nieutwardzonym poboczem.

    > Masz wogole E ? Z tego co pamietam, to niebardzo ci sie chcialo to robic
    > i kombinowales z DMC lawety...

    Miałem zestaw 3480kg.
    Do nowego samochodu już muszę zrobić B+E i kupić coś większego.

    > Sprawna, prawidlowo zaladowana przyczepa towarowa i przestrzeganie
    > przepisow odnosnie predkosci i mas (nie tylko DMC ale i RMC) nie
    > pozwalaja na takie sytuacje.

    U mnie wszystkie masy były w porządku.