-
211. Data: 2025-01-09 10:54:45
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 09-01-2025 o 10:38, J.F pisze:
> A z drugiej strony mamy same samochody osobowe, a elektryki drogie.
Przestań powtarzać te głupoty bez weryfikacji, tylko weź cenniki,
sprawdź promocje, realne ceny nowych na otomoto i przekonaj się że to
nieprawda.
A raczej półprawda, bo miałeś na myśli, że ice są tanie, kiedy one już
dawno są tak samo drogie.
HINT: Elektryka czasem możesz mieć za 350-550 zł miesięcznie, bez żadnej
wpłaty własnej.
https://www.youtube.com/watch?v=FU1LzthZYDE
https://www.youtube.com/watch?v=ssCMYPdK_gE
-
212. Data: 2025-01-09 11:04:07
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 09-01-2025 o 10:49, J.F pisze:
> On Thu, 9 Jan 2025 07:48:54 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 08-01-2025 o 16:14, J.F pisze:
>>> On Wed, 8 Jan 2025 14:53:19 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 08-01-2025 o 14:25, J.F pisze:
>>>>> On Wed, 8 Jan 2025 13:03:10 +0100, Cavallino wrote:
>>>>>> W dniu 08-01-2025 o 11:05, J.F pisze:
>>>>>>> On Tue, 7 Jan 2025 20:06:18 +0100, Cavallino wrote:
>>>
>>>>>> Zazwyczaj są, na każdym kierunku i w potrzebnej odległości.
>>>>>> I od Poznania i od Wrocławia pewnie też.
>>>>>
>>>>> Pozwolisz, ze pozostanę na razie lekko sceptyczny :-)
>>>>
>>>> Słusznie, po co coś wiedzieć, jak można głupa udawać że nie ma.
>>>
>>> Jest róznica pomiędzy "jest jedna" (szybka), a "jest tyle samo, co
>>> stacji benzynowych" :-)
>>
>> Nie bardzo.
>> Tankujesz też na jednej.
>
> Tankuje na jednej, ale dowolnej z wielu.
Znalazłeś sobie następny durny pretekst do hejtu?
Jak już się okazuje że jednak ładowarki są wystarczająco często i gęsto,
nawet w Polsce, to teraz "problemem" ma być brak możliwości wyboru
kilkudziesięciu innych zbędnych?
Następny będzie zły kolor urządzeń?
>> No właśnie więcej, skoro trzeba specjalnie pojechać.
>
> Oj ty hejterze. Przy okazji się tankuje.
Albo się na rezerwie szuka stacji, bo akurat nie ma po drodze.
Zwłaszcza takich z lpg....
>
>>> Jest to jakis argument, ale teraz jak zatankuje w Słupsku, do
>>> dojezdzam do Wrocławia :-)
>>
>> No i?
>
> No i nie potrzebuję szybkiej ładowarki po drodze :-)
Nigdy nie potrzebujesz szybkiej.
>> Te dwa razy mają być na dwóch końcach odcinka testowego, a nie po miesiącu.
>> Przecież Tyu nawet nie wiesz ile Ci pali kiedykolwiek.
>
> Bo za mało pali :-)
Zwłaszcza w Waszych obliczeniach.
>
> Musialbym zatankować na autostradzie, przejechac ze 200km i zatankować
> znów na autostradzie
Dokładnie tak.
Może być nawet 50 km.
> Więc mogę ci tylko powiedzieć, ze przy ostatnim tankowaniu komputer
Tego nie musisz nawet pisać, już raz na wieki ustalone, że nie umiesz w
ten sposób.
Co za tym idzie, nigdy więcej już nie musisz tego podawać.
-
213. Data: 2025-01-09 11:04:53
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 9 Jan 2025 07:46:19 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 08-01-2025 o 16:25, J.F pisze:
>> On Wed, 8 Jan 2025 14:48:21 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 08-01-2025 o 14:34, J.F pisze:
>>>>>> Miałem LPG i tankowałem co 300km. Nie mówie, ze to szczyt komfortu,
>>>>>> ale dało się znieść.
>>>>>> Tylko ze tankowanie LPG to też ~5 minut.
>>>>>
>>>>> Chciałbyś.
>>>>> Dłużej to się w kolejce czekało na wybranej (taniej) stacji.
>>>>
>>>> Akurat zazwyczaj nie miałem problemu.
>>>> Jedną tanią i zazwyczaj pustą miałem pod nosem.
>>>> A tankowałem co 2-3 dni.
>>>
>>> Ale pod domem, to ładowania bev w ogóle możesz nie liczyć.
>>> Ja mówię o wyjazdach w nieznaną trasę, tylko tam zasięgi mają jakieś
>>> znaczenie.
>>
>> A w znaną i długą nie mają?
>
> Nie bardzo, wiesz na pamięć gdzie tanio tankować/ładować, więc to zrobisz.
No cóż, nie mam takich długich i regularnych tras, żebym tak swietnie
pamietał.
Na LPG to wiedziałem gdzie w Mikulovie sie tankuje :-)
Teraz to mi w miarę obojętne.
>> To gdzie taka szybka ładowarka między Poznaniem a Wrocławiem?
>> Albo powiedzmy między Ustką a Wrocławiem, bo przecież do Słupska
>> jeździł nie będę :-)
> W Poznaniu, niedaleko A2/S5.
>>>> Ale Pixela pytam, co to niby nie może znieść tankowania co 300km,
>>>> a jeździ na LPG :-)
>>> Wiadomo że łże.
>>
>> Nie wiem, może nie łże :-)
>
> Łże.
> Takich co to im od tankowania paliwa przybywa już widziałem na pęczki.
> A potem się w realu tłumaczyli, że tym razem jakoś im dziwnie dużo auto
> spaliło akurat....
No ale widzisz - pisze, ze wyjezdza zbiornik to konca, ok 450km.
>>> Ionity nie stawia ich w polu zazwyczaj.
>>> Ale nie na wszystkich byłem, nie wiem jak w Koszalinie....
>>
>> Taa ... Koszalin, Poznań, Wrocław .... wg googla.
>> Ale może wystarczą ... na powrót z Ustki ... tylko zaraz - musiałbym
>> chyba sporo zjechac z S11/S5, aby na tę poznańską zajechać :-P
>
> Zależy którędy jedziesz, ja jeżdżę przez Bydgoszcz.
No ale mnie teraz pasuje przyjechac S5 od Leszna.
I wyskakuje koło Komornik, do to Ionity mam daleko?
A do S11 bardzo blisko :-)
Inna sprawa, że do Ustki mnie wcale nie ciągnie.
Jeśli w ogóle Bałtyk, to raczej Swinoujscie lub zatoka Gdanska.
Ale z tej Twojej Ionity do Gdańska to ze 300km ... i znów trochę prądu
zabraknie :-)
>>>> a nie tak jak w elektryku - na ostatnich %-tach :-P
>>>
>>> Też masz zapas, bo nie wyjeżdżasz do zera.
>>
>> I nie ładuję do pełna, więc wychodzi, że ładowanie co 200km ?
>
> Wystarczy, z domu wyjeżdżasz naładowany po korek, a potem stacje są
> mniej więcej co tyle.
> No i zależy jaką kupiłeś baterię.
żeby ładować co 200, to trzeba kupić chyba taką na 400km ? :-P
J.
-
214. Data: 2025-01-09 11:08:22
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 9 Jan 2025 00:33:08 +0100, PixelÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 09.01.2025 o 00:25, io pisze:
>>> WidziaĹeĹ te cienkie oponki w Megance? Nie rozĹmieszaj mnie. Audi RS4
>>> do setki ma 4s i osiÄ ga 300km/h fabrycznie! ...a to zwykĹe rodzinne
>>> kombi :D Meganka na filmie po 4 sekundach ledwie jedzie.
>>
>> Przegoni Twizy?
>
> Z palcem w dupie :D
>
> "Standardowe Renault Twizy 80 waĹźy 473 kg oraz generuje 18 KM. Opisywana
> wersja jest ciÄĹźsza o 91 kg, ale moĹźe chwilowo rozwinÄ Ä aĹź 98 KM.
> Niestety, dodatkowa moc pochodzÄ ca z systemu KERS dostÄpna jest jedynie
> przez okoĹo 13 sekund. JeĹli jednak Twizy Renault Sport F1 Concept
> bÄdzie miaĹo w peĹni naĹadowany KERS, to wedĹug zapowiedzi rozpÄdzi siÄ
> do 100 km/h w jedyne 6 s. PrÄdkoĹÄ maksymalna jest juĹź mniej imponujÄ ca,
> bo wynosi zaledwie 110 km/h."
Przyspieszenie imponujÄ ce, ale ... KERS ... Kinetic Energy ... koĹo
zamachowe ?
> https://autokult.pl/twizy-renault-sport-f1-concept-p
omysl-szalenca,6808808406398593a
Do jazdy w jednÄ osobÄ po miescie ... prawie mogĹoby byÄ.
Bo jeszcze potrzebujÄ miejsce na zakupy :-)
J.
-
215. Data: 2025-01-09 11:10:44
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 09.01.2025 o 10:54, io pisze:
> No to może
>
> https://www.youtube.com/watch?v=lnxZs0NaWGI
>
> :-)
Mam pomysła. Zrób tego swojego Twizy...drona :) Gwarantuję, że będzie
szybszy :D
--
Pixel(R)??
-
216. Data: 2025-01-09 11:14:03
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 8 Jan 2025 23:11:13 +0100, PixelÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 05.01.2025 o 09:22, Cavallino pisze:
>>>> Niedaleko mnie jest kierownik Tesli. Tej zimy popĹakaĹ siÄ, Ĺźe
>>>> lawetowali mu wozidĹo z Zakopca gdzieĹ bliĹźej Krakowa, bo nie mĂłgĹ
>>>> dostaÄ siÄ do Ĺadowarki, a hotel zĹoĹliwnie nie powoliĹ mu uĹźyÄ
>>>> przedĹuĹźacza. Skandal, przecieĹź te kilka kilowat to by w koszta
>>>> hotelu poszĹo, jak biznesowo zauwaĹźyĹ.
>>>
>>> Tak w sumie idzie przewidzieÄ zimÄ , Ĺźe zostawiasz auto na parkingu z
>>> moĹźliwoĹciÄ 20-30km jazdy, przychodzisz rano a tu ci prÄ d wyciekĹ.
>>
>> Ale tak to tylko w Tesli i wtedy, gdy uĹźytkownik gĹÄ b o auta nie wyĹÄ czy.
>> Normalnie po miesiÄ cu jest tyle, ile byĹo.
>> MoĹźe i 1% mniej, bo auto jakiĹ czas ma aktywnÄ ĹÄ cznoĹÄ, wiÄc musi
>> doĹadowywaÄ aku 12v.
>
> Ty nie rozumiesz spadku pojemnoĹci baterii. To nie tak, Ĺźe masz latem
> 100% a zimÄ 80% w sensie pojemnoĹci jak ze zbiornikiem wody, Ĺźe tyle
> wchodzi i zawsze tam jest. WĹaĹnie jest tak, Ĺźe majÄ c "maĹo prÄ du" w
> sensie, Ĺźe moĹźesz przejechaÄ 20km to po staniu na mrozie 10h
> przejedziesz 15km. Po prostu reakcja chemiczna zwalnia i spada
> radykalnie napiÄcie, czyli energii ubywa. Energii nie wystarczy juĹź na
> podgrzanie a jeszcze bardziej zdrenuje bateriÄ w tym stanie. MoĹźesz siÄ
> przekonaÄ z kaĹźdym urzÄ dzeniem zasilanym przez akumulator, czy to laptop
> czy telefon. NaĹaduj i zostaw na mrozie a po 10h go uĹźyj. Nie raz miaĹem
> taki przykĹad z laptopem i nie chodzi tutaj specjalnie o rodzaj baterii
> bo to czysta chemia i fizyka. NaĹadowany w cieple dziaĹa 4h a naĹadowany
> i pozostawiony w aucie, na mrozie dziaĹa 2h.
Ale teĹź kiepsko tĹumaczysz, bo materiaĹ na elektrodach ciÄ gle jest.
Spadek napiÄcia moĹźe byÄ - raczej niewielki.
Spadek napiÄcia pod duĹźym obciÄ Ĺźeniem moĹźe byÄ juĹź spory.
Co moĹźe spowodowaÄ, ze auto wiÄcej prÄ du bierze, i szybciej elektrody
rozĹadowuje.
MoĹźe teĹź spowodowaÄ, Ĺźe auto wolniej jedzie.
I Ĺźe szybciej siÄ wyĹÄ cza, bo myĹli, Ĺźe bateria rozĹadowana.
No ale skoro sÄ takie straty w baterii, to powinna siÄ rozgrzaÄ od
poboru prÄ du ...
J.
-
217. Data: 2025-01-09 11:15:42
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 09-01-2025 o 11:04, J.F pisze:
> On Thu, 9 Jan 2025 07:46:19 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 08-01-2025 o 16:25, J.F pisze:
>>> On Wed, 8 Jan 2025 14:48:21 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 08-01-2025 o 14:34, J.F pisze:
>>>>>>> Miałem LPG i tankowałem co 300km. Nie mówie, ze to szczyt komfortu,
>>>>>>> ale dało się znieść.
>>>>>>> Tylko ze tankowanie LPG to też ~5 minut.
>>>>>>
>>>>>> Chciałbyś.
>>>>>> Dłużej to się w kolejce czekało na wybranej (taniej) stacji.
>>>>>
>>>>> Akurat zazwyczaj nie miałem problemu.
>>>>> Jedną tanią i zazwyczaj pustą miałem pod nosem.
>>>>> A tankowałem co 2-3 dni.
>>>>
>>>> Ale pod domem, to ładowania bev w ogóle możesz nie liczyć.
>>>> Ja mówię o wyjazdach w nieznaną trasę, tylko tam zasięgi mają jakieś
>>>> znaczenie.
>>>
>>> A w znaną i długą nie mają?
>>
>> Nie bardzo, wiesz na pamięć gdzie tanio tankować/ładować, więc to zrobisz.
>
> No cóż, nie mam takich długich i regularnych tras, żebym tak swietnie
> pamietał.
To na cholerę o takie pytasz?
> Na LPG to wiedziałem gdzie w Mikulovie sie tankuje :-)
> Teraz to mi w miarę obojętne.
I to trzeba było SOBIE powiedzieć ZANIM zacząłeś znów szukać dziury w całym.
> No ale widzisz - pisze, ze wyjezdza zbiornik to konca, ok 450km.
Na 45 litrach.
A chwilę wcześniej zeznawał, że lpg to mu pali max 7.
Tak to jest z kłamcami, ze nawet sami siebie wsypią....
>> Zależy którędy jedziesz, ja jeżdżę przez Bydgoszcz.
>
> No ale mnie teraz pasuje przyjechac S5 od Leszna.
> I wyskakuje koło Komornik, do to Ionity mam daleko?
> A do S11 bardzo blisko :-)
Jak lubisz jeździć przez Piłę, to już nie moja wina. ;-)
>
> Inna sprawa, że do Ustki mnie wcale nie ciągnie.
> Jeśli w ogóle Bałtyk, to raczej Swinoujscie lub zatoka Gdanska.
I Ionity po drodze.
> Ale z tej Twojej Ionity do Gdańska to ze 300km ... i znów trochę prądu
> zabraknie :-)
Weź może sprawdź jakikolwiek fakt, zanim zaczniesz o nim pisać?
HINT: Ionity MOP Olsze.
> żeby ładować co 200, to trzeba kupić chyba taką na 400km ? :-P
Wg WLTP?
No to na pewno nie wystarczy.
WLTP to podaje dla wolnego kulania się w mieście latem.
A w przypadku ice wokół komina, ale bez miasta.
-
218. Data: 2025-01-09 11:27:18
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 09.01.2025 o 11:14, J.F pisze:
>> Ty nie rozumiesz spadku pojemności baterii. To nie tak, że masz latem
>> 100% a zimą 80% w sensie pojemności jak ze zbiornikiem wody, że tyle
>> wchodzi i zawsze tam jest. Właśnie jest tak, że mając "mało prądu" w
>> sensie, że możesz przejechać 20km to po staniu na mrozie 10h
>> przejedziesz 15km. Po prostu reakcja chemiczna zwalnia i spada
>> radykalnie napięcie, czyli energii ubywa. Energii nie wystarczy już na
>> podgrzanie a jeszcze bardziej zdrenuje baterię w tym stanie. Możesz się
>> przekonać z każdym urządzeniem zasilanym przez akumulator, czy to laptop
>> czy telefon. Naładuj i zostaw na mrozie a po 10h go użyj. Nie raz miałem
>> taki przykład z laptopem i nie chodzi tutaj specjalnie o rodzaj baterii
>> bo to czysta chemia i fizyka. Naładowany w cieple działa 4h a naładowany
>> i pozostawiony w aucie, na mrozie działa 2h.
>
> Ale też kiepsko tłumaczysz, bo materiał na elektrodach ciągle jest.
Bo tłumoczę debilowi, który nie ogarnia prądu.
> Spadek napięcia może być - raczej niewielki.
> Spadek napięcia pod dużym obciążeniem może być już spory.
> Co może spowodować, ze auto więcej prądu bierze, i szybciej elektrody
> rozładowuje.
Czyli sumarycznie jest mniej tej energii.
> Może też spowodować, że auto wolniej jedzie.
Bzdura.
> I że szybciej się wyłącza, bo myśli, że bateria rozładowana.
Tak a w zasadzie podaje z algorytmu, że jest mniejszy zasięg niż jak
była ciepła.
>
> No ale skoro są takie straty w baterii, to powinna się rozgrzać od
> poboru prądu ...
Nie ma już na to ani energii ani czasu. Zdechnie jak srajfon na mrozie :)
--
Pixel(R)??
-
219. Data: 2025-01-09 11:33:37
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 09.01.2025 o 11:15, Cavallino pisze:
>> No ale widzisz - pisze, ze wyjezdza zbiornik to konca, ok 450km.
>
> Na 45 litrach.
> A chwilę wcześniej zeznawał, że lpg to mu pali max 7.
KŁAMLIWY CHUJU! Podałem wyraźnie, że zbiornik LPG ma pojemność 34L bo
tak mam w papierach i jest to standardem w tych autach, co do
tankowania, to wiele razy się zdarzyło, że tankując pusty zbiornik
wskazania liczydła były różne i bywało, że weszło 30L a innym razem 33L.
Inną sprawą jest, że kiedy robiłem TEST jazdy bez oszczędzania to
przejechałem tylko 350km, czyli 100km mniej przy spalaniu 10L/100km.
Spierdalaj kłamco!
--
Pixel(R)??
-
220. Data: 2025-01-09 12:31:52
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 09.01.2025 o 10:54, io pisze:
> No to
> https://www.youtube.com/watch?v=0gpLQM3txwY
LOL, ptak był szybszy :D Znajć jeszcze z gepardem :D
--
Pixel(R)??