eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa teslą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 298

  • 41. Data: 2025-01-05 09:29:42
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2025 o 22:13, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 04.01.2025 o 21:18, io pisze:
    > ...
    >>>
    >>>
    >>> Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h skoro mają tak zajebisty
    >>> silniczek, że ZAWSZE/RÓWNO jest sprawny? Ciekawe, nie? Jak zapierdala
    >>> 140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela całą sprawność :)
    >>> CBDU
    >>
    >> "Opór aerodynamiczny
    >
    > Taaa, i Tesla se wylicza ten opór z wiatrem/pod wiatr i podaje zasięg.

    Dokładnie tak.
    Pod górkę/z górki też.

    I znowu hejterzy zdziwieni....


  • 42. Data: 2025-01-05 09:32:17
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2025 o 18:22, heby pisze:

    > Samochody elektryczne zimą (grzanie) i latem (klimatyzacja) mają żałosną
    > "sprawność".

    Bzdura, jak na hejtera przystało.
    Klima praktycznie nie ma wpływu na zasięg, raptem kilka km go ubywa.

    I oczywiście pewnie na napędzanie dużo mniej wydajnej klimy paskiem w
    ice, sprawność rośnie, więc znowu trzeba było się przywalić akurat do
    bev, jak każdy typowy hejter?


  • 43. Data: 2025-01-05 10:17:40
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/01/2025 09:32, Cavallino wrote:
    >> Samochody elektryczne zimą (grzanie) i latem (klimatyzacja) mają
    >> żałosną "sprawność".
    > Bzdura, jak na hejtera przystało.

    Hejtera elektryków? No to się dorobiłem tutułu, dzięki.

    > Klima praktycznie nie ma wpływu na zasięg, raptem kilka km go ubywa.

    Jasne.

    W samochodzie sprężarka z wału pobiera kilka kW. Zakładająć, że nie
    pracuje ciągle, niech pochłania 1-2kW średnio. Po kilku godzinach jazdy
    zeżre 10kWh. To jest 10% baterii. Czyli kilka km.

    Klima i grzanie to coś, co wpływa na zasięg, a jak widać na filmiku, na
    tym świecie są ludzie, dla których zasięg kilku km więcej jest wart
    siedzenia w zimnie i przeklinania lewaków.

    > I oczywiście pewnie na napędzanie dużo mniej wydajnej klimy paskiem

    Bo nie rozumiesz problemu. Koleś marudzący na filmie nie właczył
    ogrzewania bo te pojedyncze kilometry oznaczały dla niego przeżycie.
    Patrzył w zasięg, modlił się aby stykło i wyłaczył grzanie.

    Tymczasem, gdyby nie głupie poglądy synka, mógółby mieć SUVa którego
    podleje byle gdzie paliwem i pojedzie dalej w komforcie.

    > bev, jak każdy typowy hejter?

    Nie wiem czy zauważyłeś, pewnie nie, ja tu się śmieję z kierownika
    pojazdu, który prześmiesznie się tłumaczy czyja to wina. Co to
    samochodów elektrycznych nie mam problemu, jak tylko cena spadnie 3x, to
    kupuję od ręki ;)


  • 44. Data: 2025-01-05 10:23:52
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2025 o 09:28, Cavallino pisze:

    >> Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h
    >
    > Po pierwsze - nie jadą, nie licząc jakichś wynalazków sprzed 10 i więcej
    > lat, względnie sytuacji awaryjnych.

    No przecież na filmie otwierającym wątek jedzie Tesla 90km/h bo dalej
    zajedzie.
    >
    > Po drugie - gdybyś miał  darmową stację benzynową w domu, to byś do
    > niego wracał nawet 20 km/h, żeby tylko nie zapłacić na trasie.

    No on nie wróci a zatankował po "korek".
    >
    >
    > Co widać po kolejkach na stacjach benzynowych, gdy stacje wprowadzają
    > obniżki rzędu kilku % na cenie paliwa.
    >
    > Ale nie masz, więc zazdrościsz.

    Niczego nie zazdroszczę, ubolewam.
    >
    > Więc na tej samej zasadzie, czasem obliczenia w bev również skłaniają do
    > jazdy za tirem przez ostatni odcinek, żeby nie zatrzymywać się nawet na
    > te 5 minut na odpłatne ładowanie....

    Spokojnie, widziałem te kolejki "godzinne" na stacjach i dreszcz mnie
    przeszył ale nie chodziło o oszczędność lecz przymus :)


    --
    Pixel(R)??


  • 45. Data: 2025-01-05 10:28:41
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/01/2025 09:23, Cavallino wrote:
    >> Mi potrzebna i suwerenowi.
    > Do czego?

    Do ładowania.

    > Bo matoły boją się ładowarek?

    Nie mnie pytaj: pytaj kierownika z filmu, jak to się stało, że ma tylko
    single-shot z Wawy do Zakopca. Najwidoczniej ma jakieś fobie przed
    ładowarkami. Ja nie wiem, ale wychodzi na to, że "suweren myślał", że te
    elektryki to są lepsze, a tu tylko spisek lewaków.

    Mam nadzieję, że dostrzegasz fakt, że śmieję się z kierownika Tesli a
    nie Tesli?

    Do elektryków nie mam nic. Jak się ich używa, jak zostały
    zaprojektowane, to ok.


  • 46. Data: 2025-01-05 12:00:21
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-01-2025 o 10:28, heby pisze:

    > Nie mnie pytaj: pytaj kierownika z filmu,

    Nie widzę jakiego, widać autor siedzie w kf.

    jak to się stało, że ma tylko
    > single-shot z Wawy do Zakopca. Najwidoczniej ma jakieś fobie przed
    > ładowarkami.

    Dokładnie.
    To na tym polega problem i to się da wyleczyć.

    > Do elektryków nie mam nic. Jak się ich używa, jak zostały
    > zaprojektowane, to ok.

    Ano.
    Np. jak się komuś Tesla wyładowuje podczas postoju, to wystarczy
    wyłączyć tryb wartownika...


  • 47. Data: 2025-01-05 12:02:41
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: _Master_ <_@_._>

    W dniu 04.01.2025 o 17:05, heby pisze:
    > Mają, ale mają też ukrytą agendę. Jak chyba wszystkie rządy dowolnej
    > opcji. Ogólnie bycie politykiem wymaga kłamania jak z nut i dotyczy to
    > wszystkich.

    Mam przypuszczenie graniczące z PEWNOŚCIĄ że pani NIEEEEEEEEE nie wie o
    czym mówi. Nie ma podstawowej wiedzy o świecie. Porusza się w jednym
    temacie w ramach jednej ulotki propagandowej.

    Dlaczego uważasz że Kowalski powinien wiedzieć więcej?


  • 48. Data: 2025-01-05 12:04:20
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: _Master_ <_@_._>

    W dniu 04.01.2025 o 17:05, heby pisze:
    > Ponadto nie słyszę, żeby ministrowie Tuska jakoś specjalnie cisnęli na
    > elektryki. Możesz podrzucić jakimś argumentem, że jakoś specjalnie mocno
    > cisną?

    O nie nawet nie wiedzą co chcą cisnąć a czego NIE.

    Czekają na tłit Tuska a Tsuk jednego dnia w lewo a drugiego dnia w prawo.

    Generalnie jest moda na popieranie dyrektyw brukselskich bo to jest
    BEZPIECZNE


  • 49. Data: 2025-01-05 12:04:36
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-01-2025 o 10:23, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 05.01.2025 o 09:28, Cavallino pisze:
    >
    >>> Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h
    >>
    >> Po pierwsze - nie jadą, nie licząc jakichś wynalazków sprzed 10 i
    >> więcej lat, względnie sytuacji awaryjnych.
    >
    > No przecież na filmie otwierającym wątek jedzie Tesla 90km/h bo dalej
    > zajedzie.
    >>
    >> Po drugie - gdybyś miał  darmową stację benzynową w domu, to byś do
    >> niego wracał nawet 20 km/h, żeby tylko nie zapłacić na trasie.

    >> Więc na tej samej zasadzie, czasem obliczenia w bev również skłaniają
    >> do jazdy za tirem przez ostatni odcinek, żeby nie zatrzymywać się
    >> nawet na te 5 minut na odpłatne ładowanie....
    >
    > Spokojnie, widziałem te kolejki "godzinne" na stacjach


    Darmowych?
    Bo na innych to nie widziałem takich kolejek nigdy.
    A widziałem więcej ładowarek niż te, których istnienie Ty ogarniasz.

    Ale samochód wie sam gdzie jechać, żeby nie jechać do zajętej ładowarki.


  • 50. Data: 2025-01-05 12:05:22
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2025 o 09:29, Cavallino pisze:


    >>>> Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h skoro mają tak zajebisty
    >>>> silniczek, że ZAWSZE/RÓWNO jest sprawny? Ciekawe, nie? Jak
    >>>> zapierdala 140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela całą
    >>>> sprawność :)
    >>>> CBDU
    >>>
    >>> "Opór aerodynamiczny
    >>
    >> Taaa, i Tesla se wylicza ten opór z wiatrem/pod wiatr i podaje zasięg.
    >
    > Dokładnie tak.
    > Pod górkę/z górki też.
    >
    > I znowu hejterzy zdziwieni....

    Nie zdziwieni ale umiom wef fizykę.

    Weź sobie kiedyś silnik elektryczny BLDC i zasil małym prądem, zmierz
    temperaturę i moc. Potem zwiększ dwukrotnie prąd i się okazuje, że moc
    nie wzrosła dwukrotnie a zwiększyła się znacznie temperatura.

    https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.ele
    ment.baztech-fe0cb1ca-62c4-49c8-899b-a604e9d964a5/c/
    Sikora_ME_2_99__277-280.pdf


    --
    Pixel(R)??

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 30


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: