eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-255-196-147.dynamic.inetia.p
    l!not-for-mail
    From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Date: Thu, 9 Jan 2025 11:27:18 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <vlo8ak$7488$1@news.icm.edu.pl>
    References: <vl9h00$krl$1@news.chmurka.net> <vl9k6s$2u18$1@dont-email.me>
    <63ia7p4w52rf.1b7ido1j9nrh4$.dlg@40tude.net>
    <vlb1gr$dlm0$1@dont-email.me> <vlb2qu$aiv$2@news.chmurka.net>
    <vlb3pt$dlm0$2@dont-email.me> <vlb4ne$d1bf$1@news.icm.edu.pl>
    <vldfga$p1$2@news.chmurka.net> <vlmt65$4vtb$1@news.icm.edu.pl>
    <h...@4...net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 9 Jan 2025 10:27:32 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="77-255-196-147.dynamic.inetia.pl:77.255.196.147";
    logging-data="233736"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <h...@4...net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727779
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 09.01.2025 o 11:14, J.F pisze:

    >> Ty nie rozumiesz spadku pojemności baterii. To nie tak, że masz latem
    >> 100% a zimą 80% w sensie pojemności jak ze zbiornikiem wody, że tyle
    >> wchodzi i zawsze tam jest. Właśnie jest tak, że mając "mało prądu" w
    >> sensie, że możesz przejechać 20km to po staniu na mrozie 10h
    >> przejedziesz 15km. Po prostu reakcja chemiczna zwalnia i spada
    >> radykalnie napięcie, czyli energii ubywa. Energii nie wystarczy już na
    >> podgrzanie a jeszcze bardziej zdrenuje baterię w tym stanie. Możesz się
    >> przekonać z każdym urządzeniem zasilanym przez akumulator, czy to laptop
    >> czy telefon. Naładuj i zostaw na mrozie a po 10h go użyj. Nie raz miałem
    >> taki przykład z laptopem i nie chodzi tutaj specjalnie o rodzaj baterii
    >> bo to czysta chemia i fizyka. Naładowany w cieple działa 4h a naładowany
    >> i pozostawiony w aucie, na mrozie działa 2h.
    >
    > Ale też kiepsko tłumaczysz, bo materiał na elektrodach ciągle jest.

    Bo tłumoczę debilowi, który nie ogarnia prądu.

    > Spadek napięcia może być - raczej niewielki.
    > Spadek napięcia pod dużym obciążeniem może być już spory.
    > Co może spowodować, ze auto więcej prądu bierze, i szybciej elektrody
    > rozładowuje.

    Czyli sumarycznie jest mniej tej energii.

    > Może też spowodować, że auto wolniej jedzie.

    Bzdura.

    > I że szybciej się wyłącza, bo myśli, że bateria rozładowana.

    Tak a w zasadzie podaje z algorytmu, że jest mniejszy zasięg niż jak
    była ciepła.
    >
    > No ale skoro są takie straty w baterii, to powinna się rozgrzać od
    > poboru prądu ...

    Nie ma już na to ani energii ani czasu. Zdechnie jak srajfon na mrozie :)


    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: