eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa teslą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 298

  • 211. Data: 2025-01-09 10:54:45
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2025 o 10:38, J.F pisze:

    > A z drugiej strony mamy same samochody osobowe, a elektryki drogie.

    Przestań powtarzać te głupoty bez weryfikacji, tylko weź cenniki,
    sprawdź promocje, realne ceny nowych na otomoto i przekonaj się że to
    nieprawda.

    A raczej półprawda, bo miałeś na myśli, że ice są tanie, kiedy one już
    dawno są tak samo drogie.

    HINT: Elektryka czasem możesz mieć za 350-550 zł miesięcznie, bez żadnej
    wpłaty własnej.

    https://www.youtube.com/watch?v=FU1LzthZYDE
    https://www.youtube.com/watch?v=ssCMYPdK_gE


  • 212. Data: 2025-01-09 11:04:07
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2025 o 10:49, J.F pisze:
    > On Thu, 9 Jan 2025 07:48:54 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 08-01-2025 o 16:14, J.F pisze:
    >>> On Wed, 8 Jan 2025 14:53:19 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 08-01-2025 o 14:25, J.F pisze:
    >>>>> On Wed, 8 Jan 2025 13:03:10 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>>> W dniu 08-01-2025 o 11:05, J.F pisze:
    >>>>>>> On Tue, 7 Jan 2025 20:06:18 +0100, Cavallino wrote:
    >>>
    >>>>>> Zazwyczaj są, na każdym kierunku i w potrzebnej odległości.
    >>>>>> I od Poznania i od Wrocławia pewnie też.
    >>>>>
    >>>>> Pozwolisz, ze pozostanę na razie lekko sceptyczny :-)
    >>>>
    >>>> Słusznie, po co coś wiedzieć, jak można głupa udawać że nie ma.
    >>>
    >>> Jest róznica pomiędzy "jest jedna" (szybka), a "jest tyle samo, co
    >>> stacji benzynowych" :-)
    >>
    >> Nie bardzo.
    >> Tankujesz też na jednej.
    >
    > Tankuje na jednej, ale dowolnej z wielu.

    Znalazłeś sobie następny durny pretekst do hejtu?

    Jak już się okazuje że jednak ładowarki są wystarczająco często i gęsto,
    nawet w Polsce, to teraz "problemem" ma być brak możliwości wyboru
    kilkudziesięciu innych zbędnych?

    Następny będzie zły kolor urządzeń?

    >> No właśnie więcej, skoro trzeba specjalnie pojechać.
    >
    > Oj ty hejterze. Przy okazji się tankuje.

    Albo się na rezerwie szuka stacji, bo akurat nie ma po drodze.
    Zwłaszcza takich z lpg....


    >
    >>> Jest to jakis argument, ale teraz jak zatankuje w Słupsku, do
    >>> dojezdzam do Wrocławia :-)
    >>
    >> No i?
    >
    > No i nie potrzebuję szybkiej ładowarki po drodze :-)

    Nigdy nie potrzebujesz szybkiej.

    >> Te dwa razy mają być na dwóch końcach odcinka testowego, a nie po miesiącu.
    >> Przecież Tyu nawet nie wiesz ile Ci pali kiedykolwiek.
    >
    > Bo za mało pali :-)

    Zwłaszcza w Waszych obliczeniach.

    >
    > Musialbym zatankować na autostradzie, przejechac ze 200km i zatankować
    > znów na autostradzie

    Dokładnie tak.
    Może być nawet 50 km.

    > Więc mogę ci tylko powiedzieć, ze przy ostatnim tankowaniu komputer

    Tego nie musisz nawet pisać, już raz na wieki ustalone, że nie umiesz w
    ten sposób.
    Co za tym idzie, nigdy więcej już nie musisz tego podawać.


  • 213. Data: 2025-01-09 11:04:53
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jan 2025 07:46:19 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 08-01-2025 o 16:25, J.F pisze:
    >> On Wed, 8 Jan 2025 14:48:21 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 08-01-2025 o 14:34, J.F pisze:
    >>>>>> Miałem LPG i tankowałem co 300km. Nie mówie, ze to szczyt komfortu,
    >>>>>> ale dało się znieść.
    >>>>>> Tylko ze tankowanie LPG to też ~5 minut.
    >>>>>
    >>>>> Chciałbyś.
    >>>>> Dłużej to się w kolejce czekało na wybranej (taniej) stacji.
    >>>>
    >>>> Akurat zazwyczaj nie miałem problemu.
    >>>> Jedną tanią i zazwyczaj pustą miałem pod nosem.
    >>>> A tankowałem co 2-3 dni.
    >>>
    >>> Ale pod domem, to ładowania bev w ogóle możesz nie liczyć.
    >>> Ja mówię o wyjazdach w nieznaną trasę, tylko tam zasięgi mają jakieś
    >>> znaczenie.
    >>
    >> A w znaną i długą nie mają?
    >
    > Nie bardzo, wiesz na pamięć gdzie tanio tankować/ładować, więc to zrobisz.

    No cóż, nie mam takich długich i regularnych tras, żebym tak swietnie
    pamietał.
    Na LPG to wiedziałem gdzie w Mikulovie sie tankuje :-)
    Teraz to mi w miarę obojętne.

    >> To gdzie taka szybka ładowarka między Poznaniem a Wrocławiem?
    >> Albo powiedzmy między Ustką a Wrocławiem, bo przecież do Słupska
    >> jeździł nie będę :-)
    > W Poznaniu, niedaleko A2/S5.

    >>>> Ale Pixela pytam, co to niby nie może znieść tankowania co 300km,
    >>>> a jeździ na LPG :-)
    >>> Wiadomo że łże.
    >>
    >> Nie wiem, może nie łże :-)
    >
    > Łże.
    > Takich co to im od tankowania paliwa przybywa już widziałem na pęczki.
    > A potem się w realu tłumaczyli, że tym razem jakoś im dziwnie dużo auto
    > spaliło akurat....

    No ale widzisz - pisze, ze wyjezdza zbiornik to konca, ok 450km.

    >>> Ionity nie stawia ich w polu zazwyczaj.
    >>> Ale nie na wszystkich byłem, nie wiem jak w Koszalinie....
    >>
    >> Taa ... Koszalin, Poznań, Wrocław .... wg googla.
    >> Ale może wystarczą ... na powrót z Ustki ... tylko zaraz - musiałbym
    >> chyba sporo zjechac z S11/S5, aby na tę poznańską zajechać :-P
    >
    > Zależy którędy jedziesz, ja jeżdżę przez Bydgoszcz.

    No ale mnie teraz pasuje przyjechac S5 od Leszna.
    I wyskakuje koło Komornik, do to Ionity mam daleko?
    A do S11 bardzo blisko :-)

    Inna sprawa, że do Ustki mnie wcale nie ciągnie.
    Jeśli w ogóle Bałtyk, to raczej Swinoujscie lub zatoka Gdanska.

    Ale z tej Twojej Ionity do Gdańska to ze 300km ... i znów trochę prądu
    zabraknie :-)

    >>>> a nie tak jak w elektryku - na ostatnich %-tach :-P
    >>>
    >>> Też masz zapas, bo nie wyjeżdżasz do zera.
    >>
    >> I nie ładuję do pełna, więc wychodzi, że ładowanie co 200km ?
    >
    > Wystarczy, z domu wyjeżdżasz naładowany po korek, a potem stacje są
    > mniej więcej co tyle.
    > No i zależy jaką kupiłeś baterię.

    żeby ładować co 200, to trzeba kupić chyba taką na 400km ? :-P

    J.


  • 214. Data: 2025-01-09 11:08:22
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jan 2025 00:33:08 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 09.01.2025 o 00:25, io pisze:
    >>> Widziałeś te cienkie oponki w Megance? Nie rozśmieszaj mnie. Audi RS4
    >>> do setki ma 4s i osiąga 300km/h fabrycznie! ...a to zwykłe rodzinne
    >>> kombi :D Meganka na filmie po 4 sekundach ledwie jedzie.
    >>
    >> Przegoni Twizy?
    >
    > Z palcem w dupie :D
    >
    > "Standardowe Renault Twizy 80 waĹźy 473 kg oraz generuje 18 KM. Opisywana
    > wersja jest cięższa o 91 kg, ale może chwilowo rozwinąć aż 98 KM.
    > Niestety, dodatkowa moc pochodząca z systemu KERS dostępna jest jedynie
    > przez około 13 sekund. Jeśli jednak Twizy Renault Sport F1 Concept
    > będzie miało w pełni naładowany KERS, to według zapowiedzi rozpędzi się
    > do 100 km/h w jedyne 6 s. Prędkość maksymalna jest już mniej imponująca,
    > bo wynosi zaledwie 110 km/h."

    Przyspieszenie imponujące, ale ... KERS ... Kinetic Energy ... koło
    zamachowe ?

    > https://autokult.pl/twizy-renault-sport-f1-concept-p
    omysl-szalenca,6808808406398593a

    Do jazdy w jedną osobę po miescie ... prawie mogłoby być.
    Bo jeszcze potrzebuję miejsce na zakupy :-)


    J.


  • 215. Data: 2025-01-09 11:10:44
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2025 o 10:54, io pisze:

    > No to może
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=lnxZs0NaWGI
    >
    > :-)

    Mam pomysła. Zrób tego swojego Twizy...drona :) Gwarantuję, że będzie
    szybszy :D


    --
    Pixel(R)??


  • 216. Data: 2025-01-09 11:14:03
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Jan 2025 23:11:13 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 05.01.2025 o 09:22, Cavallino pisze:
    >>>> Niedaleko mnie jest kierownik Tesli. Tej zimy popłakał się, że
    >>>> lawetowali mu wozidło z Zakopca gdzieś bliżej Krakowa, bo nie mógł
    >>>> dostać się do ładowarki, a hotel złośliwnie nie powolił mu użyć
    >>>> przedłużacza. Skandal, przecież te kilka kilowat to by w koszta
    >>>> hotelu poszło, jak biznesowo zauważył.
    >>>
    >>> Tak w sumie idzie przewidzieć zimą, że zostawiasz auto na parkingu z
    >>> możliwością 20-30km jazdy, przychodzisz rano a tu ci prąd wyciekł.
    >>
    >> Ale tak to tylko w Tesli i wtedy, gdy użytkownik głąb o auta nie wyłączy.
    >> Normalnie po miesiącu jest tyle, ile było.
    >> Może i 1% mniej, bo auto jakiś czas ma aktywną łączność, więc musi
    >> doładowywać aku 12v.
    >
    > Ty nie rozumiesz spadku pojemności baterii. To nie tak, że masz latem
    > 100% a zimą 80% w sensie pojemności jak ze zbiornikiem wody, że tyle
    > wchodzi i zawsze tam jest. Właśnie jest tak, że mając "mało prądu" w
    > sensie, że możesz przejechać 20km to po staniu na mrozie 10h
    > przejedziesz 15km. Po prostu reakcja chemiczna zwalnia i spada
    > radykalnie napięcie, czyli energii ubywa. Energii nie wystarczy już na
    > podgrzanie a jeszcze bardziej zdrenuje baterię w tym stanie. Możesz się
    > przekonać z każdym urządzeniem zasilanym przez akumulator, czy to laptop
    > czy telefon. Naładuj i zostaw na mrozie a po 10h go użyj. Nie raz miałem
    > taki przykład z laptopem i nie chodzi tutaj specjalnie o rodzaj baterii
    > bo to czysta chemia i fizyka. Naładowany w cieple działa 4h a naładowany
    > i pozostawiony w aucie, na mrozie działa 2h.

    Ale też kiepsko tłumaczysz, bo materiał na elektrodach ciągle jest.
    Spadek napięcia może być - raczej niewielki.
    Spadek napięcia pod dużym obciążeniem może być już spory.
    Co może spowodować, ze auto więcej prądu bierze, i szybciej elektrody
    rozładowuje.
    Może też spowodować, że auto wolniej jedzie.
    I że szybciej się wyłącza, bo myśli, że bateria rozładowana.

    No ale skoro są takie straty w baterii, to powinna się rozgrzać od
    poboru prądu ...

    J.


  • 217. Data: 2025-01-09 11:15:42
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2025 o 11:04, J.F pisze:
    > On Thu, 9 Jan 2025 07:46:19 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 08-01-2025 o 16:25, J.F pisze:
    >>> On Wed, 8 Jan 2025 14:48:21 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 08-01-2025 o 14:34, J.F pisze:
    >>>>>>> Miałem LPG i tankowałem co 300km. Nie mówie, ze to szczyt komfortu,
    >>>>>>> ale dało się znieść.
    >>>>>>> Tylko ze tankowanie LPG to też ~5 minut.
    >>>>>>
    >>>>>> Chciałbyś.
    >>>>>> Dłużej to się w kolejce czekało na wybranej (taniej) stacji.
    >>>>>
    >>>>> Akurat zazwyczaj nie miałem problemu.
    >>>>> Jedną tanią i zazwyczaj pustą miałem pod nosem.
    >>>>> A tankowałem co 2-3 dni.
    >>>>
    >>>> Ale pod domem, to ładowania bev w ogóle możesz nie liczyć.
    >>>> Ja mówię o wyjazdach w nieznaną trasę, tylko tam zasięgi mają jakieś
    >>>> znaczenie.
    >>>
    >>> A w znaną i długą nie mają?
    >>
    >> Nie bardzo, wiesz na pamięć gdzie tanio tankować/ładować, więc to zrobisz.
    >
    > No cóż, nie mam takich długich i regularnych tras, żebym tak swietnie
    > pamietał.

    To na cholerę o takie pytasz?

    > Na LPG to wiedziałem gdzie w Mikulovie sie tankuje :-)
    > Teraz to mi w miarę obojętne.

    I to trzeba było SOBIE powiedzieć ZANIM zacząłeś znów szukać dziury w całym.

    > No ale widzisz - pisze, ze wyjezdza zbiornik to konca, ok 450km.

    Na 45 litrach.
    A chwilę wcześniej zeznawał, że lpg to mu pali max 7.

    Tak to jest z kłamcami, ze nawet sami siebie wsypią....

    >> Zależy którędy jedziesz, ja jeżdżę przez Bydgoszcz.
    >
    > No ale mnie teraz pasuje przyjechac S5 od Leszna.
    > I wyskakuje koło Komornik, do to Ionity mam daleko?
    > A do S11 bardzo blisko :-)

    Jak lubisz jeździć przez Piłę, to już nie moja wina. ;-)

    >
    > Inna sprawa, że do Ustki mnie wcale nie ciągnie.
    > Jeśli w ogóle Bałtyk, to raczej Swinoujscie lub zatoka Gdanska.

    I Ionity po drodze.

    > Ale z tej Twojej Ionity do Gdańska to ze 300km ... i znów trochę prądu
    > zabraknie :-)

    Weź może sprawdź jakikolwiek fakt, zanim zaczniesz o nim pisać?
    HINT: Ionity MOP Olsze.

    > żeby ładować co 200, to trzeba kupić chyba taką na 400km ? :-P

    Wg WLTP?
    No to na pewno nie wystarczy.
    WLTP to podaje dla wolnego kulania się w mieście latem.
    A w przypadku ice wokół komina, ale bez miasta.


  • 218. Data: 2025-01-09 11:27:18
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2025 o 11:14, J.F pisze:

    >> Ty nie rozumiesz spadku pojemności baterii. To nie tak, że masz latem
    >> 100% a zimą 80% w sensie pojemności jak ze zbiornikiem wody, że tyle
    >> wchodzi i zawsze tam jest. Właśnie jest tak, że mając "mało prądu" w
    >> sensie, że możesz przejechać 20km to po staniu na mrozie 10h
    >> przejedziesz 15km. Po prostu reakcja chemiczna zwalnia i spada
    >> radykalnie napięcie, czyli energii ubywa. Energii nie wystarczy już na
    >> podgrzanie a jeszcze bardziej zdrenuje baterię w tym stanie. Możesz się
    >> przekonać z każdym urządzeniem zasilanym przez akumulator, czy to laptop
    >> czy telefon. Naładuj i zostaw na mrozie a po 10h go użyj. Nie raz miałem
    >> taki przykład z laptopem i nie chodzi tutaj specjalnie o rodzaj baterii
    >> bo to czysta chemia i fizyka. Naładowany w cieple działa 4h a naładowany
    >> i pozostawiony w aucie, na mrozie działa 2h.
    >
    > Ale też kiepsko tłumaczysz, bo materiał na elektrodach ciągle jest.

    Bo tłumoczę debilowi, który nie ogarnia prądu.

    > Spadek napięcia może być - raczej niewielki.
    > Spadek napięcia pod dużym obciążeniem może być już spory.
    > Co może spowodować, ze auto więcej prądu bierze, i szybciej elektrody
    > rozładowuje.

    Czyli sumarycznie jest mniej tej energii.

    > Może też spowodować, że auto wolniej jedzie.

    Bzdura.

    > I że szybciej się wyłącza, bo myśli, że bateria rozładowana.

    Tak a w zasadzie podaje z algorytmu, że jest mniejszy zasięg niż jak
    była ciepła.
    >
    > No ale skoro są takie straty w baterii, to powinna się rozgrzać od
    > poboru prądu ...

    Nie ma już na to ani energii ani czasu. Zdechnie jak srajfon na mrozie :)


    --
    Pixel(R)??


  • 219. Data: 2025-01-09 11:33:37
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2025 o 11:15, Cavallino pisze:

    >> No ale widzisz - pisze, ze wyjezdza zbiornik to konca, ok 450km.
    >
    > Na 45 litrach.
    > A chwilę wcześniej zeznawał, że lpg to mu pali max 7.

    KŁAMLIWY CHUJU! Podałem wyraźnie, że zbiornik LPG ma pojemność 34L bo
    tak mam w papierach i jest to standardem w tych autach, co do
    tankowania, to wiele razy się zdarzyło, że tankując pusty zbiornik
    wskazania liczydła były różne i bywało, że weszło 30L a innym razem 33L.

    Inną sprawą jest, że kiedy robiłem TEST jazdy bez oszczędzania to
    przejechałem tylko 350km, czyli 100km mniej przy spalaniu 10L/100km.
    Spierdalaj kłamco!

    --
    Pixel(R)??


  • 220. Data: 2025-01-09 12:31:52
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2025 o 10:54, io pisze:

    > No to
    > https://www.youtube.com/watch?v=0gpLQM3txwY

    LOL, ptak był szybszy :D Znajć jeszcze z gepardem :D


    --
    Pixel(R)??

strony : 1 ... 10 ... 21 . [ 22 ] . 23 ... 30


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: